Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vad är ett data processing agreement (DPA)?

Ett “data processing agreement”, eller DPA, är ett avtal mellan ett företag (personuppgiftsansvarig) och en tredjepartsleverantör (personuppgiftsbiträde). Det reglerar hur personuppgifter hanteras och används för affärsändamål. Ett DPA är särskilt viktigt för att följa GDPR-regler.

Personuppgiftsbehandling innebär alla steg där data samlas in, bearbetas och analyseras för att skapa värdefull information. Företag använder ofta externa tjänster för att hantera och analysera kunddata, vilket kräver ett DPA.

Till exempel använder New York Times (NYT) Google BigQuery för att analysera vilka artiklar folk läser, hur länge de stannar på webbplatsen och hur ofta de använder NYT-appen. Denna data hjälper NYT att fatta affärsbeslut, och därför finns det ett DPA mellan NYT och Google för att reglera hur denna data hanteras.

Syftet med ett DPA

Ett data processing agreement fastställer tekniska krav för hur data ska lagras, skyddas, behandlas och användas. Avtalet anger också vad biträdet får och inte får göra med personuppgifterna.

Ett DPA är avgörande för att säkerställa att företaget följer GDPR-reglerna.