• Event
  • / Seminarium: Sätt kunden i fokus – nyckeln till framgång för företag

Seminarium: Sätt kunden i fokus – nyckeln till framgång för företag

Datum: 8 juni.
Tid: 09:00-10:00, frukost serveras från 8:30
Plats: Recoordinate, Sveavägen 59, vån 2 eller via Teams (interaktion sker bäst på plats)
Vid deltagande på plats utgår en no-show avgift på 300 sek.

För att bli ett kundfokuserat företag på riktigt måste företag förstå och möta sina kunders behov och önskemål. För att skapa sig den förståelsen krävs ett gediget arbete utifrån flera dimensioner; people, process, technology & data. Detta kräver ett sammansvetsat arbetssätt från hela organisationen och processer som sätter kunden i centrum. Att samla in och analysera data om kundbeteenden är också avgörande, men det är inte förrän organisationen arbetar efter den kunddatan som de verkligen lyckas. På samma sätt måste organisationer ta hjälp av dagens teknik för att möta sina kunder på det sätt kunderna föredrar och lägga sina resurser, i form av tid och pengar, på rätt saker.

Så många gånger har vikten av att arbeta med alla fyra dimensioner lyfts fram. Men trots detta ser vi att det fortsatt är en stor utmaning för många företag. Så hur gör man för att på riktigt lyckas och sätta kunden i fokus? I det här seminariet har vi bjudit in två experter inom Martech och Business Agility och vi kommer bland annat att diskutera:

  • Den bakomliggande orsaken till att företag investerar stora summor i teknik men inte lägger lika mycket kraft på att säkerställa rätt kompetenser och arbetssätt? 
  • Hur gör de som lyckats? Vad särskiljer dessa företag?
  • Vilka utmaningar har företag haft historiskt inom Martech och hur har det förändrats över tid i takt med att tekniken utvecklas?
  • Och hur blir man egentligen ett kundfokuserat företag – på riktigt?

Bild huvudföreläsare

Anders Grahn

Managing partner/Senior Transformation leader, Remotion/Recoordinate Anders Grahn arbetar med stora agila transformationer med några av Sveriges ledande företag. Hans dagliga arbeta handlar om att leda företag framåt på vägen mot att bli ett kundcentrerat företag på riktigt. Han möter dagligen chefer och ledningsgrupper som tråcklar med olika utmaningar för att bli framtidens tvärfunktionella företag som drivs av sina kunder, effektiviseras av ny teknik och lyckas sammanväva dessa två områden till en drivmotor.

Bild huvudföreläsare

Malin Wahlberg

CEO Wiraya Malin har i flera år drivit den digitala och agila transformationen hos en del av det svenska elbolaget Vattenfall. Hon har flera års erfarenhet inom Martech och är välbekant med de utmaningar som ny teknik och rätt arbetssätt innebär. Idag är hon en del av dem som står bakom MarTech report som just nu pågår för sjunde året i rad. Malin är idag VD för ett internationellt techbolag som hjälper företag förbättra och utveckla sin kundlojalitet samt kundupplevelse. I den rollen är hon också ofta ute och föreläser eller håller i kurser.

Datum & tid:

Datum: 8 juni.
Tid: 09:00-10:00, frukost serveras från 8:30
Plats: Recoordinate, Sveavägen 59, vån 2 eller via Teams (interaktion sker bäst på plats)
Vid deltagande på plats utgår en no-show avgift på 300 sek.

Plats:

Recoordinate, Sveavägen 59, vån 2 eller via Teams

Ingår:

Frukost

Sista anmälningsdag:

6 juni

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem