09 december 2020

Vi börjar nu summera ett intensivt år tillsammans med alla er medlemmar och nätverk

Stort tack för ert engagemang under detta annorlunda år! Vi ser att när det personliga mötet är pausat är efterfrågan på den datadrivna och riktade kommunikationen än större. Och vad man kan och bör göra – det är frågor som vi dagligen hjälper alla våra medlemmar med.

Några highlights från året är:

  • Vi har välkomnat 12 st nya medlemmar
  • Ny branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
  • Ny certifiering Trygg Data – för att visa att ditt företag hanterar data tryggt i sin marknadsföring och försäljning
    Opinionsarbete och påverkansarbete i Sverige och i Bryssel
  • Tätt samarbete med FEDMA och GDMA – mycket fokus på privacy frågor och framtagande av ”Global Privacy Principles”
  • Flertalet myndighetskontakter
  • Svarat på flera remisser:
  • En ny lag om konsumentskyddvid köp och vissa andra avtal där vi betonade vikten av en väl avvägs reglering kring data när den används som ”betalning” samt Skärpta straff för de allvarligaste fallen av immaterialrättsintrång där regeringen gick på den linje vi drev tillsammans med andra branschföreningar.
  • Bidragit med expert till regeringens utredning om moderniserat konsumentskydd.
  • Upprätthållit vår uppskattade juridiska rådgivning till medlemmarna
  • Vi har inte ställt in – vi har ställt om:
  • 21 st välbesökta webinars/seminars med fina betyg
  • 2 st ADMA utbildningar med diplomerade deltagare
  • 1 st utbildning ”Personlig integritet och datadriven marknadsföring”
  • 2 st CRM diplomutbildningar där höstens deltagare just nu gör sin tenta
  • EFFDay 6 november – i bra samarbete med Sveriges Annonsörer och KOMM
  • Digitalt årsmöte och välkomnat 4 st nya styrelseledamöter
  • Vi har ökat vår närvaro, innehåll och följare i sociala medier
  • Utvecklat självregleringen genom Nix-nämnden – bevakar din personliga integritet i marknadsföring
  • Ny hemsida samt startat LinkedIn för Nix nämnden.
  • Martech rapport 2020 – tredje rapporten som vi lanserat. Många företag bibehåller eller ökar sina investeringar i MarTech.
  • Och framförallt har det varit fantastiskt kul att kunna hålla i och uppe dialogen med alla er i nya former – många digitala möten och telefonsamtal under året!

Inför 2021 så kommer vi fortsätta med att lansera flera nyheter. Håll utkik efter vår nya hemsida och i januari lanserar vi en ny utbildning – om att arbeta datadrivet med social selling/LinkedIn.

Alla artiklar