SWEDMA har hittat sin nya vd på Bonnierförlagen, då Annette Tannerfeldt har utsetts till ny vd för branschorganisationen.
– Vi har haft en gedigen rekryteringsprocess med initialt över 80 intresserade kandidater. Vi har letat efter en person med goda ledaregenskaper, entusiasm och ett genuint intresse att utveckla SWEDMA och vår verksamhet under kommande år. Vi är därför mycket glada och stolta över att Annette Tannerfeldt blir vår nya vd, säger Marie Bratani Olsson, styrelseordförande för SWEDMA.
SWEDMA, Swedish Data & Marketing Association, sammanför såväl leverantörer som köpare i det svenska ekosystemet för datadriven marknadsföring och driver bland annat Guldnyckeln. Branschorganisationen har tidigare letts av Malin Anglert, som i somras meddelade att hon går vidare till nytt jobb på Tele2.
Vid årsskiftet tar Annette Tannerfeldt över som vd. Hon kommer närmast från Bonnierförlagen där hon idag är chef för Bonniers Bokklubbar & Bookie.nu.
– Jag ser fram emot att bli ny vd för SWEDMA. De senaste åren har man gjort ett stort utvecklingsarbete i organisationen, ett arbete som jag ska fortsätta driva ihop med mina kollegor och med styrelsen. Datadriven kommunikation blir allt viktigare för allt fler företag och där ska vi vara en viktig partner för att stötta våra medlemmar inom alla områden, säger Annette Tannerfeldt.
För information, kontakta:
Marie Bratani Olsson, 070-384 67 77
Annette Tannerfeldt, 070-873 89 39