EVENTS

Kommande event

SWEDMA är en naturlig nod och mötesplats för alla frågor som rör datadriven marknadsföring, såväl för medlemmar som branschen. Syftet är att skapa nätverk och utbyte av idéer, utbilda och inspirera för att omvandla ambition och potential till innovation och konkreta resultat. Vi genomför ett stort antal seminarier, webbinarier och utbildningar varje år och de aktuella aktiviteterna hittar du här:

Som medlem i SWEDMA får du alltid medlemsrabatt på utbildningarna.

Kundklubb och lojalitet – Styrkan i att använda förstapartsdata på rätt sätt till att kommunicera bättre och hur du gör det GDPR-säkert

Välkommen på event med SWEDMA & Oculos! Den 10 oktober klockan 16.30 i Aller Huset, Humlegårdsgatan 6 Att satsa på kundlojalitet har aldrig varit viktigare- nya regler inom cookietracking, annonsering…

Läs mer
10 okt 2024

MadTech 2024 

Vår medlem Remotion presenterar MadTech 2024, där de utforskar framtidens marknadsföringsteknik och AI. Delta i en heldag med insikter från ledande branschexperter och talare. I oktober kan du upptäcka de…

Läs mer
EventNätverk17 okt 2024

Datadrivna insikter för framtida marknadstrender med MyTelescope

Den 23 oktober bjuder vi in till ett webinarium tillsammans med vår medlem MyTelescope, där vi utforskar hur deras analysplattform kan hjälpa dig att ligga steget före på marknaden. Genom…

Läs mer
23 okt 2024

Nya kanaler, nytt innehåll: Så förändras ditt marknadsföringsbudskap 

 Många av de grundläggande idéerna om vad som utgör bra marknadsföring skapades under en tid när traditionella medier som TV och print dominerade. Men i och med skiftet till digitala…

Läs mer
Digitalt eventWebinar06 nov 2024

ECHO Awards 2024 – Var med och tävla!

Internationella ECHO Awards är tillbaka 2024! ECHO Awards är den globala tävlingen som uppmärksammar utmärkande affärsresultat byggda på datadrivna insikter och kreativitet. Läs mer om tävlingen med arrangörernas egna ord: …

Läs mer
EventNätverk11 nov 2024

Superhjältar, grinande VD:ar och B2B-utmaningar — att marknadsföra på LinkedIn 2025

Välkommen på seminarium med SWEDMA & Trickle!  Den 14 november bjuder Trickle praktiska tips och handfasta knep för att lyckas med ditt företags LinkedIn-marknadsföring. Hur man balanserar organiskt, de egna…

Läs mer
14 nov 2024

Trendspaning i branschen – Mänskliga relationer föder affärer

Välkommen till ett seminarium som tar dina kundrelationer till nästa nivå! SWEDMAs nya medlem Goodfeed, med grundarna Andréa Rylander och Henrik Nordling, bjuder in till en inspirerande session där vi…

Läs mer
Digitalt eventWebinar27 nov 2024

Genomförda event

Vi genomför ett stort antal seminarier, webbinarier och utbildningar varje år och de tidigare aktiviteterna hittar du här:

Har du frågor om tidigare aktiviteter eller önskemål om kommande aktiviteter så kontakta oss på direkt@swedma.se

Privacy Update

Detta webbinar vänder sig till dig som vill veta mer om vad som händer kring de lagar och regler som finns för datadriven kommunikation samt vilka nya lagar som kommer…

Läs mer
EventSeminariumWebinar03 okt 2024

AI-transformation i Norden: Trender, utmaningar och möjligheter

SWEDMA bjuder in till ett spännande webbinar tillsammans med Scribill, där AI-experten André Andersson guidar dig genom den senaste utvecklingen inom AI! Under webbinaret får du en enkel och tydlig…

Läs mer
Digitalt eventEventWebinar02 okt 2024

Martech rapporten 2024: en överblick av årets trender

Den 24 september släpper vi årets Martech-rapport! Är du nyfiken på hur mognadsgraden inom Martech och AI utvecklats senaste året? Skiljer det sig mellan de europeiska marknaderna? För att ge dig…

Läs mer
Digitalt eventEventSeminarium24 sept 2024

Hållbar kundlojalitet – Bygg starka kundrelationer på en snabbrörlig marknad

Bygg starka kundrelationer på en snabbrörlig marknad där ökat fokus på att möta kundens emotionella personliga och syftesdrivna värderingar blir allt mer avgörande för att lyckas . På dagens snabbrörliga…

Läs mer
EventNätverk18 sept 2024

Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Undvik missförstånd, irritation eller ignorans genom att välja rätt kanal för ditt budskap. Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll…

Läs mer
Digitalt eventDigitalt och fysisk eventEvent11 sept 2024

Starta hösten med rätt fokus – gå på EFFDay

Starta hösten med rätt fokus – gå på EFFDay Tisdag den 3 september är det dags för årets effektevent EFFDay. Vi samlar branschen under en fullspäckad dag på Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan…

Läs mer
EventNätverk03 sept 2024

Tillgänglighetskraven hotar den emotionella varumärkesupplevelsen

Felaktig hantering kan leda till extra kostnader, eroderade varumärkesvärden och negativa stridigheter internt. Trots detta ser många företag fortfarande digital tillgänglighet mer som en fråga om compliance, än som en…

Läs mer
EventWorkshop27 juni 2024

SWEDMA på Almedalen 2024

SWEDMA på Almedalen 2024 Vi på SWEDMA kommer att vara på plats i Almedalen hela veckan och ser fram emot att träffa er som också är där. Här är några…

Läs mer
EventNätverkSeminarium25 juni 2024

CSRD – vad innebär det för kommunikations-branschen?

EU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering, Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), förändrar spelplanen för hållbarhetsrapportering. Riksdagen har nyligen röstat igenom nya regler som införlivar CSRD i svensk lag, och dessa träder…

Läs mer
Digitalt eventWebinar19 juni 2024

Efter lågkonjkunkturen 2023 – ljusnar det på annonsmarknaden nu?

2023 var det recession på annonsmarknaden i spåren av lågkonjunkturen. Men nu är det dags att blicka framåt. Hur har 2024 startat och vad kan vi förvänta av året? Och…

Läs mer
Digitalt eventWebinar05 juni 2024

SWEDMA presenterar;  Retail Media – Från marknadsförings­kostnader till miljonintäkter!

Upptäck innovationerna på Retail Technology & E-commerce Expo 2024! Handelns ledande mässa, konferens och mötesplats för alla inom detaljhandel och e-handel i Sverige. Träd in i en värld av möjligheter på mässgolvet…

Läs mer
Seminarium29 maj 2024

Gå på Retail Technology & E-commerce Expo 2024 tillsammans med SWEDMA

Upptäck innovationerna på Retail Technology & E-commerce Expo 2024! Handelns ledande mässa, konferens och mötesplats för alla inom detaljhandel och e-handel i Sverige. Träd in i en värld av möjligheter på mässgolvet…

Läs mer
EventNätverk29 maj 2024

Webbinar: Privacy Update

Detta webbinar vänder sig till dig som vill veta mer om vad som händer kring de lagar och regler som finns för datadriven kommunikation samt vilka nya lagar som kommer…

Läs mer
Digitalt eventEventWebinar23 maj 2024

SWEDMA hälsar sommaren välkommen med ett inspirerande försommarmingel!

SWEDMA bjuder in dig som är medlem och en +1 till ett exklusivt försommarmingel där vi samtidigt tar del av insikter från beteendevetenskapens fascinerande värld. Vi är glada över att…

Läs mer
After WorkNätverkSeminarium22 maj 2024
Årsmöte SWEDMA 2023

Årsmöte SWEDMA 2024

Onsdagen den 15 maj kl 10.30 är det dags för ordinarie årsmöte i föreningen SWEDMA. Årsmötet är endast öppet för medlemmar och hålls på plats i IOffice lokaler på Vasagatan…

Läs mer
Event15 maj 2024

FULLBOKAT: Accessible Brands – När digital tillgänglighet stödjer varumärkets identitet och upplevelse

Välkomna på frukostseminarie! Nu när även kommersiella bolag måste anpassa sin digitala närvaro enligt det europeiska tillgänglighetsdirektivet, skapas både utmaningar och möjligheter eftersom varumärkets visuella identitet och uttryck är viktiga…

Läs mer
EventSeminarium08 maj 2024

SWEDMA bjuder in till CX Management – Mötesplatsen för dig som vill skapa förstklassiga kundupplevelser

Vi vet att du är en viktig pusselbit i arbetet att skapa kundupplevelser av världsklass! Därför vill vi bjuda in dig som är medlem i SWEDMA till CX Management – den självklara…

Läs mer
EventNätverkSeminarium17 april 2024

Seminarium: Ansvarsfull Marknadsföring med AI – Nyckeln till nästa nivås kundupplevelse

Hur kommer ny teknik påverka hur vi tänker kring marknadsföring och behandling av persondata? Som marknadsförare kommer vi ställas inför frågor som hur vår användning av generativ AI och annan…

Läs mer
After WorkSeminarium09 april 2024

Inbjudan till event!

Minska kostnaderna & Öka engagemanget med autentisk video! När norska Insp Retail, en pionjär och en ”snackis” inom retail-tech i Norge, nu tar sina första steg på den svenska marknaden…

Läs mer
Event21 mars 2024

Webinar: Apollos resa till 30% ökad CTR

Många företag har redan förstått mervärdet i att differentiera sin kommunikation. Man anpassar innehållet enligt mottagarens livsstil, behov och preferenser. Vad som är unikt med kommunikationsmodellen SOL är att den…

Läs mer
EventWebinar13 mars 2024

Webinar: Privacy Update

Detta webinar vänder sig till dig som vill veta mer om vad som händer kring de lagar och regler som finns för datadriven kommunikation samt vilka nya lagar som kommer…

Läs mer
EventWebinar12 mars 2024

Seminarium: Att skapa tillväxt med en liten budget – FULLBOKAT!

Välkommen på seminarium med SWEDMA & Trickle! Den 6 mars avslöjar Trickle den ultimata guiden för att bygga ett framstående varumärke med en begränsad budget. Marknadsföringsexperten, David Larsson delar med…

Läs mer
Seminarium06 mars 2024

SWEDMA presenterar Niklas Lindblom, Dun & Bradstreet på Sales & Marketing Expo

Targeting precision – den nya valutan, smartare beslut och mer vinstdrivande affärer Hör Niklas Lindblom, Director Data Science, berätta om hur Dun & Bradstreet använder högkvalitativ data och avancerade analyser…

Läs mer
Event21 feb 2024

50% rabatt på Sales & Marketing Expo

Framtiden för försäljning och marknadsföring: Upptäck innovationerna på Sales & Marketing Expo Välkommen till Sales & Marketing Expo, Sveriges största mässa, konferens och mötesplats för alla inom sälj och marknadsföring.…

Läs mer
Event21 feb 2024

Webinar: Når du dina kunder? Lär dig skapa effektiv kommunikation för bättre engagemang

I snitt har människan kortare koncentrationsförmåga än en guldfisk 8 sekunder ... inte konstigt att det ibland känns svårt att nå ut! Effektiv kommunikation är avgörande för att förbättra kundupplevelsen…

Läs mer
Webinar20 feb 2024

Workshop: Hur omvärlden påverkar era givares lojala och illojala beteenden

En workshop speciellt för dig som arbetar i en givarorganisation Vi är mitt uppe i en ganska jobbig tid. Det är många faktorer som påverkar våra organisationers verksamheter och prioriteringar.…

Läs mer
Workshop16 feb 2024

Webinar: Automatiserat innehållsarbete – förbättra din arbetsprocess med AI

Lär dig att skapa innehåll smartare och effektivare med hjälp av AI. Vi går igenom hur du skapar skalbara lösningar samt vanliga fallgropar och hur du undviker dem. Henrik Vikström,…

Läs mer
Webinar14 feb 2024

Webinar: Event att hålla koll på 2024 och rapporten Nordic Business Pioneers

✨ Välkommen till ett spännande webinar där vi tar dig med på en resa genom de mest betydelsefulla evenemangen inom marknadsföring och försäljning, både nationellt och internationellt. Året 2024 kommer…

Läs mer
Webinar07 feb 2024

Seminarium: Koll på GDPR? Kommunicera rätt och effektivt och behåll dina befintliga kunder – förstå styrkan i kundklubben!

Välkommen på event med SWEDMA & Oculos, den 31 januari klockan 16.30 i Aller Huset, Humlegårdsgatan 6. Att satsa på kundlojalitet har aldrig varit viktigare- nya regler inom cookietracking, annonsering…

Läs mer
Seminarium (sänds även via Teams)31 jan 2024

Remotion bjuder in till CDP-Day 2024

Den 25:e januari har du möjlighet att under eftermiddagen utforska den spännande världen av CDP:er, Customer Data Platforms. Det kommer att bjudas på demos från tre olika leverantörer av CDP…

Läs mer
Event25 jan 2024

Webinar: Länsförsäkringars resa till en GDPR-säkrad ”Integritetspolicy”

Länsförsäkringar berättar om sin resa att ta fram en helt ny ”Integritetspolicy” som lever upp till kraven i GDPR. Vi marknadsförare använder otroligt mycket kund-, prospekt- och spårningsdata i vårt…

Läs mer
Webinar17 jan 2024

Webinar: Extra Privacy Update

Efter intensiva förhandlingar har EU nått en politisk överenskommelse om en ny lagstiftning för AI. Den slutgiltiga lagtexten väntas i början av nästa år.Regleringen fokuserar på användningsområden för AI-system som…

Läs mer
Webinar16 jan 2024

Seminarium: Digitala trender – 2024

Nytt År nya möjligheter – vi trendspanar in 2024 Relation & Brand och SWEDMA rivstartar 2024 genom att tillsammans bjuda in till ett trendseminarium. Under en dryg timme utforskar vi…

Läs mer
Seminarium11 jan 2024

Webinar: Kanalvalet 2024 – och några spännande kundporträtt

Känner du dina kunder? Ja, inte personligen kanske, men du har säkert bra koll på vad din kundbas består av i stora drag. Faktum är att de som är din…

Läs mer
Webinar07 dec 2023

Webinar: Effektivisera ditt företag med AI – En introduktion till ChatGPT

Välkomna till ett lärorikt webinar tillsammans med André Andersson från Scribill där vi utforskar ChatGPT. Upptäck hur generativ AI redan förändrar arbetslandskapet globalt och hur du kan använda det för…

Läs mer
Webinar29 nov 2023

Konsten att gå i kundens skor – Använd CX-verktygslådan för att leverera rätt upplevelse

Hur kan en god kundupplevelse göra skillnad för ditt företag? Nöjda kunder skapar lojalitet, driver ökad försäljning och ger en positiv marknadsföring. Få insikter om Customer Experience Management (CX) som…

Läs mer
Digitalt och fysisk event14 nov 2023

Loyalty Outlook – workshop

Vi är glada att bjuda på en workshop om hur omvärlden påverkar dina kunders lojala och illojala beteenden med Pepe Larsson på Smicker. Vi är mitt uppe i en ganska…

Läs mer
Workshop09 nov 2023

Webinar: Vad är digital tillgänglighet och varför ska du vara digitalt tillgänglig?

Ökad lönsamhet, slippa betala böter eller helt enkelt ”the right thing to do” Tre olika perspektiv på varför du ska prioritera digital tillgänglighet i din verksamhet och varför du ska…

Läs mer
Webinar08 nov 2023

Loyalty Outlook – favorit i repris

Om du missade förra tillfället i augusti får du nu ytterligare en chans till detta webinarium. Hur hanterar och bemöter vi kunden med dagens osäkerhet och komplexitet?Och vad är det…

Läs mer
Webinar24 okt 2023

Martech – trender 2023 och en djupdykning med Google

Den Europeiska Martech-rapporten 2023 har äntligen publicerats! I detta extrainsatta webinar kommer vi att utforska de senaste trenderna och strategierna inom Martech, med särskilt fokus på hur Google arbetar inom…

Läs mer
Webinar18 okt 2023

After Work – Inspirationsseminarium och Nätverksmingel

Ta gärna med dig en vän/kollega och ta chansen att bli underhållen, inspirerad och mingla bland intressanta människor och företag i branschen. Se bara till att ni båda är anmälda…

Läs mer
Event11 okt 2023

Webinar: Privacy Update

Detta webinar vänder sig till dig som veta mer om vad som händer kring de lagar och regler som finns för datadriven kommunikation samt vilka nya lagar som kommer inom…

Läs mer
Webinar10 okt 2023

Webinar: Den globala DEI-rapporten – Sverige

Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen? I våras genomfördes, för andra gången, världens största globala studie…

Läs mer
Webinar05 okt 2023

Loyalty Outlook – Workshop

Vi är glada att bjuda in dig till en workshop om kundlojalitet. Nöjda och lojala kunder är avgörande för framgång. Därför vill vi ta tillfället i akt att dela med oss av…

Läs mer
Workshop20 sept 2023

Webinar: Cookies, marknadsföring och GDPR: Hur får vi skicka nyhetsbrev och digital kommunikation?

De flesta företag vill skicka nyhetsbrev och annan direktmarknadsföring till kunder och prospekts – men reglerna om cookies/pixlar, GDPR och marknadsföringslagen kan ställa till det. Vad gäller egentligen? När är…

Läs mer
Webinar13 sept 2023

Webinar: The European Martech Report 2023, (English presentation)

The European Martech Report 2023 has officially been released! We invite you to join us for a digital event where we will present the latest insights and findings in the…

Läs mer
Webinar07 sept 2023

FULLBOKAT! Seminarium: Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar Sifo och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler.…

Läs mer
Seminarium (sänds även via Teams)06 sept 2023

Webinar: Martech-rapporten 2023

Den Europeiska Martech-rapporten 2023 har nu äntligen publicerats! Var med oss på ett digitalt event för att ta del av de senaste insikterna och lärdomarna inom martech-området. Varje år intervjuas…

Läs mer
Webinar05 sept 2023

EFFDay 2023 – årets Effektevent

Fredag den 1 september är det dags för årets effektevent. Under ledning av vår moderator Arvid Axland dyker vi ner i effektfrågan tillsammans med flera intressanta talare. EFFDay arrangeras av…

Läs mer
Event01 sept 2023

Webinar: Är du förberedd för den kommande visselblåsarlagen?

Välkommen den 29 augusti kl. 09.00 till ett insiktsfullt webinar med Frederik Binow, VD och medgrundare av Walor. Han kommer att diskutera de nya lagkraven från EU, liknande det vi…

Läs mer
Webinar29 aug 2023

EXTRA Webinar: Privacy Update angående Google Analytics

Extrainsatt lunchwebinar med anledning av att IMY publicerat beslut mot fyra företag som rör deras användning av Google Analytics. IMY utfärdar sanktionsavgift mot två av bolagen. Ett av bolagen har på…

Läs mer
Webinar29 aug 2023

Webinar: Loyalty Outlook

Hur hanterar och bemöter vi dagens osäkerhet och komplexitet?Och vad är det som håller på att hända med dina kunders lojalitet? Så som världen ser ut idag – instabil, osäker,…

Läs mer
Webinar24 aug 2023

Almedalen 2023 – “Kommunikationens roll i den hållbara omställningen”

Träffa oss i Almedalen den 29 juni. Tillsammans med IAB Sverige, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), Sveriges Mediebyråer och Sveriges Annonsörer bjuder vi in till en eftermiddag med tre föreläsningar under rubriken…

Läs mer
Event29 juni 2023

Webinar: Skapa en effektiv marknadsföringsstrategi med hjälp av webinarier

Vill du ta din marknadsföringsstrategi till nästa nivå? Då är det hög tid att ta med webinarier i din plan. Enligt en studie av ON24 kan webinarier öka antalet leads…

Läs mer
Webinar14 juni 2023

Seminarium: Sätt kunden i fokus – nyckeln till framgång för företag

För att bli ett kundfokuserat företag på riktigt måste företag förstå och möta sina kunders behov och önskemål. För att skapa sig den förståelsen krävs ett gediget arbete utifrån flera…

Läs mer
Seminarium (sänds även via Teams)08 juni 2023

Webinar: Privacy Update

Detta webinar vänder sig till dig som veta mer om vad som händer kring de lagar och regler som finns för datadriven kommunikation samt vilka nya lagar som kommer inom…

Läs mer
Webinar16 maj 2023

Fullbokat! Frukostseminarium: Resan inom Marketing Automation

Swedma tillsammans med Relation & Brand har under april genomfört en realtidsstudie, vilken har tagit tempen på hur branschen uppfattar sin resa inom Marketing Automation. Den rykande färska realtidsstudien presenteras…

Läs mer
Seminarium09 maj 2023

Webinar: 10 tips för ett lyckat byråsamarbete

Regi går igenom resultatet från årets bransch & kundstudie Årets Byrå 2023 och har tagit fram 10 konkreta tips på hur samarbetet kan utvecklas mellan köpare och säljare av kommunikationstjänster samt…

Läs mer
Webinar19 april 2023

Fullbokat! Frukostseminarium: Hur man skapar överlägsen kundupplevelse med hyperpersonalisering

Digitaliseringen har förändrat marknadsföringslandskapet och konkurrensen är starkare än någonsin. För att överleva måste organisationer bli smartare och snabbare på att skapa relevanta kundupplevelser. Hyperpersonalisering har pekats ut som en…

Läs mer
Seminarium (sänds även via Teams)12 april 2023

Workshop med Moodscores

Välkommen till en interaktiv workshop med Moodscores den 28 mars Tillsammans med Moodscores erbjuder vi dig en unik möjlighet att i en liten fokuserad grupp samtala, reflektera och analysera resultatet…

Läs mer
Workshop28 mars 2023

GDPR-dagen

GDPR-dagen har gjort succé flera år i rad och har de senaste gångerna haft över 200 deltagare och många spännande talare. Advokat byrån Delphi bjuder in till 2023 års konferens…

Läs mer
Event28 mars 2023

Webinar: Så väcker du de känslor som ger lönsam försäljning och ett starkare varumärke.

Välkommen till ett webinar med Moodescores. Webinariet består av följande delar: Vilka egenskaper måste kommunikation ha för att påverka sin mottagare emotionellt.  Vad ska man fylla sin kommunikation med för…

Läs mer
Webinar08 mars 2023

Loyalty outlook – hur står det till med kundernas lojalitet 2023?

Den 22-23 februari 2023 på Kistamässan i Stockholm arrangeras Sveriges största mötesplats för dig som driver och utvecklar sälj- och marknadsföringsstrategier. Här talas det om den digitala kunden, de senaste…

Läs mer
Event22 feb 2023

Medlemserbjudande! Stora PR-dagen

Välkomna på Stora PR-dagen 2 februari! Nu kan vi i SWEDMA erbjuda våra medlemmar 20 % rabatt på Stora PR-dagen 2 februari 2023 på Moderna museet i Stockholm. Det är…

Läs mer
Event02 feb 2023

Empati Grand Prix 2022

Välkommen till Empati Grand Prix 2022 den 1 februari 2023 på Westmanska Palatset.Vid galaeventet koras Sveriges mest kundempatiska företag samt sex kategorivinnare bland 24 finalister. Ta del av hur vinnare…

Läs mer
Event01 feb 2023

Webinar: Kanalvalet 2023 – och några spännande kundcase

Hur många brevlådor har mottagarna på sin dörr? Vilka kanaler passar vilka kunder, och när i kundresan? 21grams har i flera år genomfört undersökningen Kanalvalet där vi frågar vilka önskemål…

Läs mer
Webinar07 dec 2022

Nätverk CRM

Välkommen till SWEDMAs CRM-nätverk – med fokus på frågor kopplat till strategier, kundlivscykeln, effekt och processer. Syftet med vår första träff blir att lära känna varandra lite närmare och gemensamt…

Läs mer
Nätverk06 dec 2022

Nätverk MarTech

Välkommen till SWEDMAs Martech-nätverk – med fokus på de fyra dimensionerna ”people, process, technology & data”. Syftet med vår första träff blir att lära känna varandra lite närmare och gemensamt…

Läs mer
Nätverk24 nov 2022

Webinartips: Hur påverkas finansieringen av civilsamhället när förutsättningarna förändras?

SWEDMA samarbetar med GIVA Sverige och därför tipsar vi om deras webinar den 18 november. Välkommen till lanseringen av rapporten ”Staten, kapitalet, eller medborgaren – vem finansierar civilsamhället 2022” där…

Läs mer
Webinar18 nov 2022
Årsmöte SWEDMA 2023

Extra föreningsstämma SWEDMA

Välkommen till extra föreningsstämma i Föreningen SWEDMA och SWEDMA Service AB. Extrastämman sker hos SWEDMA på Klara Östra Kyrkogatan 2B i Stockholm. Du kan antingen vara med på plats eller…

Läs mer
Digitalt och fysisk event14 nov 2022

Webinar: IKEA & Nepa – Case studie

MMM-analyser med Brand noise reduction. Slumpfel och brus är oundvikligt i all enkätdata, så även i kontinuerliga varumärkestrackingar.Men det finns goda exempel där BNR (Brand noise reduction) skärper insikterna och…

Läs mer
Webinar08 nov 2022

Webinar: Privacy Update

Detta webinar vänder sig till dig som veta mer om vad som händer kring de lagar och regler som finns för datadriven kommunikation samt vilka nya lagar som kommer inom…

Läs mer
Digitalt event26 okt 2022
Försäljning postpandemin och brinnande lågkonjunktur – hur navigera?

Webinar: Försäljning postpandemin och brinnande lågkonjunktur – hur navigera?

Knappt hann vi hämta oss efter pandemin innan lågkonjunktur och geopolitiskt kaos utbröt, vilket för organisationer innebär att anpassa sig till ett förändrat kundbeteende och åtstramningar som vi troligtvis inte…

Läs mer
Webinar19 okt 2022

Webinar: Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?

SWEDMA och Sveriges Annonsörer bjuder in till webinar ”Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen” med Whispr Group som kommer göra en summering och dela en unik analys av hur den digitala…

Läs mer
Webinar04 okt 2022

Webinar: MarTech Report 2022 – release of the yearly report!

Which are the prominent factors of success in making sound MarTech-investments? Does you organisation have what it takes to succeed? For the fifth consecutive year we release the European MarTech…

Läs mer
Webinar20 sept 2022

Webinar: Martech rapport 2022 – nu släpps årets rapport!

Vilka är de främsta framgångsfaktorerna när det gäller att lyckas med martech-investeringarna? Har din organisation vad som krävs för att lyckas? Den europeiska martech-rapporten utvecklas för femte året i rad.…

Läs mer
Webinar20 sept 2022

Webinar: Nå dina kunder i den kanal de föredrar!

Vill du nå dina kunder på bästa sätt är det viktigt att veta i vilken kanal de själva föredrar att ta emot olika typer av kommunikation. Det är budskapet från…

Läs mer
Webinar07 sept 2022

EFFDay 2022 – årets effektevent

Under en dag samlar vi branschen för att diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar. Dagen kommer vara fylld av inspirerande talare, case och samtal, allt under ledning…

Läs mer
Event02 sept 2022

Webinar: DNA för att mäta marknadsförings-effektivitet automatiskt och kontinuerligt

Det traditionella tillvägagångssättet att mäta Marketing Mix Modeling är att starta ett projekt vart eller vartannat år för att utvärdera effektiviteten av marknadsföring. I bästa fall så får man några…

Läs mer
Webinar31 aug 2022

Webinar: Annonsinvesteringarna i en orolig tid: IRM presenterar prognosen för 2022-2023

2021 blev ett veritabelt rally på reklammarknaden. Ekonomin och börsen återhämtade sig snabbt, e-handeln slog nya rekord och alla ville investera i digital marknadsföring. Nu i 2022 hopas molnen; Krig…

Läs mer
Webinar07 juni 2022

After Work för medlemmar

Efter lång tid av digitala möten vill vi nu gärna träffa er medlemmar på riktigt! Därför bjuder vi in till en inspirerande After Work den 19 maj. Vi träffas och…

Läs mer
After Work19 maj 2022
Årsmöte SWEDMA 2023

Årsmöte SWEDMA

Onsdagen den 11 maj klockan 11.00 är det åter dags för ordinarie årsmöte i föreningen SWEDMA. Vi välkomnar deltagande både via Teams och på plats i våra lokaler på Östra…

Läs mer
Digitalt och fysisk event11 maj 2022
Webinar 11 maj

Webinar: Hur säkrar Du kapital för att vara med i kapplöpningen av framgångsrik datadriven marknadsföring?

Det finns många olika finansieringslösningar när du som entreprenör vill få ditt bolag att ligga i framkant gällande digitalisering t.ex. riskkapital från affärsänglar, investerare, ALMI-lån, factoring och traditionellt banklån. Hela…

Läs mer
Webinar11 maj 2022

Webinar: Framgångsfaktorer för ett lyckat byråsamarbete

Årets Byrå är en årlig bransch- och kundstudie som kartlägger hur nöjda kommunikationsköparna är med sina kommunikationsbyråer. Studien genomförs av Regi och startade år 2000 vilket möjliggör en unik möjlighet till tidsjämförelse.…

Läs mer
Webinar04 maj 2022
Allt du behöver veta om den nya generationen av interaktiva mobilannonser.

Webinar: Allt du behöver veta om den nya generationen av interaktiva mobilannonser

Lär dig mer om fördelarna med att använda den nya tekniken för mobilannonsering, LivingAds, för att samla in aktiverbar 1st-party-data. Wagawins teknik för mobilannonsering gör det möjligt för dig som…

Läs mer
Webinar27 april 2022
Data Privacy Basic

Utbildning: Data Privacy Basic

Detta är introduktionskurs för dig som vill friska upp dina juridiska kunskaper och eller är ny inom området datadriven kommunikation. Vi går igenom grunden i de lagar och regelverk som…

Läs mer
Webinar05 april 2022
Hur du använder interaktiva marknadsföringskampanjer för att öka ditt kundengagemang och datainsamlingsstrategier

Interaktiva marknadsförings-kampanjer för att öka kundengagemang

Qualifio gör det möjligt för varumärken att engagera sin publik och samla in data på ett säkert och kompatibelt sätt i alla sina digitala kanaler med interaktivt innehåll. – Visste…

Läs mer
Webinar30 mars 2022
Snabbrörligt insiktsarbete med videofrågor

Webinar: Snabbrörligt insiktsarbete med videofrågor

Kundlojaliteten minskar samtidigt som konsumenterna ställer allt högre krav, får fler valmöjligheter och möts av mer än 10 000 intryck per dag. Det är ingen underdrift att kundinsikter är nödvändigt och…

Läs mer
Webinar09 mars 2022

Effekter och best-practice inom data-driven video i digitala kundresor

Välkommen till ett webinar där Joachim Medalen från SEEN kommer presentera kundcase och best practice inom personaliserad datadriven video i Norden. Vi kommer få se hur smart användning av personaliserad…

Läs mer
Webinar16 feb 2022

Webinar: Privacy Update

Detta webinar vänder sig till dig som veta mer om vad som händer kring de lagar och regler som finns för datadriven kommunikation samt vilka nya lagar som kommer inom…

Läs mer
Webinar09 feb 2022

Webinar: “Conversational Commerce” – Framtidens Kommunikation är Personlig

Vi ser att kunder förväntar sig att kunna snabbt komma i kontakt med ett företag representanter, få kundsupport, ställa frågor, få personliga rekommendationer, läsa recensioner och klicka sig fram för…

Läs mer
Webinar02 feb 2022
Konvertera till lojalitet - Kanaloberoende DR för bästa resultat

Konvertera till lojalitet – Kanaloberoende DR för bästa resultat

Idag är det viktigare än någonsin att nå kunden på kundens egna premisser och kunna erbjuda flera distributionssätt och betallösningar. Skillnaden tacka ja till ett erbjudande och att inte göra…

Läs mer
Webinar15 dec 2021
Ramboll

Webinar: Framgången bakom kampanjen ”Happy Commuter” som vann Diamantnyckeln 2021

I webinariet får vi reda på bakgrunden till kampanjen som vann Diamantnyckeln 2021: Kampanjen ”Happy Commuter” med uppdragsgivaren Ramboll & byråerna Garbergs och DVA. Guldnyckelns juryordförande Mattias Andersson, Linus Almqvist…

Läs mer
Webinar10 dec 2021
Västtrafik

Webinar: Kollektivtrafik, kunder och Covid – Västtrafiks resa mot mer datadriven kommunikation.

Vi kommer att prata om: Arbetet med att bygga upp en funktion för CRM och datadriven kommunikation hos Västtrafik ... ... och att göra det under Covid-19 Hur vi jobbat…

Läs mer
Webinar01 dec 2021

Webinar: The Consumer M.A.D. Report – Hur har nya digitaliseringsklyftan förändrat konsumtionen?

– Hur har nya digitaliseringsklyftan förändrat konsumtionen? När vi nu summerar 1,5 år med pandemin har en ny digitaliseringsklyfta skapats – de opåverkade och de påverkade konsumenterna. Svenskarna har även…

Läs mer
Webinar26 nov 2021
Hur kan du få en heltäckande bild av marknadsföringens effekter?

Webinar: Hur kan du få en heltäckande bild av marknadsföringens effekter?

MMM, Marketing Mix Modelling, Sales Modelling, Ekonometrisk modellering, etc - kärt barn har många namn. Modellering har utvecklats till det mest tillförlitliga sättet att mäta hur effektivt annonsering och medieinvesteringar…

Läs mer
Webinar10 nov 2021
Swedma Guldnyckeln 2021

Event: Prisutdelning Guldnyckeln 2021

Torsdagen den 21 oktober klockan 16:00 kommer årets samtliga vinnare i Guldnyckeln 2021 utses. I rådande läge så kommer prisutdelningen ske i digital sändning. Eventet är kostnadsfritt och öppet för…

Läs mer
Digitalt event21 okt 2021
Hur får du ut det mesta av din data när 3:e parts cookies försvinner?

Hur får du ut det mesta av din data när 3:e parts cookies försvinner?

Vi kommer att djupdyka i vad implikationerna faktiskt är av att 3:e parts cookies försvinner, vad det konkret innebär för hur man omsätter sin 1:a parts data i sin marknadsföring…

Läs mer
Webinar06 okt 2021
Martechrapport 2021

Webinar 24 september: Martech rapport 2021 – nu släpps årets rapport

Martech har vuxit starkt de senaste åren och ger dagens marknadsförare helt nya möjligheter till digital, automatiserad och datadriven kommunikation och försäljning. Men det innebär också många utmaningar för att…

Läs mer
Webinar24 sept 2021
Webinar 22 september 2021

Webinar 22 september: Ondemand Marknadsföring – ett webinarie om datadriven marknadsföring

I samband med att samhället utvecklas allt snabbare kommer inte bara ny teknologi och nya modeller inom marknadsföring, det kommer också nya begrepp, akronymer och terminologi. För att inte bara…

Läs mer
Webinar22 sept 2021
EFFDay

Event: EFFDay 10 september

EFFDay – årets effektevent. Säkra din biljett till Early Bird-pris nu! Efter succén förra året är det nu dags för årets EFFDay fredag den 10/9 där vi samlar branschen och…

Läs mer
Digitalt event10 sept 2021
Webinar 25 augusti 2021

Webinar 25 augusti: Så når du dina kunder bäst!

Vill du nå dina kunder på bästa sätt bör du sikta på en kombination av kommunikationskanaler. Det är budskapet från PostNords stora rapport Mottagarmakt 2021. Mottagarna vill kunna välja –…

Läs mer
Webinar25 aug 2021
Swedma Guldnyckeln 2021

Webinar 16 juni: Trendspaning årets ECHO Awards-vinnare!

Vilka trender var tydliga bland årets vinnande bidrag i ECHO Awards? Vilka kampanjer från hela världen bör du ha koll på? Mattias Andersson, en av årets svenska jurymedlemmar, kommer presentera…

Läs mer
Webinar16 juni 2021
Webinar 9 juni 2021

Webinar 9 juni: Så väcker du känslor som är lönsamma för varumärke och försäljning

Webinariet består av följande delar: Vilka egenskaper måste kommunikation ha för att påverka sin mottagare emotionellt Vilka reklamgrepp förklarar att framgångsrika varumärken lyckas påverka Resultat från fyra konkreta exempel (case)…

Läs mer
Webinar09 juni 2021
Webinar 4 juni

Webinar 4 juni: Framtidens Marknadsavdelning – 10 insikter som kommer forma framtidens marknadsavdelning

Den 4 juni kommer Anna Albinsson, International CMO på data- och analysföretaget Dun & Bradstreet presentera 10 trender som de tagit fram i en rapport tillsammans med Kairos Future, samt…

Läs mer
Webinar04 juni 2021
Webinar 19 maj 2021

Webinar 19 maj: Vad kan du göra med ditt varumärke i en kaklös värld?

Explorer, Safari, Firefox och nu Chrome. Google har meddelat det planerade slutet av cookies från tredje part från sin webbläsare 2022. Annonsörer sliter redan sitt hår. Med Chrome som täcker…

Läs mer
Webinar19 maj 2021
SWEDMA Årsmöte 2021

Årsmöte SWEDMA 2021 – online

Onsdagen den 12 maj kl 10.00 är det dags för ordinarie årsmöte i föreningen SWEDMA. Årsmötet är öppet endast för medlemmar och hålls utifrån rådande situation med Convid-19 helt online.…

Läs mer
Digitalt event12 maj 2021
Webinar 12 maj 2021

Webinar 12 maj: The Loyalty M.A.D. Report – Ett episkt skifte av kunders lojalitet pandemiåret 2020

Under pandemin såg alla hur digitaliseringen boomade, men vi på Reaktion och Smicker ville ta reda på hur den kom att påverka kunders lojala beteenden. Vi inledde ett samarbete med…

Läs mer
Webinar12 maj 2021
ATT VINNA I EN DIGITAL EKONOMI

Webinar 5 maj: Att vinna i en digital ekonomi

Vi har alla genomgått och genomgår en känsloresa under pandemin. Vår värld, inte minst socialt, har förändrades drastisk med den fysiska distanseringen. Tidigare självklara möten har nu i mångt och…

Läs mer
Webinar05 maj 2021
Hur påverkar digitaliseringen köpresan och vilka utmaningar och möjligheter för det med sig?

Webinar 21 april: Hur påverkar digitaliseringen köpresan?

