Webinar: Annonsinvesteringarna i en orolig tid: IRM presenterar prognosen för 2022-2023
Datum: 7 juni 2022
Tid: 09:00-10:00
![](https://www.swedma.se/wp-content/uploads/2022/05/SWEDMA-IRM.png)
2021 blev ett veritabelt rally på reklammarknaden. Ekonomin och börsen återhämtade sig snabbt, e-handeln slog nya rekord och alla ville investera i digital marknadsföring.
Nu i 2022 hopas molnen; Krig i Ukraina, höjda räntor och en dyrare matkasse. Men hur påverkas annonsmarknaden? Välkommen att lyssna på IRM:s VD Madeleine Thor när hon delar deras senaste prognos över annonsmarknadens utveckling.
Kort om företaget
IRM är specialister på reklammarknadens utveckling och presenterar den officiella nettomätningen av annonsförsäljning i Skandinavien.
![Bild huvudföreläsare](https://www.swedma.se/wp-content/uploads/2021/01/Skärmavbild-2020-06-23-kl.-12.08.14-513x513-1-280x280.png)
Madeleine Thor
VD på IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) sedan 2012. Madeleine har tidigare arbetat på Viacom med distribution och analysfrågor samt även inom NENT och på SVT.