
Hur får vi bäst effekt av våra marknadsinvesteringar? Den 5 september samlar Sveriges Annonsörer, tillsammans med oss på SWEDMA KOMM och Sveriges Mediebyråer, branschen för att djupdyka i just den frågan under EFFDay – en av årets viktigaste dagar för dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling.
EFFDay är en del av Effektinitiativet och syftar till att lyfta den växande utmaningen: att investeringar i marknadsföring ger allt lägre effekt, både i Sverige och globalt. Denna negativa trend har pågått i över ett decennium. Samtidigt är förtroendet för marknadsföring på väg ned, reklamtröttheten ökar – och det slår direkt mot företagens lönsamhet, tillväxt och innovationsförmåga.
Det är här EFFDay kommer in. Under en intensiv och inspirerande dag bjuds det på forskning, analys, case och insikter från branschens mest kunniga röster. Vi pratar varumärkesbyggande, kreativitetens roll, kanalval, affärseffekt och hur vi tillsammans kan vända trenden. Det handlar om att bevisa – och förbättra – den verkliga affärsnyttan med marknadsföring.
”Att bygga starka varumärken är inte ett mål i sig – det är ett medel för att skapa långsiktigt hållbara och lönsamma företag.”
– Hanna Riberdahl, VD Sveriges Annonsörer
EFFDay är också ett tillfälle att nätverka, fylla på med inspiration och få ny energi inför hösten. 2024 års upplaga fick toppbetyg av besökarna – 89 % kan tänka sig att delta igen och 88 % skulle rekommendera eventet till en kollega.
SWEDMA är stolt partner till EFFDay och vi hoppas att du vill vara med oss på plats när vi tillsammans formar framtidens effektiva marknadsföring.
Snart öppnar vi biljettförsäljningen – men boka redan nu in 5 september i kalendern!