Beyond Green: Expanding Sustainability in Marketing Practices
Torsdag 6 mars | Online | 14:00–15:00 CET

Torsdag 6 mars | Online | 14:00–15:00 CET
Hur kan företag integrera hållbarhet i sin marknadsföring på ett sätt som skapar både förtroende och långsiktigt värde? I detta webbinarie utforskar vi hur varumärken kan ta ett bredare grepp om hållbarhet – bortom miljöfrågor – genom att fokusera på etisk sourcing, rättvisa arbetsvillkor och inkluderande marknadsföring.
Konsumenter förväntar sig idag att företag tar ställning i viktiga samhällsfrågor, och deras köpbeteende påverkas alltmer av hur företag arbetar med hållbarhet. Samtidigt kan ett genuint och genomtänkt hållbarhetsarbete ge konkurrensfördelar och stärka varumärket.
Under en timme får du ta del av insikter och konkreta exempel från experter inom marknadsföring och hållbar affärsutveckling. Våra talare delar med sig av bästa praxis och kampanjer som framgångsrikt kopplar samman hållbarhet med varumärkesstrategi.
Medverkande:
- Eliane Dupret, Founder & CEO, Better Businesses & Shifting Pact
- Tom Ridges, Founder & CEO, Herdify
- Jodie Hanrahan, Senior Media Account Director, Join the Dots
- Phoebe Cooper, Marketing Manager, RSPCA
- Moderator: Enrico Girotto, Director of Public Affairs, FEDMA
Anmäl dig idag och få värdefulla insikter om hur du kan stärka din marknadsföringsstrategi genom ett mer omfattande och trovärdigt hållbarhetsarbete.