Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

EFFDay 2025

Fredag 5 september | Heldag

Hur får vi bäst effekt av våra marknadsinvesteringar? Den 5 september samlar Sveriges Annonsörer, tillsammans med oss på SWEDMA KOMM och Sveriges Mediebyråer, branschen för att djupdyka i just den frågan under EFFDay – en av årets viktigaste dagar för dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling.

EFFDay är en del av Effektinitiativet och syftar till att lyfta den växande utmaningen: att investeringar i marknadsföring ger allt lägre effekt, både i Sverige och globalt. Denna negativa trend har pågått i över ett decennium. Samtidigt är förtroendet för marknadsföring på väg ned, reklamtröttheten ökar – och det slår direkt mot företagens lönsamhet, tillväxt och innovationsförmåga.

Det är här EFFDay kommer in. Under en intensiv och inspirerande dag bjuds det på forskning, analys, case och insikter från branschens mest kunniga röster. Vi pratar varumärkesbyggande, kreativitetens roll, kanalval, affärseffekt och hur vi tillsammans kan vända trenden. Det handlar om att bevisa – och förbättra – den verkliga affärsnyttan med marknadsföring.

”Att bygga starka varumärken är inte ett mål i sig – det är ett medel för att skapa långsiktigt hållbara och lönsamma företag.”
– Hanna Riberdahl, VD Sveriges Annonsörer

EFFDay är också ett tillfälle att nätverka, fylla på med inspiration och få ny energi inför hösten. 2024 års upplaga fick toppbetyg av besökarna – 89 % kan tänka sig att delta igen och 88 % skulle rekommendera eventet till en kollega.

SWEDMA är stolt partner till EFFDay och vi hoppas att du vill vara med oss på plats när vi tillsammans formar framtidens effektiva marknadsföring.

Snart öppnar vi biljettförsäljningen – men boka redan nu in 5 september i kalendern!

Datum & tid:

Fredag 5 september | Heldag

Plats:

Münchenbryggeriet

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem