• Event
  • / KUNDskap – hur ni kan få mer kunskap om era kunder och använda denna för förbättrad lönsamhet

KUNDskap – hur ni kan få mer kunskap om era kunder och använda denna för förbättrad lönsamhet

Datum: 4 mar

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Föreläsningen ger grundkunskap om marknadssegmentering. Vi beskriver hur man kan använda intern och extern data kombinerat i arbetet genom att beskriva egna kunder och önskade tvillingar till dessa. Ett konkret case från en större retailkedja kommer att beskriva mer i detalj hur ni kan skapa bättre affärsnytta och lönsamhet, genom analys och segmentering.


Huvudföreläsare

Alektum Group har funnits sedan 1992 och startades som ett inkassoföretag. I dag bedrivs verksamhet i 18 europeiska länder, med över 600 anställda och en omsättning på drygt 1 miljard kronor. Alektum Group Targeting är en avdelning inom Alektum, som är specialiserade på att hitta rätt kunder till Alektums kunder – genom målgruppsurval, analys och direktmarknadsföringskampanjer.

Bild huvudföreläsare

Johan Fernström

Data Scientist, Avdelning Targeting inom Alektum Group. Har arbetat med analys i ca 10 år, främst kopplat till målgruppsurval både inom befintliga kundregister och i samband med nykundsrekrytering. Mångårig erfarenhet kring prediktiv analys (tvillingurval med hjälp av avancerad statistisk analys). Bakgrund bl.a. från Consortio Fashion Group, DirektMedia och Bisnode.

Bild huvudföreläsare

Lena Dahlbom

Operations Manager, Avdelning Targeting inom Alektum Group. Har arbetat med målgruppsurval, rekryteringskampanjer och CRM-frågor för en stor mängd organisationer och företag, sedan mitten av 90-talet. Bakgrund från DirektMedia, Bisnode och egna bolaget Marketwise, som sedan 2016 ingår som en del av Alektum Group. Arbetar även som lärare i marknadsföring på IHM och är ledamot i Swedmas styrelse.

Datum & tid:

Datum: 4 mar

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Plats:

SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2 B i Stockholm

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

995 kr för övriga

Övrig medlemsinformation:

No show-avgift 300 kr för medlemmar, full deltagaravgift för övriga.

Övrigt:

Länk skickas ut till anmälda deltagare innan eventet. Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälan
Bli medlem