Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

08 januari 2020

Ny svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring

Vi får många frågor från våra medlemmar om hur de skall arbeta med data och personlig integritet på rätt sätt. De handlar om hur länge vi får spara data, hur vi får samla in data och vilka kanaler vi kan kommunicera i. För att underlätta för alla medlemmar har vi under 2019 arbetat med att uppdatera våra etiska direktiv. Vi har också utökat vår rådgivning och utbildningsportfölj med fokus på personlig integritet och marknadsföring.

Inför 2020 lanserar vi nu den nya branschkoden med uppdaterade riktlinjer. Branschkoden syftar till att säkerställa ett ansvarsfullt uppträdande inom det svenska näringslivet och ger ett erforderligt skydd för den personliga integriteten. Koden omfattar marknadsföring riktad till konsumenter (B2C) och är ett samlat dokument som ersätter de tidigare branschreglerna.

Detta ska ge vägledning i integritetsskydd vid marknadsföring och behandling av personuppgifter för marknadsföringsändamål. Branschkoden ska vidare främja en enhetlig tillämpning av dessa regler.

Branschkoden utgör god affärssed i Sverige och för efterlevnaden av Branschkoden svarar Etiska Nämnden för Direktmarknadsföring (DM-nämnden) för.

Här hittar ni den nya branschkoden.

Vid frågor kontakta vår förbundsjurist Mattias Grundström

Alla artiklar