Workshop: Hur omvärlden påverkar era givares lojala och illojala beteenden
Datum: 16 februari
Tid: 09:00 – 13:00
Plats: Hos SWEDMA, Olof Palmes Gata 11
En workshop speciellt för dig som arbetar i en givarorganisation
Vi är mitt uppe i en ganska jobbig tid. Det är många faktorer som påverkar våra organisationers verksamheter och prioriteringar. Det innebär att det är svårare än någonsin att prognostisera hur givarna kommer att bete sig. Då är det lätt att känna sig ensam med alla utmaningar och frågeställningar.
Därför bestämde Smicker och Swedma för att bjuda på en värdefull workshop där du får tillfälle att jobba med de frågeställningar ni har och få inspel från andra organisationer med samma utmaningar. Workshopen görs i samarbete med Giva Sverige.
Syftet med denna workshop är att ni ska få tillfälle att dela med er av era specifika utmaningar och frågeställningar. Vi kommer att metodiskt jobba igenom dem tillsammans så att ni får fördjupade insikter att ta med er tillbaka till jobbet.
- Vilka förändringar i lojalitet/givarbeteenden har ni sett hos en eller flera givargrupper som ni vill få mer förståelse för?
- Vilka utmaningar har ni när det gäller givarlojalitet generellt?
Ambitionen är att vi under workshopen ska jobba med utmaningarna ni har både utifrån ”Hur hantera detta här och nu”, men det är viktigt att utmana och diskutera i fall det är helt nya saker vi behöver göra för att möta de nya beteenden som växer fram.
Fundera gärna inför workshopen om det är några initiativ eller organisationer som redan gjort/gör helt nya saker som vi bör inspireras av.
Maila gärna exempel till pepe@smicker.se så vi kan väva in det i workshopsarbetet.
Pepe Larsson
Head of strategy och grundare av Smicker med 25+ års erfarenhet av att skapa strategier och koncept som leder till lönsamma relationer mellan varumärken och kund. En sympatisk utmanare som inspirerar företag att ha med slutkundens perspektiv i allt från strategi till genomförande.