• Event
  • / CommToTalk – Tar dagens reklam ett socialt ansvar?

CommToTalk – Tar dagens reklam ett socialt ansvar?

15 januari I 8:30-9.15 CET I Kostnadsfritt I Digitalt

Välkommen till ett morgonwebinar från CommToAct!

Hur väl lever dagens reklam upp till diskrimineringsgrunderna och ICC:s regler? Och hur tar branschen det sociala ansvar som förväntas i dag?

I detta webinar från CommToAct utforskar vi hur reklamlandskapet förändras och vilka krav som ställs på mer inkluderande och ansvarsfull kommunikation. Vi resonerar kring de positiva effekterna av mångfald i reklam och lyfter inspirerande exempel som visar hur genomtänkt kommunikation kan stärka både varumärken och publikens förtroende.

Du möter Reklamombudsmannen Peter Knutsson, Anette Otterström från RFSU AB och Christina Knight från Mad Women Academy. Samtalet leds av Karin Grohman från CommToAct, som guidar genom insikter, perspektiv och konkreta lärdomar.

Varmt välkommen att starta morgonen med ett webinar som ger värdefulla inspel till en mer inkluderande och ansvarsfull bransch.


Övriga föreläsare

Bild huvudföreläsare

Christina Knight

Mad Women Academy

Bild huvudföreläsare

Anette Otterström

RFSU AB

Bild huvudföreläsare

Peter Knutsson

Reklamombudsmannen

Datum & tid:

15 januari I 8:30-9.15 CET

Plats:

Digitalt

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem