Genomförda event

Vi genomför ett stort antal seminarier, webbinarier och utbildningar varje år och de tidigare aktiviteterna hittar du här:

Har du frågor om tidigare aktiviteter eller önskemål om kommande aktiviteter så kontakta oss på direkt@swedma.se

Utbildning: Självledarskap – skapa struktur, handlingskraft och välmående in i 2021

Det ställs ett ständigt ökat krav på individer att själva skapa motivation och fokus för ökat resultat och välmående. Med pågående pandemi har arbetsplatsen förändrats för många. Denna förändring ställer…

Läs mer
Utbildning24 feb 2021

Webinar: Reklaminvesteringarna under Covid-19. Summering av 2020 och utblick 2021

2020 blev ett dramatiskt år för reklaminvesteringarna i Sverige. Efter ett kraftigt fall i det andra kvartalet så överraskade ändå det tredje kvartalet med ett mindre tapp än förväntat. Den…

Läs mer
Webinar19 feb 2021

Webinar: Att gå från informatör till påverkare

Alla kan vi de fina buzzworden inom analys och data, vi hör dem överallt. Men vad betyder de egentligen för dig? Och för mig? Vi tycks prata samma språk, men…

Läs mer
Webinar03 feb 2021

Utbildning: Skapa affärsmöjligheter och arbeta datadrivet med LinkedIn & Social Selling

Rätt digital strategi och närvaro handlar om att generera affärsmöjligheter genom att på ett professionellt sätt skapa förtroende, närvaro och Top of Mind mot direkta beslutsfattare. Börja bygga ditt digitala…

Läs mer
Utbildning21 jan 2021

Webinar: Eyes don’t lie. Så når du bättre medieeffekt med hjälp av Eye Tracking

Som marknadsförare vet du att det blivit allt svårare att få effekt på de medieinvesteringar som du gör. Men visste du att endast 27% av alla digitala annonser faktiskt syns?…

Läs mer
Webinar20 jan 2021

Webinar: Öka fokus, resultat och välmående – Handfasta tips för att öka ditt självledarskap

Det ställs ett ständigt ökat krav på individer att själva skapa motivation och fokus för ökat resultat och välmående. Med pågående pandemi har arbetsplatsen flyttat hem för många och så…

Läs mer
Webinar02 dec 2020

Webinar: Interaction as a lever of conversion

Hur kan du öka din konvertering i kampanjer med hjälp av bättre interaktion med dina kunder?

Läs mer
Webinar18 nov 2020

Utbildning: CRM diplomutbildning

Nu är det dags att anmäla sig till vår sedan flera år mycket uppskattade Diplomutbildning i CRM. Utbildningen riktar sig till alla som vill lära sig mer om CRM (Customer…

Läs mer
Utbildning18 nov 2020

Webinar: Hitta konsumenten bakom 100 miljoner e-handlade paket

PostNord delar med sig om hur vi genom analys av paketdata kan ringa in dina kunders intressen och beteenden och hittar tvillingar, whitespots m.m. De presenterar även sin senaste ehandelsrapport,…

Läs mer
Webinar11 nov 2020

Webinar: Amazon – hot eller möjlighet med etableringen i Sverige?

“Your Margin Is My Opportunity” är ett känt citat ifrån Jeff Bezos. Vilka konsekvenser blir det när Amazon etableras i Sverige för handlare och leverantörer? Välkommen till detta högaktuella ämne…

Läs mer
Webinar21 okt 2020

Utbildning: Bli auktoriserad data & marketing ansvarig – SWEDMAs uppskattade ADMA-utbildning

SWEDMAs ADMA-utbildning är en av de viktigaste utbildningarna för dig som arbetar med datadriven marknadsföring och kommunikation i Sverige och är en kvalitetsstämpel. Utbildningen är mycket uppskattad och har toppbetyg…

Läs mer
Utbildning07 okt 2020

Välkommen på webinar om reklamtrötthet och datadriven marknadsföring

Lyssna på Anna Albinsson, CMO på Bisnode Group berätta om en rykande färsk rapport där Bisnode undersökt mottagarnas attityd till reklam i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer
Webinar30 sept 2020

Personlig integritet och datadriven marknadsföring – vad får man egentligen göra?

Som marknadsförare idag behöver man inte enbart förstå alla möjligheter som digitaliseringen och datadriven marknadsföring medför utan även vad man får och inte får göra enligt olika lagar för att…

Läs mer
Utbildning23 sept 2020

Mediemarknaden under Corona–pandemin

Välkommen på webinar om reklaminvesteringarnas utveckling under Corona -pandemin. IRM ger oss en bild av utvecklingen under det avgörande andra kvartalet och prognosticerar utvecklingen under 2020 och 2021.

Läs mer
Webinar02 sept 2020

MARTECH REPORT 2020 – climbing the martech maturity ladder

Martech har vuxit starkt de senaste åren och ger dagens marknadsförare helt nya möjligheter till digital, automatiserad och datadriven kommunikation och försäljning. Men det innebär också många utmaningar för att…

Läs mer
Webinar16 juni 2020

Spela marketing automation spelet – strategiskt

Vad innebär egentligen marketingautomation och vilka fallgropar bör man undvika samt hur pratar man med sina kunder/medlemmar/prenumeranter på absolut bästa sätt?

Läs mer
Webinar03 juni 2020

Så får du kunden att agera i avgörande ögonblick i kundresan!

Många företag med stora kundgrupper står inför utmaningar som; Hur ska man lyckas nå ut med viktig information, få kunderna att agera och samtidigt leverera en bra kundupplevelse? Vad kan…

Läs mer
Webinar20 maj 2020

Från ateljé till inhousebyrå

Många av de som idag funderar på att starta en inhousebyrå har redan ofta någon form av ateljé eller studio. Men är det så enkelt som att bara döpa om…

Läs mer
Webinar13 maj 2020

Årsmöte SWEDMA 2020 – obs helt online

Tisdagen den 12 maj kl 10.00 är det åter dags för ordinarie årsmöte i föreningen SWEDMA. Årsmötet är öppet endast för medlemmar och hålls utifrån rådande situation med Covid-19 helt…

Läs mer
Digitalt event12 maj 2020

Kommunicerar ni på konsumenternas villkor?

Konsumenterna föredrar olika kanaler gällande kommunikation. Sällan har relevans och enkelhet haft så stor vikt som idag och företagen förutsätts förstå sina målgrupper. En sak är säker, vi måste anpassa…

Läs mer
Webinar06 maj 2020

SWEDMAs ADMA-utbildning ”Auktoriserad data- och marketingansvarig”

SWEDMAs ADMA-utbildning är en av de viktigaste utbildningarna för dig som arbetar med datadriven marknadsföring och kommunikation i Sverige och är en kvalitetsstämpel. Utbildningen är mycket uppskattad och har toppbetyg…

Läs mer
Utbildning15 april 2020

Machine Learning – Vad är det egentligen och hur kan du använda det praktiskt inom CRM för att öka värdet på dina kundrelationer?

Vi har mer tillgängligt data än någonsin som vi vill använda för att skapa intelligenta prognoser och fatta bättre beslut. Machine Learning har kommit in som ett nytt begrepp på…

Läs mer
Webinar08 april 2020

Hur du gör för att behålla fler medlemmar

Alla organisationer är i behov av aktiva och engagerade medlemmar som stannar så länge som möjligt. Många aktiva medlemmar innebär att organisationen vinner legitimitet och har möjligheten att fortsätta utveckla verksamheten…

Läs mer
Webinar18 mars 2020

Att förstå sökordsmarknadsföring är idag ett måste!

Människors beteende i relation till kommunikation och information är idag starkt präglat av den digitala utvecklingen. Varje månad vänder sig världens befolkning till Google 100 miljarder gånger som ett resultat av…

Läs mer
Utbildning06 mars 2020

KUNDskap – hur ni kan få mer kunskap om era kunder och använda denna för förbättrad lönsamhet

Föreläsningen ger grundkunskap om marknadssegmentering. Vi beskriver hur man kan använda intern och extern data kombinerat i arbetet genom att beskriva egna kunder och önskade tvillingar till dessa. Ett konkret…

Läs mer
Utbildning04 mars 2020

STOCKHOLM: Välkommen till ett seminarium om kundlojalitet, systemstöd och om att vara kundcentrisk

I en tid då produkter och tjänster blir inte bara billigare och billigare utan dessutom ofta gratis. De flesta branscher har fått se krympande marginaler och vi har bara sett…

Läs mer
Utbildning12 feb 2020

Personalisation@Scale – FULLSATT (väntelista finns)

Hur går man från kanalfokus till kundfokus? Hur skapar man ett sammanhängande kundmöte genom flera kanaler; fysiska, digitala, köpta och egna?

Läs mer
Utbildning12 feb 2020

Lär dig mer om datadriven marknadsföring med Bisnode och Vendemore

Account Based Marketing (ABM), d v s riktad marknadsföring till specifika kunder, är något som varje B2B-företag bör ha som del av sin marknadsplan. Vendemore har hjälpt våra kunder med…

Läs mer
Utbildning29 jan 2020

Framtidens marknadsföring: Personalisering FULLSATT

Man har länge pratat om personalisering, men hittills är det ytterst få som lyckats få ut något värde av det.

Läs mer
Utbildning15 jan 2020

Marketing som affärsdrivare – Transformation i praktiken FULLSATT

Från ledningsstruktur till framflyttning och produktion Uppdraget för marknadschefer förändras, ytterst drivet av digitalisering, och det har fått en rad konsekvenser. Företagens ledningsstruktur och roller påverkas – ny samverkan och…

Läs mer
Utbildning11 dec 2019

Hur jobbar man med Influencer Marketing?

Ida Antebro – head of influencer marketing på Aller Media tillsammans med ELLES influencer Sofia Wood kommer och berättar varför influencermarketing är här för att stanna. Vi reder ut frågor som: vad är…

Läs mer
Utbildning04 dec 2019

Personlig integritet och datadriven marknadsföring – vad får man egentligen göra?

Som marknadsförare idag behöver man inte enbart förstå alla möjligheter som digitaliseringen och datadriven marknadsföring medför utan även vad man får och inte får göra enligt olika lagar för att…

Läs mer
Utbildning28 nov 2019

Swedma på turné: Välkommen till ett seminarium om kundlojalitet, systemstöd och om att vara kundcentrisk – Göteborg

Under timmen tar vi dig, tillsammans med en av våra Lime CRM-kunder, genom beslutsprocessen som leder fram till strategiska val vid inköp, införande och uppföljning av när man börjar jobba…

Läs mer
Utbildning12 nov 2019

NY utbildning: Lär dig analysera och äga dina marknadsinvesteringar

En utbildning både för dig som arbetar inhouse och för dig som arbetar tillsammans med partners! Denna utbildning vänder sig till dig som vill lära dig mer om att arbeta…

Läs mer
Utbildning23 okt 2019

Så ser den verkliga köpresan ut! – Göteborg

Odyssey TOUCH – en helt ny studie över svenska konsumenters köpbeteende inom detaljhandeln. När allt fler konsumenter väljer att köpa sina produkter och tjänster online blir de digitala kanalerna mer och…

Läs mer
Utbildning22 okt 2019

Så ser den verkliga köpresan ut! – Malmö

Odyssey TOUCH – en helt ny studie över svenska konsumenters köpbeteende inom detaljhandeln. När allt fler konsumenter väljer att köpa sina produkter och tjänster online blir de digitala kanalerna mer och…

Läs mer
Utbildning21 okt 2019

Det senaste om kommande ePrivacy förordningen samt uppdatering kring GDPR – direkt från Bryssel! – FULLSATT

Passa på att träffa vår europeiska branschorganisation FEDMA direkt från Bryssel. Du kommer få information, beskrivning och status kring kommande ePrivacy förordning i EU samt uppdatering kring GDPR och hur…

Läs mer
Utbildning09 okt 2019

GÖTEBORG: Så får du nya kunder med hjälp av nya mobila betalformer

Vi berättar om rörelserna inom betalningar och nya trender och möjligheter som uppstår med en omreglerad bankmarknad. Redan idag kan du betala dina fakturor och erbjudanden på många olika sätt;…

Läs mer
Utbildning21 feb 2019

Välkommen till ett seminarium om kundlojalitet, systemstöd och om att vara kundcentrisk

Under timmen tar vi dig, tillsammans med en av våra Lime CRM-kunder, genom beslutsprocessen som leder fram till strategiska val vid inköp, införande och uppföljning av när man börjar jobba…

Läs mer
Utbildning05 feb 2019