• Event
  • / Webinar 5 maj: Att vinna i en digital ekonomi

Webinar 5 maj: Att vinna i en digital ekonomi

Datum: 5 maj 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Vi har alla genomgått och genomgår en känsloresa under pandemin. Vår värld, inte minst socialt, har förändrades drastisk med den fysiska distanseringen. Tidigare självklara möten har nu i mångt och mycket ersatts av virtuella samtal via videoverktyg, chattappar och online underhållning.

Känslor utgör grunden för all vår kommunikation men med pandemin får vi sätta en större tilltro till den virtuella världen för att kunna förmedla våra budskap, känslor och stilla vår nyfikenhet. Chattappar, sociala media, e-post, sms, och videosamtal och andra typer av digital kommunikation är nu allt mer vanliga kanaler och träffpunkter för mänsklig interaktion – det har blivit en del av vår vardag också i grupper som inte använt dessa verktyg förut.

I dag kan vi mer eller mindre säga att det “nya normala” är ett integrerat virtuellt samhälle med målet att förenkla vardagen för individer, företag och organisationer, via användarvänliga och anpassade kommunikationslösningar.

Så på vilket sätt kommer varumärken att anpassa sig i denna digitalisering?
Hur skapar man varaktiga relationer med kunder och klienter? Och vad finns för verktyg för att skapa meningsfulla digitala kundresor?

Anmäl dig och låt oss berätta mer om hur ni kan effektivisera er kommunikation mot era kunder.

Kort om företaget

Infobip hjälper företag att skapa personliga och unika digitala kundupplevelser med precision i de kanaler som kunden själv föredrar såsom E-mail, SMS, Chattappar och Sociala media. Företaget samarbetar med ledande mobiloperatörer, chat app leverantörer, banker, socialt nätverk, tech företag, och distributörer. Infobip tillhandahåller lösningar till globala företagskunder och partners som WhatsApp, Uber, Oracle, Zendesk, Viber, Strava, VKontakte, Raiffeisen Bank, Emirated UBD och Costco.

Infobip grundades 2006 i Kroatien. Företaget har vuxit till en internationell verksamhet med över 65 kontor på sex kontinenter och erbjuder en egenutvecklad kommunikationsplattform med kapacitet att nå över 7 miljarder mobila enheter anslutna till över 650 nätverksoperatörer. Under 2020 har Infobip tagit in externt kapital via One Equity Partners, vilket hjälpte Infobip att uppnå en Unicorn värdering.

Infobip utsågs nyligen till världens bästa SMS leverantör för fjärde året i rad i ROCCOs årliga Messaging Vendor Benchmarking Report, liksom årets Mover & Shaker i Telco Innovation vid Juniper Digital Awards 2021.

 


Föreläsare

Bild huvudföreläsare

Monica Avby-Strahm

Monica Avby-Strahm har över 20 års erfarenhet inom global telekomindustri och har före sin tid som försäljningschef för Norden & Baltikum på Infobip innehaft flera chefs- och ledarbefattningar inom multinationella bolag.

Bild huvudföreläsare

Torbjörn Wikström

Torbjörn Wikström är ansvarig för affärsutveckling inom segmenten retail & e-Commerce på Infobip. Han har en lång erfarenhet av att arbeta med företag och organisationer där fokus är och har alltid varit att hjälpa kunder att komma närmare kunden, sälj smartare och skapa kundupplevelser som ökar försäljning genom att bygga personliga och digitala kundresor.

Bild huvudföreläsare

Marko Modric

Marko Modric är ansvarig customer success manager för Bolt som erbjuder tjänster för uthyrning, mikromobilitet och matleverans. I ca 2 år har Marko aktivt hjälpt bolaget att utveckla kundupplevelsen för app användare runt om i världen. Under seminariet kommer han att berätta om Bolts utmaningar, lösningar samt hur de lyckades optimera förarregistreringsprocessen och säkerställa en 40% ökning av conversion rate.

Datum & tid:

Datum: 5 maj 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Plats:

Via Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

3 maj

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem