Webinar: Annonsinvesteringarna i en orolig tid: IRM presenterar prognosen för 2022-2023
Datum: 7 juni 2022
Tid: 09:00-10:00
2021 blev ett veritabelt rally på reklammarknaden. Ekonomin och börsen återhämtade sig snabbt, e-handeln slog nya rekord och alla ville investera i digital marknadsföring.
Nu i 2022 hopas molnen; Krig i Ukraina, höjda räntor och en dyrare matkasse. Men hur påverkas annonsmarknaden? Välkommen att lyssna på IRM:s VD Madeleine Thor när hon delar deras senaste prognos över annonsmarknadens utveckling.
Kort om företaget
IRM är specialister på reklammarknadens utveckling och presenterar den officiella nettomätningen av annonsförsäljning i Skandinavien.
Madeleine Thor
VD på IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) sedan 2012. Madeleine har tidigare arbetat på Viacom med distribution och analysfrågor samt även inom NENT och på SVT.