Om oss

SWEDMA – Swedish Data & Marketing Association – sammanför såväl leverantörer som köpare i det svenska ekosystemet för datadriven marknadsföring. SWEDMA samlar hela värdekedjan och skapar optimala förutsättningar för att arbeta ansvarsfullt med datadriven marknadsföring – och bidra till det som ett enskilt företag inte självt kan uppnå.

SWEDMA har tre viktiga fokusområden:

Opinion – påverkar lagstiftning, verkar för självreglering och skapar opinion för att bygga de bästa marknadsförutsättningarna för alla.

Rådgivning – vi vägleder dig och din organisation i den digitala transformationen av marknadsföringen. Det kan handla om alltifrån juridisk rådgivning till hur den datadrivna marknadsföringen utvecklas i framtiden och vilken kunskap och kompetens som krävs för att arbeta ansvarsfullt.

Engagemang – skapar nätverk och utbyten av idéer, utbildar och inspirerar för att omvandla ambition och potential till innovation och konkreta affärsresultat.

SWEDMA arrangerar även Guldnyckeln – Sveriges äldsta kommunikationstävling för resultatdriven marknadsföring.

Läs vår Årsberättelse 2020

Läs vår integritetspolicy.