• Event
  • / CSRD – vad innebär det för kommunikations-branschen?

CSRD – vad innebär det för kommunikations-branschen?

Datum: 19 juni 2024

Kl: 10:00-11:00

EU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering, Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), förändrar spelplanen för hållbarhetsrapportering. Riksdagen har nyligen röstat igenom nya regler som införlivar CSRD i svensk lag, och dessa träder i kraft den 1 juli 2024. Men vad innebär dessa förändringar för oss som arbetar med marknadsföring, media och kommunikation? Nu bjuder SWEDMA tillsammans med CommToAct och Grant Thornton in till ett webbinarium där vi djupdyker i CSRD och hur det påverkar kommunikationsbranschen.

I detta webbinarium kommer vi att svara på följande frågor:

  • Vad är CSRD?
  • Vilka företag omfattas?
  • Hur kan CSRD bli en konkurrensfördel och affärsmöjlighet för både stora och små företag i branschen?

Vi kommer även att belysa andra kommande EU-lagkrav som är viktiga för branschen att känna till för att förbli konkurrenskraftiga.

Webbinariet arrangeras av CommToAct i samarbete med Grant Thornton. På plats kommer Karin Grohman, verksamhetsansvarig på CommToAct, och Helena Mueller, Director för BRS Sustainable Business på Grant Thornton, att medverka.


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Helena Mueller

Director, BRS Sustainable Business på Grant Thornton.

Bild huvudföreläsare

Karin Grohman

Verksamhetsansvarig CommToAct

Datum & tid:

19 juni 2024

Tid: 10-11

 

Det här eventet är enbart till för medlemmar i SWEDMA

Plats:

Digitalt

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Signa upp dig här Bli medlem