• Event
  • / Seminarium: Ansvarsfull Marknadsföring med AI – Nyckeln till nästa nivås kundupplevelse

Seminarium: Ansvarsfull Marknadsföring med AI – Nyckeln till nästa nivås kundupplevelse

Datum: 9 april 2024
Tid: 16:00-17:30
Var: IOFFICE Drottninggatan 33, rum Margareta

 

Hur kommer ny teknik påverka hur vi tänker kring marknadsföring och behandling av persondata?

Som marknadsförare kommer vi ställas inför frågor som hur vår användning av generativ AI och annan ny teknik påverkar vår strategi för kundupplevelse (CX). Hur man använder teknik i allmänhet och ny teknik i synnerhet på ett ansvarsfullt sätt är en av flera aspekter av ansvarsfull marknadsföring. Konceptet ansvarsfull marknadsföring är omfattande, och om det utförs på rätt sätt och kommuniceras väl kan det utvecklas till en varaktig konkurrensfördel. Nu bjuder SAS Insitute tillsammans med SWEDMA in till ett seminarium där vi utforskar konceptet ansvarsfull marknadsföring och dess potentiella inverkan på CX.

Kort om företaget:

SAS Institute är ledande på beslutsstöd med avancerad analys. SAS Institute, även världens största privatägda mjukvaruföretag inom analys med en årlig omsättning på drygt 20 miljarder kronor, har sedan 1976 erfarenhet av att utveckla verktyg och metoder som låter stora organisationer lära av sin historia, mäta och kommunicera pågående aktiviteter och inte minst att skapa insikt om framtiden. Världen runt har SAS Institute totalt gjort 90 000 kundinstallationer, bland de svenska kunderna finns landets mest betydande företag och organisationer.


Bild huvudföreläsare

Thomas Karlsson

Senior Advisor Customer Experience, SAS Institute. Thomas brinner för att hjälpa organisationer att bygga kundupplevelser i världsklass. Att automatisera och digitalisera kundupplevelsen har aldrig varit så viktigt som det är idag, men samtidigt kan man inte försumma de traditionella offlinekanalerna. Hybridmarknadsföring med hjälp av analyser och AI är nyckeln till att stödja verklig omni-channel-marknadsföring. Thomas är mycket erfaren inom områdena Omni Channel Marketing och Customer Experience. Med mer än 20 år som konsult och rådgivare har han arbetat inom flera branscher och affärsområden.

Datum & tid:

Datum: 9 april 2024
Tid: 16:00-17:30
Var: IOFFICE Drottninggatan 33, rum Margareta

 

PS Ange i fältet övrigt om du stannar och minglar

Plats:

IOFFICE Drottninggatan 32 rum Margareta 

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

250 kr för övriga

Sista anmälningsdag:

7 april

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälanBli medlem