Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

Bli medlem

SWEDMA – Swedish Data & Marketing Association – vänder sig till de som verkar inom datadriven marknadsföring.

Alla i värdekedjan på den svenska marknaden inom datadriven marknadsföring kan bli invalda medlemmar i SWEDMA, allt från rådgivande företag (byråer och konsulter), producerande (tech, data och service) till de varumärken och funktioner inom företag som köper dessa tjänster.

Nyttan är att vi samlar hela värdekedjan för att skapa optimala förutsättningar för datadriven marknadsföring, som ett enskilt företag inte själva kan uppnå.

Och skälen till att vara medlem i SWEDMA är många. Tillhörighet, kvalitetsstämpel, auktorisation och juridiskt expertstöd är några av de skäl medlemmarna pekar på. Att vara medlem i SWEDMA är en kvalitetsstämpel, som visar att ditt företag är seriöst. Kunderna kan känna sig trygga i att du är en seriös aktör som arbetar för att upprätthålla förtroendet på marknaden. Som medlem får du även ta del av många olika erbjudanden.

Vi har valt en medlemsmodell efter storlek på företag så att det skall vara enkelt att bli och vara medlem. Vi har tre nivåer av medlemskap:

  • Corporate – från 100 st anställda
  • SmallMediumBusiness (SMB) – upp till 99 anställda
  • SmallOfficeHomeOffice (Soho) – för dig som har eget bolag och är max 2 personer i bolaget

Grundinnehållet är samma i alla nivåer:

  • Opinionsbildning: påverkan på lagstiftning samt att vi driver självreglering. Tillgång till affärs- och etikregler och omvärldsbevakning
  • Rådgivning: Expertrådgivning av vår jurist kring kommunikation och hantering av data samt den personliga integriteten i alla typer av marknadsföring.
  • Engagemang: tillgång till medlemsrabatter, relevanta utbildningar och nätverk samt kostnadsfria seminarier

Till nivåerna Corporate och SMB kan man addera till förmånliga servicepaket och partnerpaket för att få ännu mer nytta av medlemskap. Vi har också specifika Premium/Industry medlemskap för våra största medlemmar där vi tillsammans lyfter olika samarbeten och arbetar strategiskt tillsammans.

Dokument

  • Juridik
    • Branschkod Personlig integritet och marknadsföring
    • Allmänna villkor för DM, rev. 201604
      • Stöddokument för allmänna leveransvillkor
    • General Conditions DM, rev. 2016
    • Etiska regler för telemarketing (TM) till företag
    • Etiska regler för försäljning och marknadsföring över telefon till konsument, rev. 201611
    • Etiska regler för marknadsföring till företag via e-post, reviderade 201308
    • Etiska regler för sökmarknadsföring – sponsrade länkar
    • Etiska regler för sökmarknadsföring – sökmotoroptimering
    • Samhällsinformation eller marknadsföring?
    • SWEDMAs integritetspolicy
  • Information om GDPR
    • Anpassning till dataskyddsförordningen – en guide i korta drag
    • FAQ om GDPR
    • Förberedelser inför EUs dataskyddsförordning – vägledning för personuppgiftsansvariga
    • Bli proffs på GDPR i din egen takt (komplett mobilkurs från 750 kr)
  • Reklamspärr
    • Samhällsinformation eller marknadsföring?
  • Rapporter
    • Lojalitetsprogramindex – beställ ditt eget exemplar av senaste rapporten här.
    • Martech Report 2020 – beställ ditt eget exemplar av den senaste Martech-rapporten.
    • CRM-barometern 2018. En trendrapport kring svenska organisationers CRM-arbete.
    • Martech 2017 – svenska marknadschefer ger sin syn på marknadsföringsrelaterad teknik år 2017.
  • Om SWEDMA
    • Årsberättelse 2019
  • NIX-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok