• Event
  • / GA4: Nyckeln till bättre analys

GA4: Nyckeln till bättre analys

26 november

9.00-11.30

Utbildning har alltid varit en central del av Trickles DNA. Att vara specialist i ett ständigt föränderlig medielandskap kräver både nyfikenhet och flexibilitet när det gäller nya trender och verktyg. Detta kombinerat med vårt nära samarbete med de främsta marknadsföringsskolorna i Norden har hjälpt oss att använda våra utbildnings- och inspirationsfärdigheter, för såväl nästa generations marknadsförare som erfarna yrkesverksamma som tar nästa steg i sin karriär. Vår halvdagsutbildning erbjuder omfattande kompetensutveckling där vi kommer att utforska: 

Grunderna i GA4 – Förstå GA4:s Datastruktur och innebörden av siffrorna du ser, vi går igenom dimensioner & metrics, händelser & parametrar, nya funktioner & begränsningar.

Användning – Lär dig att hantera adminverktyg, egendomsinställningar och att länka andra Google-produkter till ditt konto samt hur du navigera GA4:s rapportstruktur och använder filter och segment för att få fram den data du behöver. Vi går också igenom hur du använder målgruppsverktyget för att skapa och använda målgrupper för din annonsering.

Anpassning – GA4 erbjuder betydligt mer möjligheter för anpassning än sin föregångare, lär dig att skapa egna rapportbibliotek, bygga olika explorations som funnels eller navigationsvägar, skapa nya event och konverteringar eller egna dimensioner.

Säkra din plats redan nu!

För vem?
Denna utbildning är anpassad för både för dig som använt UA tidigare men är ny i GA4 eller inte använt något av verktygen innan samt för dig som redan arbetar i verktyget men känner att du behöver större förståelse för olika funktioner och användningsområden för att ta din användning till nästa nivå.

Det här får du med dig
Genom att delta i denna utbildning kommer du att få förståelse för den data som finns i GA4, hur den kan användas och begränsningar att ta hänsyn till när du gör dina analyser. Du kommer också få en överblick över inställningar, navigering och hur du bäst anpassar GA4 till just dina/ditt företags behov.

Kort om företaget och föreläsaren/föreläsarna
Trickle grundades med målet att förbättra internet genom att stödja företag att sprida budskap som faktiskt matchar mot målgruppen. Vi är en modern, kanaloberoende mediebyrå som ser mediestrategi, framförallt digital, som synonymt med struktur. Vi jobbar systematiskt med dokumentation av optimeringar och hypoteser som säkerställer att vi ständigt förbättras och ger en god avkastning på våra kunders investeringar. Vi har ungefär +40 härliga specialister fördelade på tre kontor i Sverige – Stockholm, Göteborg, och Luleå – samt kontor i Oslo och Helsingfors. 

Läs gärna mer på wearetrickle.com eller besök vår personalhandbok (som vi alla Tricklare är otroligt stolta över).


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Olle Saxgård

Olle har lång erfarenhet inom digital analys och mätning, både inom operativt arbete samt att leda team och projekt. Han trivs som allra bäst när han får genomföra ett helt implementationsprojekt från början till slut; från att sätta KPI:er, ta fram en mätplan & utföra själva implementationen till att sedan kunna använda datan till djupgående analyser och insikter men uppskattar allt som innefattar data, analys och optimering. Olle söker ständigt efter nya möjligheter att berika och säkra sina kunders datainsamling och hantering samtidigt som han är en stor förespråkare av vikten av att äga och kontrollera sin data samt att respektera användares preferenser vad gäller spårning.

Datum & tid:

26 november

9.00-11.30

Plats:

Microsoft Teams

Pris exkl moms:

2000 kr för medlemmar i SWEDMA

2500 kr för övriga

Sista anmälningsdag:

24 november

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem