• Event
  • / Hållbar kundlojalitet – Bygg starka kundrelationer på en snabbrörlig marknad

Hållbar kundlojalitet – Bygg starka kundrelationer på en snabbrörlig marknad

Datum: 18 sep 2024

Tid: 8:00 – 09:30

(Frukost serveras från kl 08:00 och seminariet börjar 08:30)

Bygg starka kundrelationer på en snabbrörlig marknad där ökat fokus på att möta kundens emotionella personliga och syftesdrivna värderingar blir allt mer avgörande för att lyckas .

På dagens snabbrörliga marknader blir lojalitet allt viktigare, men också allt mer komplicerat. När hela kundupplevelsen blir avgörande för att skapa lojalitet måste hela verksamheten ha samsyn kring kraven och hur de ska uppfyllas. När kundernas förväntningar går utanför de direkta behoven till företagets tjänster och produkter blir det avgörande att förstå vilken mix av aktiviteter som skapar kundens vilja att vara lojal i ett längre perspektiv.

Hållbar lojalitet är ett koncept som förenar kundlojalitet och hållbarhet. Det innebär att företag strävar efter att skapa kundupplevelser utifrån en djup förståelse kring kundens krav och behov på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart sätt. 

Under detta frukostseminarium delar vi med oss av det senaste kring hur olika aktiviteter i företags värdekedja kan utformas för att skapa hållbar lojalitet och hur lojalitetsprogrammet kan utvecklas för att möta nya kunders krav och behov i den nya lojalitetsparadigmen.

Vi kommer att beröra flera dimensioner:

  • De värderingar varumärket signalerar och på olika sätt för till bevis
  • Mixen av rationella och emotionella förmåner 
  • De interaktioner som kunden möts av på olika typer av digitala kanaler

Seminariet riktar sig till dig som vill ta nästa steg i lojalitetsarbetet på ett sätt som bygger värde för affären med omtanke för omvärlden.


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Bi Kreimer - Senior management konsult på Differ

+30 års erfarenhet av att inspirera, leda och utveckla framgångsrika lojalitetsinitiativ i olika branscher i Sverige och internationellt, både i linjebefattningar och de senaste 20 åren som konsult med stort fokus på att utveckla hållbara strategier för att lojalisera kundbasen.

Bild huvudföreläsare

Viktor Andersson - Strateg på Differ

Över 20 års erfarenhet av att driva kommunikations- och varumärkesstrategiska projekt.

Bild huvudföreläsare

Lina Karlsvärd - Strategikonsult på Differ

Strategikonsult inom digital marknadsföring på Differ. Hennes kompetens ligger inom tillväxtstrategier med en spets inom performance marketing och hon har flera års erfarenhet av att arbeta med företag inom många olika branscher på både strategiskt och operativt nivå.

Datum & tid:

Datum: 18 sep 2024

Tid: 8:00 – 09:30

(Frukost serveras från kl 08:00 och seminariet börjar 08:30)

Plats:

Differ Strategy - Regeringsgatan 67 Plan 3. Går även att delta digitalt, länk skickas ut vid anmälan.

Ingår:

Frukost

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

16 sep 2024

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Signa upp dig här Bli medlem