SWEDMA stärker medlemskapet 2026 med större medlemsvärde och tydligare stöd Det datadrivna landskapet förändras snabbt. Regelverken skärps, tekniken utvecklas i…
04 december 2025
Spaningar från Slush 2025 Insikter från Rodrigo Pozo Graviz, VD och grundare av MyTelescope – en av SWEDMAs medlemmar Slush…
26 november 2025
ARTIKELSERIE från MyTelescope: fem AI trender som styr marknadsföringen 2026 Baserad på insikter och data från MyTelescope Brand & Marketing…
26 november 2025
Novembers uppdateringar från FEDMA FEDMA är den europeiska branschorganisationen för datadriven marknadsföring och en viktig röst i Bryssel i frågor…
26 november 2025
CommToAct Digital Inclusion Award – rösterna bakom priset Årets vinnare 2025 Med en målgrupp som omfattar merparten av Sveriges arbetande…
26 november 2025
Välkommen AI Adress – ny medlem i SWEDMA Vi är glada att hälsa AI Adress varmt välkomna in i SWEDMAs…
26 november 2025
AI ger Martech en ny riktning – från verktyg till verklig affärsnytta McKinsey & Companys rapport Rewiring Martech: From Cost…
23 november 2025
EU öppnar för förändringar i GDPR – första förslaget har läckt ut Arbetet med att modernisera EU:s regelverk för datahantering…
19 november 2025
Oktobers uppdateringar från FEDMA FEDMA är den europeiska branschorganisationen för datadriven marknadsföring och en stark röst i Bryssel i frågor…
31 oktober 2025
CommToAct Digital Inclusion Award – rösterna bakom priset Årets eldsjäl 2025 För Hemnet handlar digital inkludering om att se till…
30 oktober 2025
Draghi vill lätta regelbördan för GDPR och AI Act Vid ett toppmöte i Bryssel markerade Mario Draghi, EU:s särskilda rådgivare…
30 oktober 2025
”Politiska utskick är inte marknadsföring” – SWEDMA om IMY:s beslut mot M och SD Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) har tilldelat Moderaterna och…
29 oktober 2025
ARTIKELSERIE FRÅN MyTelescope: Söktrender för Martech i Sverige 2025 Martechlandskapet i förändring Martechlandskapet i Sverige befinner sig just nu i…
20 oktober 2025
INSIKTER FRÅN EFFDAY: Ängslighet dödar effekten – Hur kreativt mandat och kultur skapar affärsnytta På EFF Day 2025, med temat…
19 oktober 2025
Insikter från EFF Day: När TikTok-drama blir effektiv marknadsföring På årets EFF Day tog Jonas Eriksson, kreatör och Head of…
12 oktober 2025
Intervju: Rasmus Houlind om nya Hello $Firstname – AI, personalisering och framtidens kundupplevelser När Rasmus Houlind nu lanserar den uppdaterade…
10 oktober 2025
Röda Korset vinner MarTech Award 2025 Under MarTech-dagen den 25 september på Grand Hôtel i Stockholm stod det klart att…
25 september 2025
DSA möter GDPR: vad betyder det för marknadsförare? Europeiska dataskyddsstyrelsen (EDPB) har antagit nya riktlinjer för hur Digital Services Act…
24 september 2025
Uppdateringar från FEDMA Nyheter från Bryssel som påverkar datadriven marknadsföring FEDMA, vår systerorganisation, är den europeiska branschorganisationen för datadriven marknadsföring…
23 september 2025
Kommentar på Konsumentverkets rapport om telefonförsäljning Konsumentverkets senaste rapport föreslår ett totalförbud mot telefonförsäljning eller ett nytt opt in-system. SWEDMA…
31 augusti 2025
Vi befinner oss i en tid där regler och innovation utvecklas parallellt. EU förtydligar reglerna kring både GDPR och AI,…
28 augusti 2025
”SWEDMAs juridiska kompetens ger oss trygghet – och utrymme att vara kreativa” Så här beskriver Stockholmsmässans marknadschef, Katarina Nyquist, värdet…
27 augusti 2025
SWEDMA lanserar nytt koncept: Policy Update Efter flera år av uppskattade Privacy Updates tar SWEDMA nästa steg och lanserar Policy…
26 augusti 2025
Nya AI-krav i EU: Transparens och ansvar i fokus Den 2 augusti träder nya AI-regler i kraft inom hela EU…
26 augusti 2025
Google ansluter sig till EU:s AI-kod Google har meddelat att de kommer att skriva under EU:s frivilliga uppförandekod för artificiell…
26 augusti 2025
Nytt EU-förslag ska minska GDPR-administration EU-kommissionen har tagit fram ett nytt initiativ som syftar till att förenkla de regler som…
26 augusti 2025
Ny data pekar mot ökat intresse för Privacy Sandbox i Sverige När Googles Privacy Sandbox rullas ut som en del…
25 augusti 2025
Insiktsdriven analys och värdet av att vara en del av SWEDMA Att förstå marknaden Att förstå marknaden och identifiera trender…
18 augusti 2025
Vad har hänt i EU under sommaren? Här är några av de viktigaste uppdateringarna från FEDMA kring dataskydd, GDPR-granskningar och…
01 augusti 2025
Almedalen är över, inboxen börjar att tystna och snart är det vår tur att ta lite sommarledigt. Men innan vi…
03 juli 2025
Nya söktrender visar skiften i CDP-marknaden När tredjepartscookies fasas ut och förstapartsdata blir allt mer centralt i företags datadrivna strategier,…
03 juli 2025
ICA prisas för stark varumärkesresa – vinner SWEDMA Brand Performance Award 2025 På årets upplaga av SWEDMA Impact delades återigen…
02 juli 2025
Martech-rapporten: SWEDMA och Wirayas strategiska samarbete I dagens snabbt föränderliga värld av kundkommunikation och marknadsföring krävs det mer än bara…
17 juni 2025
Värmen har äntligen kommit och tempot skruvas upp, inte bara i naturen utan också i de samtal som formar framtidens…
12 juni 2025
”Överreglering håller på att bli ett av de största tillväxthindren” Kommunikationsbranschen hotas av stora lagstiftningsinitiativ, enligt Swedmas vd.Annette Tannerfeldt, vd…
12 juni 2025
Artikelserie från MyTelescope: Tredjepartscookies i rörelse – så utvecklas sökintresset globalt Tredjepartscookies har länge varit en central del av digital…
11 juni 2025
Goodfeed: Mjuka värden i kundrelationer – Nyckeln till långsiktiga och hållbara samarbeten I en värld där företag ständigt jagar effektivitet…
09 juni 2025
Framtidens datadrivna marknadsföring – en intervju med InsightOne Nordic I en tid där data är en av de mest värdefulla…
28 maj 2025
Stockholmsmässan prisas för varumärkescomeback – vinner SWEDMA Brand Performance Award 2025 På årets upplaga av SWEDMA Impact delades det nyinstiftade…
22 maj 2025
Med ansvar, affär och AI i sikte – möt SWEDMAs nya styrelse Datadriven marknadsföring har gått från att vara ett…
22 maj 2025
Remotion prisas för stark varumärkesresa – vinner SWEDMA Brand Performance Award 2025 På årets upplaga av SWEDMA Impact delades det…
20 maj 2025
Vad hände efter Brat Summer? En trendspaning med MyTelescopeI samarbete med MyTelescope har vi analyserat två av förra årets mest…
20 maj 2025
Tack för igår! Vilken fantastisk dag vi fick tillsammans på SWEDMA Impact. Det var både inspirerande och roligt att mötas…
15 maj 2025
Här är vinnarna av SWEDMA Brand Performance Award 2025 På årets upplaga av SWEDMA Impact delade vi, i samarbete med…
15 maj 2025
Föreläsningar, utbildningar och strategiska samarbeten – så arbetar Trickle med SWEDMA Trickle är en full funnel performance-byrå med en stark…
09 maj 2025
"Kundlöften är inte fluff – de är en konkurrensfördel"Inför SWEDMAs seminarium den 21 maj träffar vi Isabella Boström från Trickle…
06 maj 2025
Milton Insights: Datadriven marknadsföring i en föränderlig värld Miltton Group är en stor aktör inom PR, Public Affairs och Corporate…
23 april 2025
Artikelserie från MyTelescope: MarTech – Efterfrågan på olika tech-verktyg förändras – men vad betyder det för framtiden? MarTech, eller marknadsföringsteknik,…
10 april 2025
"Digital inkludering är en demokratifråga" – Johanna Hållén om sin roll i juryn för CommToAct Digital Inclusion Award I en…
08 april 2025
När jag skriver detta skiner solen från en klarblå himmel och temperaturen närmar sig tjugo grader, det ger både energi…
03 april 2025