Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

06 maj 2025

“Kundlöften är inte fluff – de är en konkurrensfördel”
Inför SWEDMAs seminarium den 21 maj träffar vi Isabella Boström från Trickle för ett samtal om affärsstrategi, autenticitet och varför kundlöften är viktigare än någonsin.

Det är lätt att tänka på kundlöften som något mjukt – kanske till och med lite fluffigt. En vänlig rad i ett nyhetsbrev. Ett löfte i en pitch. En del av det som brukar kallas varumärkesarbete. Men när vi träffar Isabella Boström från Trickle blir det snabbt tydligt att vi borde se på kundlöften i ett helt annat ljus.

“Jag vill att deltagarna går härifrån med en aha-upplevelse – att de verkligen känner skillnaden mellan ett vagt löfte och ett som är genomarbetat, konkret och affärsdrivande,” säger hon.

Isabella är digital marknadsförare och strateg, med lång erfarenhet av att jobba nära både kommunikation och affärsmål. Den 21 maj håller hon ett digitalt seminarium tillsammans med SWEDMA där hon kommer att djupdyka i vad kundlöften egentligen är – och varför de är en outnyttjad resurs i många B2B-företag.

“I det B2B-landskap vi verkar i i dag är förtroende nästan en form av valuta. Kunderna kräver bevis. Det räcker inte att säga att man bryr sig om kunden – det måste märkas i varje kontaktpunkt. Här har kundlöften en enorm kraft. De är inte längre ‘nice to have’, de är affärskritiska.”

För Isabella handlar seminariet inte om att presentera en färdig modell som alla ska trycka in sin verksamhet i. I stället vill hon skapa en miljö där deltagarna – oavsett om de är nybörjare eller erfarna marknadsstrateger – får reflektera, utmanas och inspireras.

“Jag kommer att varva strategiska insikter med konkreta exempel, och bjuda in till dialog. Målet är att deltagarna ska kunna känna igen sig – och se direkt hur de kan applicera det vi pratar om på sin egen vardag.”

För det är just det: kundlöften är inget man skriver ner och glömmer bort. De är ett levande verktyg som ska genomsyra hela organisationen – från sälj till leverans.

“Min största förhoppning är att deltagarna lämnar seminariet med en känsla av inspiration och handlingskraft. Att de ser möjligheten att skapa något verkligt värdefullt för sina kunder – och för sin affär – genom att ta sina kundlöften på allvar.”

📅 Seminarium: Kraften hos kundlöften inom B2B
🕘 21 maj, kl. 09.00–10.00
🎟️ Anmäl dig här

Alla artiklar