Samlade insikter och reflektioner från A-focus intervjuer med konsumenter och företag. Webinariet består av följande delar: Hur har digitaliseringen hittills påverkat marknadsförutsättningarna för svenska företag. Vi kommer att disktuera både…

Läs mer
Webinar21 april 2021
webinar 14 april

Webinar 14 april – Trender e-handel 2021

På ett år har nätet gått ifrån att vara ett komplement till fysisk shopping till att bli den primära plats som svenskarna handlar på. I det här webinariet fokuserar vi…

Läs mer
Webinar14 april 2021
Webinarium 31 mars Swedma

Webinar 31 mars – omtänksam marknadsföring

Att anpassa sin kommunikation utifrån rådande läge har under Corona pandemin visat sig vara helt nödvändigt. Hur uppnår man en omtänksam marknadsföring där man tar hänsyn till helt nya omständigheter?…

Läs mer
Webinar31 mars 2021
Schrems II: Från rikets säkerhet till marknadsföring och kommunikation

Webinar: Schrems II – från rikets säkerhet till marknadsföring och kommunikation

Schrems II-domen påverkar alla svenska bolag och tolkningarna av GDPR i grunden. Vad innebär Schrems II domen för dig som arbetar med marknadsföring och försäljning? Vilka förhållningssätt finns och vilka…

Läs mer
Webinar10 mars 2021

Webinar: Reklaminvesteringarna under Covid-19. Summering av 2020 och utblick 2021

2020 blev ett dramatiskt år för reklaminvesteringarna i Sverige. Efter ett kraftigt fall i det andra kvartalet så överraskade ändå det tredje kvartalet med ett mindre tapp än förväntat. Den…

Läs mer
Webinar19 feb 2021

Webinar: Att gå från informatör till påverkare

Alla kan vi de fina buzzworden inom analys och data, vi hör dem överallt. Men vad betyder de egentligen för dig? Och för mig? Vi tycks prata samma språk, men…

Läs mer
Webinar03 feb 2021

Webinar: Eyes don’t lie. Så når du bättre medieeffekt med hjälp av Eye Tracking

Som marknadsförare vet du att det blivit allt svårare att få effekt på de medieinvesteringar som du gör. Men visste du att endast 27% av alla digitala annonser faktiskt syns?…

Läs mer
Webinar20 jan 2021

Webinar: Öka fokus, resultat och välmående – Handfasta tips för att öka ditt självledarskap

Det ställs ett ständigt ökat krav på individer att själva skapa motivation och fokus för ökat resultat och välmående. Med pågående pandemi har arbetsplatsen flyttat hem för många och så…

Läs mer
Webinar02 dec 2020

Webinar: Interaction as a lever of conversion

Hur kan du öka din konvertering i kampanjer med hjälp av bättre interaktion med dina kunder?

Läs mer
Webinar18 nov 2020

Webinar: Hitta konsumenten bakom 100 miljoner e-handlade paket

PostNord delar med sig om hur vi genom analys av paketdata kan ringa in dina kunders intressen och beteenden och hittar tvillingar, whitespots m.m. De presenterar även sin senaste ehandelsrapport,…

Läs mer
Webinar11 nov 2020

Webinar: Amazon – hot eller möjlighet med etableringen i Sverige?

“Your Margin Is My Opportunity” är ett känt citat ifrån Jeff Bezos. Vilka konsekvenser blir det när Amazon etableras i Sverige för handlare och leverantörer? Välkommen till detta högaktuella ämne…

Läs mer
Webinar21 okt 2020

Välkommen på webinar om reklamtrötthet och datadriven marknadsföring

Lyssna på Anna Albinsson, CMO på Bisnode Group berätta om en rykande färsk rapport där Bisnode undersökt mottagarnas attityd till reklam i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer
Webinar30 sept 2020

Mediemarknaden under Corona–pandemin

Välkommen på webinar om reklaminvesteringarnas utveckling under Corona -pandemin. IRM ger oss en bild av utvecklingen under det avgörande andra kvartalet och prognosticerar utvecklingen under 2020 och 2021.

Läs mer
Webinar02 sept 2020

MARTECH REPORT 2020 – climbing the martech maturity ladder

Martech har vuxit starkt de senaste åren och ger dagens marknadsförare helt nya möjligheter till digital, automatiserad och datadriven kommunikation och försäljning. Men det innebär också många utmaningar för att…

Läs mer
Webinar16 juni 2020

Spela marketing automation spelet – strategiskt

Vad innebär egentligen marketingautomation och vilka fallgropar bör man undvika samt hur pratar man med sina kunder/medlemmar/prenumeranter på absolut bästa sätt?

Läs mer
Webinar03 juni 2020

Så får du kunden att agera i avgörande ögonblick i kundresan!

Många företag med stora kundgrupper står inför utmaningar som; Hur ska man lyckas nå ut med viktig information, få kunderna att agera och samtidigt leverera en bra kundupplevelse? Vad kan…

Läs mer
Webinar20 maj 2020

Från ateljé till inhousebyrå

Många av de som idag funderar på att starta en inhousebyrå har redan ofta någon form av ateljé eller studio. Men är det så enkelt som att bara döpa om…

Läs mer
Webinar13 maj 2020

Årsmöte SWEDMA 2020 – obs helt online

Tisdagen den 12 maj kl 10.00 är det åter dags för ordinarie årsmöte i föreningen SWEDMA. Årsmötet är öppet endast för medlemmar och hålls utifrån rådande situation med Covid-19 helt…

Läs mer
Digitalt event12 maj 2020

Kommunicerar ni på konsumenternas villkor?

Konsumenterna föredrar olika kanaler gällande kommunikation. Sällan har relevans och enkelhet haft så stor vikt som idag och företagen förutsätts förstå sina målgrupper. En sak är säker, vi måste anpassa…

Läs mer
Webinar06 maj 2020

Machine Learning – Vad är det egentligen och hur kan du använda det praktiskt inom CRM för att öka värdet på dina kundrelationer?

Vi har mer tillgängligt data än någonsin som vi vill använda för att skapa intelligenta prognoser och fatta bättre beslut. Machine Learning har kommit in som ett nytt begrepp på…

Läs mer
Webinar08 april 2020

Hur du gör för att behålla fler medlemmar

Alla organisationer är i behov av aktiva och engagerade medlemmar som stannar så länge som möjligt. Många aktiva medlemmar innebär att organisationen vinner legitimitet och har möjligheten att fortsätta utveckla verksamheten…

Läs mer
Webinar18 mars 2020