• Event
  • / Hur jobbar man med Influencer Marketing?

Hur jobbar man med Influencer Marketing?

Datum: 4 dec

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Ida Antebro – head of influencer marketing på Aller Media tillsammans med ELLES influencer Sofia Wood kommer och berättar varför influencermarketing är här för att stanna. Vi reder ut frågor som: vad är en influencer? Hur väljer man rätt influencer? Vad ska man tänka på när man köper en influencer?  Sofia Wood svarar även på frågor och berätta vad hon uppskattar av en kund hon jobbar tillsammans med.


Huvudföreläsare

Aller media är marknadsledande inom populärpress i Sverige, med en marknadsandel på 64,5 %*. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom ELLE, MåBra, Svensk Damtidning, ELLE Decoration, Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina och Residence.

Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894. Vår omvärld har förändrats sedan dess och vi utvecklar ständigt nya sätt att engagera, ge upplevelser och tjänster till våra läsare, användare, besökare och följare – både i tryckta och digitala medier såväl som i den fysiska världen.

Vår affärsidé är att genom starka varumärken och innehåll med hög redaktionell kvalitet skapa och sälja underhållning och inspiration till kvinnor.

Bild huvudföreläsare

Ida Antebro

Ida Antebro har jobbat med Influencer marketing i 6 år. Hon har varit med sen Branschen tog fart på riktigt och idag ansvarar hon för Aller Medias Influencraffär. Idag har Aller Media ca 57 premium-influencers knutna till sig och ett närverk på ca 3000 microinfluencers.

Bild huvudföreläsare

Sofia Wood

Sofia Wood har en bakgrund i mode-, konst- och designbranschen. Hon har också ett brinnande matintresse, under hösten 2019 släpps hennes allra första kokbok, ”Chez Wood – en kokbok för vardag, vila och fest”. Bloggens syfte är att vara en inspirerande plats för uppskattning av ett personligt hem, vackra ting och medveten mat. Sofia bor med sin man och tre små barn lummiga Enskede i Stockholm i en färgfylld gammal lägenhet. Tillsammans med Elsa Billgren har Sofia också trend- och livsstilspodden Billgren Wood.


Innehåll

Vi kommer att besvara frågor som:

  • Hur kommer man igång med influencermarketing?
  • Vilka är de vanligaste misstagen som görs och hur underviker man dessa?
  • Vad är viktigt att tänka på?
  • Hur ska man orientera sig?
  • Fem snabba tips för att komma igång med ett influencer-samarbete
  • Hur gör tänker vi på Aller Media när vi rekryterar nya influencers?
Datum & tid:

Datum: 4 dec

Tid: 9.00–10.00, frukost finns från 8.30

Plats:

SWEDMA, Klara Östra Kyrkogata 2 B i Stockholm

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

995 kr för övriga

Mat & Dryck:

Frukost ingår.

Övrig medlemsinformation:

No show-avgift 300 kr för medlemmar/associerade, full deltagaravgift för övriga.

Övrigt:

Länk skickas ut till anmälda deltagare innan eventet. Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälan
Bli medlem