• Event
  • / Webinar 21 april: Hur påverkar digitaliseringen köpresan?

Webinar 21 april: Hur påverkar digitaliseringen köpresan?

Datum: 21 april 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Samlade insikter och reflektioner från A-focus intervjuer med konsumenter och företag.

Webinariet består av följande delar:

  • Hur har digitaliseringen hittills påverkat marknadsförutsättningarna för svenska företag. Vi kommer att disktuera både nya möjligheter och nya utmaningar.
  • Köpprocessen ändras och en större del av köpen görs utan att säljare är inblandade. Vi diskuterar vilket stöd kunder behöver beroende på typ av köp och typ av kund samt när förutfattade meningar ger fel lösning.
  • Vi har aldrig samlat in så mycket information och statistik om våra kunder. Vi kommer att diskutera vilka slutsatser vi kan och bör dra av kvantitativ fakta och varför det inte räcker.

Kort om företaget
A-focus, etablerat 2000, är ett konsultföretag med inriktning mot digitalisering, bredband och media. Vi hjälper företag, organisationer och myndigheter att låta kundbehov och kundperspektiv få större inverkan på allt ifrån hur erbjudanden och tjänster utformas till att få ökad insikt om hur upplevelsen är att vara kund. När du anlitar oss får du nya insikter och verktyg för att förändra och förbättra verksamheten. Under mer än tio år har vi också arbetat och stöttat innovatörer, entreprenörer och entreprenörsföretag med utbildning och coaching inom affärsmodellering, försäljning och marknadsföring.

Vi som arbetar på A-focus är alla seniora konsulter och har minst 20 års erfarenhet av marknaden. Under våra uppdrag arbetar vi nära våra uppdragsgivaren med kunskapsöverföring genom strukturerade gruppdiskussioner med moderna tekniker och ledande metoder.


Föreläsare

Bild huvudföreläsare

Annika Järvebro

Har arbetat över 25 år med utredningar och marknadsanalyser inom digitalisering och elektroniska kommunikationer.

Bild huvudföreläsare

Susan Lekberg

Har mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med marknadsanalys, strategisk affärsplanering, verksamhetsutveckling och försäljning, huvudsakligen inom digitalisering och kommunikation.

Datum & tid:

Datum: 21 april 2021
Tid: 9.00–10.00
Digitalt mingel från 8.45

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

19 april 2021

Övrigt:

Länk skickas ut till anmälda deltagare innan eventet. Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem