Global Data & Marketing Alliance (GDMA) och Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) är glada att kunna presentera de…
12 september 2023
10 juli, antog EU kommissionen sitt beslut om lämplighet för EU-U.S. datasekretess.I beslutet om lämplighet bedömer man att USA säkerställer…
11 juli 2023
Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) har granskat hur fyra bolag använder Google Analytics för besöksstatistik. IMY utfärdar sanktionsavgift mot två av bolagen. Ett…
03 juli 2023
Träffa oss i Almedalen den 29 juni. Tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och Sveriges Annonsörer bjuder…
13 juni 2023
Bransch- och intresseorganisationen SWEDMA har genomfört årsmöte med sina medlemmar. Till ny ordförande valdes Mikael von Ekensteen som har en…
12 maj 2023
För fjärde året i rad anordnar vi tillsammmans med KOMM, Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer det uppskattade effekteventet EFFDay. Under…
08 maj 2023
Är E-posten är död?Nej, den har aldrig varit mer levande än idag! E-postmarknadsföring är en viktig och ovärderlig kanal i…
04 januari 2023
Häromdagen tog EU-kommissionen ett steg närmare antagandet av ett beslut om adekvat skyddsnivå för EU:s och USA:s ram för datasekretess,…
14 december 2022
När det gäller försäljning av personuppgifter så finns det inget generellt förbud mot det. Det framgår till exempel av artikel…
06 december 2022
Digital Services Act är en av EU:s mest banbrytande horisontella regleringar och Jozef Síkela, industri- och handelsminister i Tjeckien är…
10 oktober 2022