Bransch- och intresseorganisationen SWEDMA har genomfört årsmöte med sina medlemmar. Till ny ordförande valdes Mikael von Ekensteen som har en…
12 maj 2023
För fjärde året i rad anordnar vi tillsammmans med KOMM, Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer det uppskattade effekteventet EFFDay. Under…
08 maj 2023
Är E-posten är död?Nej, den har aldrig varit mer levande än idag! E-postmarknadsföring är en viktig och ovärderlig kanal i…
04 januari 2023
Häromdagen tog EU-kommissionen ett steg närmare antagandet av ett beslut om adekvat skyddsnivå för EU:s och USA:s ram för datasekretess,…
14 december 2022
När det gäller försäljning av personuppgifter så finns det inget generellt förbud mot det. Det framgår till exempel av artikel…
06 december 2022
Digital Services Act är en av EU:s mest banbrytande horisontella regleringar och Jozef Síkela, industri- och handelsminister i Tjeckien är…
10 oktober 2022
Den irländska dataskyddsmyndigheten har antagit sitt beslut angående INSTA gram och har utfärdat en rekordstor GDPR-böter på 405 € miljon.…
23 september 2022
Vilka är de främsta framgångsfaktorerna när det gäller att lyckas med martech-investeringarna? Har din organisation vad som krävs för att…
20 september 2022
E-handeln ner 8% - E-handelns extrema nivåer ligger bakom oss för den här gången. När nu Sverige går in i…
13 september 2022
På uppdrag av hela Global Data and Marketing Alliance (GDMA), som representerar och förenar28 datadrivna marknadsföringsföreningar från hela världen, välkomna…
23 augusti 2022