Odyssey TOUCH – en helt ny studie över svenska konsumenters köpbeteende inom detaljhandeln.
När allt fler konsumenter väljer att köpa sina produkter och tjänster online blir de digitala kanalerna mer och mer centrala längs med hela kundresan. Vilket får konsekvenser för oss som företag då vi hittills begränsats av att vi enbart kan följa våra kunders digitala beteenden i de kanaler som vi ”äger” själva. De allra flesta vet också att det är långt ifrån tillräckligt, då de flesta köpbesluten fattas innan kunden ens kommer till våra egna kanaler.
Huvudföreläsare
Christer Sjökvist
Christer Sjökvist är partner på Odyssey, bolaget bakom studien. Christer är en riktig researchlegendar med många år i branschen bakom sig. Bla. som Globalt Insights ansvarig hos IKEA, 10 år som Senior Expert hos Ericsson ConsumerLab och 8 år som ansvarig för Business Development hos Ipsos.
Mats Rönne
Mats Rönne är varumärkeskonsulten, en uppskattad föreläsare, rådgivare och debattör inom marknadsföring som gärna delar med sig av sina drygt 25 års erfarenheter som ansvarig på storföretag som Ericsson, Electrolux och Skanska och seniorkonsult på byråsidan. Han var en av initiativtagarna till reklameffekttävlingen 100-wattaren och har även varit ordförande för Sveriges Annonsörer.
Innehåll
Med sin nya studie TOUCH har insikts- och analysbolaget Odyssey följt och kartlagt över 650 svenska konsumenters verkliga köpresor inom detaljhandeln. Är du nyfiken på hur dina kunder rör sig mellan olika digitala och fysiska touchpoints, var i kundresan dina kunder är mottagliga för kommunikation och vilka touchpoints som är mest effektiv, vilka synergieffekter olika touchpoints ger… och inte minst hur dina media investeringar har levererat ska du komma och lyssna. Odyssey Touch presenteras av Christer Sjökvist från Odyssey som genomfört studien och Mats Rönne från Svensk Direktreklam som är huvudsponsor av studien. Ett seminarium för dig som vill komma bort från affärsplanering baserat på vad kunder säger, till hur de faktiskt gör.
”Att ta reda på varför man köper, hur man köper, vem som köper, vilka kanaler man använder, vilka attityder man har är grymt intressant och gör att det finns skäl att fundera både en och två gånger innan du planerar din nästa marknadsföringsinsats” säger Mats Rönne som är en av experterna bakom studien.