Sitt i juryn för ECHO awards 2024
I den ständigt föränderliga världen av global marknadsföring är International Echo Awards en ledande utmärkelse för excellens och innovation. Denna prestigefyllda prisutdelning, som nu firar sitt 95:e år, har sina rötter i Direct Marketing Association, numera Data & Marketing Association. Echo Awards speglar den rika historien och utvecklingen inom reklam, marknadsföring och dataanvändning.
Echo Awards har alltid hyllat de stora förändringarna inom marknadsföring, från direktreklamens tidiga dagar, genom den digitala revolutionen, till dagens AI-drivna personliga upplevelser. Priset erkänner och belönar banbrytande insatser som omdefinierar kreativitet, strategi och resultat. Med 100-årsjubileet i sikte fortsätter Echo Awards att fira briljansen och uppfinningsrikedomen hos marknadsföringsproffs världen över. Priset är ett bevis på kraften i bra arbete, innovation och marknadsföringens påverkan på samhället.
Vi firar det förflutna, nuet och den spännande vägen mot vårt hundraårsjubileum – en resa präglad av kreativitet och transformation inom marknadsföring. Nu undrar vi på SWEDMA om någon av våra medlemmar är intresserade av att sitta i juryn för Echo Awards. Att sitta som domare brukar vara mycket uppskattat hos branschkollegor verksamma inom kommunikation och Echo Awards välkomnar mer än gärna jurymedlemmar som hittar till dem via SWEDMA.
Bedömningen sker i två steg. Första steget, i september 2024, innebär att skapa en kort lista över de bästa bidragen, vilket domarna gör individuellt online. Andra omgången hålls veckan den 7:e oktober i grupp, antingen via Zoom eller på plats i New York. För närvarande planerar de att hålla den andra omgången online, men från 2025 kommer den troligen att äga rum i New York.
Är du intresserad att bli jurymedlem? Fyll i blanketten här.
Alla artiklar