Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / CommToAct People: SPONSRING OCH HÅLLBARHET I EN CSRD-DRIVEN VÄRLD

CommToAct People: SPONSRING OCH HÅLLBARHET I EN CSRD-DRIVEN VÄRLD

Fredag 16 maj | Online | 09:00–09:45 CET

I ljuset av EU:s nya CSRD-regler ställs nya krav – men ges också möjligheteratt skapa mervärdenför både företag och samhälle. Här har genuina partnerskap med en hållbarhetsaspekt en viktig roll att fylla. Samtidigt somEU ageraroch kräver mer noggrann rapportering kring företagens hållbarhetsarbete, accepterar medvetna konsumenter och medarbetare inte längre ett inaktivt förhållningssätt. De menar attföretagen bär ett stort ansvar för att förbättra samhället.

Välkomna till en inspirerande morgon om hur hållbarhet, sponsring och samhällsengagemang tillsammanskan bli centrala delar av ett strategiskt arbete med fokus på affärsnytta. 

Trendspaningen presenteras av Anders Lindén, VD och Seniorstrateg på Tango Brand Alliance, en byrå som i över 25 år arbetat med sponsring och samhällsengagemang. Anders ger en insikt i det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden och illustrerar med både svenska och internationella exempel.

Vad är CommToAct?

CommToAct är ett initiativ som förenar aktörer inom marknadsföring och kommunikation i Sverige, med syftet att göra branschen mer hållbar. Genom att skapa en mötesplats för kunskapsutbyte och bästa praxis, sätter CommToAct tydliga mål för att minska klimatpåverkan och främja social hållbarhet. Initiativet erbjuder verktyg och riktlinjer för att hjälpa företag mäta och reducera sin miljöpåverkan. Dessutom påverkar CommToAct beslutsfattare genom att samla branschens röster. Initiativet består av två delar: “Planet”, som fokuserar på miljöaspekter, och “People”, som betonar social hållbarhet, inkludering och mångfald.

Datum & tid:

Fredag 16 maj | 09:00–09:45 CET

Plats:

Online via quickchannel

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem