Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  • Event
  • / Medlemspris på Effektcertifiering hos Sveriges Annonsörer

Medlemspris på Effektcertifiering hos Sveriges Annonsörer

Som medlem i SWEDMA får du medlemspris på Effektcertifiering hos Sveriges Annonsörer.

Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt. Effektsystemet är en branschstandard som dig att förstå hur er marknadskommunikation fungerar genom att mäta rätt saker och på rätt sätt.

Effektsystemet är en del i arbetet inom Effektinitiativet som drivs av Sveriges Annonsörer men med ett brett deltagande och engagemang från hela branschen. Det stora och ständigt växande antalet nyckeltal – en konsekvens av att marknadsföringen fått allt fler discipliner och kanaler – är ett problem för branschen. Med hundratals olika KPI:er i omlopp riskerar marknadsförare att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Standarden omfattar 36 utvalda nyckeltal som alla har en koppling mot det affärsvärde som marknadsinvesteringar ska bidra till samt en beskrivning hur de definieras och riktlinjer och vägledning för hur de bör mätas och redovisas.

Sedan möjligheten att effektcertifiera sig öppnades upp för branschen har över 1 500 personer gått igenom utbildningen och hela 1 081 personer även klarat testet och är därmed certifierade i Effektsystemet. Intresset är också stort för att certifiera sig på företagsnivå, fler än 150 företag är nu effektcertifierade.

Plats:

Digitalt

Pris exkl moms:

3000 kr för medlemmar i SWEDMA

6000 kr för övriga

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Läs mer och boka platsBli medlem