• Event
  • / Webinar: DNA för att mäta marknadsförings-effektivitet automatiskt och kontinuerligt

Webinar: DNA för att mäta marknadsförings-effektivitet automatiskt och kontinuerligt

Datum: 31 augusti 2022
Tid: 09:00-10:00
Check in från 08:45

Det traditionella tillvägagångssättet att mäta Marketing Mix Modeling är att starta ett projekt vart eller vartannat år för att utvärdera effektiviteten av marknadsföring. I bästa fall så får man några lärdomar på 6-12 månader gammal data för att att sedan sätta riktningen för de kommande 1-2 åren, eller tills ett nytt projekt startas. Det är svårt om du ständigt stirrar i backspegeln. Det finns bättre sätt…

Kontinuerligt mätning av marknadsförings effektivitet gör det lättare att integrera marknadsföring och dess mätning i den dagliga verksamheten.

Webinariet kommer handla om vad man behöver för att lyckas mäta marknadsföringsens effektivitet (MMM) automatiskt och kontinuerligt men även visa hur Sellforte hjälpt några av Nordens största medieköpare att gått från projekt baserad MMM till kontinuerlig Marketing Mix Modeling.

Kort om företaget
Sellforte är en ”Always-On” Marketing Mix Modeling-plattform som analyserar och optimerar ROMI (Return of Media Investment) kontinuerligt genom att koppla kundens försäljning och marginal data mot medie- och kampanj data ned på kampanj-, mediegrupp- och mediekanalsnivå, med jämförbara ROI-mått. Med Sellforte kan kunder ta rätt marknadsföringsbeslut. Sellforte grundades 2017 i Helsingfors, Finland. För närvarande betjänar Sellforte kunder i 18 länder från sina kontor i Finland, Sverige och Tyskland. Kundlistan innehåller företag som Elgiganten, Telia, ArkenZoo, Orkla och Cloetta. Sellforte är medlem i Swedma sedan 2022 och representeras av Ian Wikström, Area Director Skandinavien.


Ian Wikström

Area Director Skandinavien, ansvarig för Sellforte i Skandinavien och har 20+ års erfarenhet inom media & marknadsföring i Norden.

Datum & tid:

Datum: 31 augusti 2022
Tid: 09:00-10:00
Check in från 08:45

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

29 augusti

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem