Webinar: IKEA & Nepa – Case studie
Datum: 8 november 2022
Tid: 09:00-10:00
Check in från 08:45
MMM-analyser med Brand noise reduction.
Slumpfel och brus är oundvikligt i all enkätdata, så även i kontinuerliga varumärkestrackingar.
Men det finns goda exempel där BNR (Brand noise reduction) skärper insikterna och därmed skapar en betydligt bättre kvalitet i analyserna av datat.
Lyssna till hur IKEA tillsammans med Nepa arbetat med detta och hur den implementationen gick till och vilka goda resultat det givit.
Kort om företaget
Nepa är ett market research och analysföretag grundat 2006 baserat i Stockholm med kontor i Finland, Danmark, England, USA och Indien, med ca 270 medarbetare. Nepas fokus ligger i att med olika typer av research och analysmetoder hjälpa sina kunder att bygga effektiv kommunikation och starka varumärken som driver försäljning. Nepa har sedan grundandet arbetat med är kontinuerlig varumärkestracking, ett område där man idag analyserar ett 60-tal marknader världen runt, för en mängd olika branscher, och som man använder i analysen av mediainvesteringars effekter. Nepa är representerade i SWEDMA:s styrelse via Lars Pahlman, Sverigechef på Nepa.
Kalle Backlund
R&D and Product Methodology – Nepa
Svetlana Kolesova
R&D – Nepa