Kundklubb och lojalitet – Styrkan i att använda förstapartsdata på rätt sätt till att kommunicera bättre och hur du gör det GDPR-säkert
10 oktober, 2024
16.30-19:00
KOSTNADSFRITT
Välkommen på event med SWEDMA & Oculos!
Den 10 oktober klockan 16.30 i Aller Huset, Humlegårdsgatan 6
Att satsa på kundlojalitet har aldrig varit viktigare- nya regler inom cookietracking, annonsering och GDPR tillsammans med ett osäkert ekonomiskt läge gör att många företag nu ser till hur de kan öka lojaliteten hos sina befintliga kunder. Att ha en kundklubb på plats är ett effektivt sätt att få koll på kunderna, vilka dom är och hur de agerar. En kundklubb säkerställer också att du har rätt att kommunicera till medlemmarna. Tillsammans med SWEDMA:s jurist Mattias som är specialist inom GDPR kommer Oculos att diskutera fördelarna med kundklubb utifrån GDPR samt ge praktiska exempel på vad du bör och inte bör göra i din kommunikation.
Detta är ett populärt seminarium som senast hölls i januari 2024 och nu uppdaterats med de senaste trenderna och tipsen.
Du kommer under eftermiddagen få ta del av:
- Trendspaning – det senaste inom Kundklubb och lojalitet
- Kundklubb- hur funkar det ur ett GDPR perspektiv
- Case och konkreta exempel
- Best Practice – tips och tricks hur du lyckas
Kort om företaget
Oculos är en CRM & Martech byrå med fokus på lojalitet. Vi är experter på personlig kommunikation och hjälper er att realisera er strategi. Vi hjälper våra kunder att nyttja potentialen i tekniken när det kommer till segmentering, personalisering och framförallt att få effekt av den kommunikation ni tar fram.
Övriga föreläsare
Annika Grumert Klang, VD Oculos
En lång bakgrund inom Martech och Marketing Automation med erfarenhet från många olika branscher både från kund och byråsidan. Annika har stor passion för hur du bäst använder data för att bli relevant i din kommunikation och hur du ser till att få effekt av det du gör.
Ulrika Alforsen, Head of Growth
Lång bakgrund inom så väl kundsida som byråbranschen och av lojaliserande medlemskommunikation med fokus på lyckade digitala kundupplevelser. Ulrika brinner för långsiktiga relationer och vet hur företag bäst tar tillvara de relationer de har med sina kunder.
Mattias Grundström, chefsjurist på SWEDMA
Mattias är specialiserad på regler om reklam och marknadsföring och personuppgifter. Mattias har lång och gedigen erfarenhet inom området, bland annat från olika branschorganisationer inom Svenskt Näringsliv. Mattias ger löpande juridisk rådgivning till våra medlemmar samt håller återkommande uppskattade utbildningar.