Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor
Tisdag 16 september 2025 | 08:30–09:30 (frukost serveras från 08:00) | Kostnadsfritt

Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler.
Tillsammans med PostNord bjuder SWEDMA in till ett seminarium i Malmö för att gå igenom rapporten. Vi har frågat mottagarna om såväl digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.
Tidningar (magasin och lokala gratistidningar) är också ett nytt område för i år för Mottagarmakt. Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna.
Vi kommer också att gå igenom ett antal case tillsammans med PostNords kundanalytiker.
Observera att vi tillämpar no-show-avgift på 200 kr vid utebliven närvaro.
Huvudföreläsare

Thomas Klamell
Produktkommunikatör, PostNord

Leif Holm
Senior analyst, PostNord

Thomas Nordek
Senior analyst, PostNord