Datum: 26 mars
Tid: 8.30-10.00
Hur bygger du kommunikationsflöden som inte bara når fram utan också skapar affärsnytta? Snart är det dags för vårt frukostevent där vi gästas av Patrik Johansson från Parajett Digital Solutions (PDS). Han kommer att dela med sig av hur de har utvecklat sina processer – från en traditionell grafisk industri till att idag arbeta med digitala lösningar som effektiviserar kommunikation och skapar verkligt värde för kunderna. Vi träffade Patrik för att prata mer om deras resa och vad han hoppas att deltagarna ska ta med sig från eventet.
“Digitalisering är inget verktyg, det är ett förhållningssätt”
Vad hoppas du att deltagarna ska ta med sig från din föreläsning? Vi vill inspirera och förhoppningsvis så några för genom att berätta om vår bolagsresa, från gammal klassisk grafisk industri till att arbeta med digitala lösningar och mjukvaror för att effektivisera kommunikationsflöden och skapa verkligt affärsvärde. Vi berättar på vilket sätt vår bolagskultur som präglats av våra ägares förhållningssätt har haft en avgörande betydelse för var vi befinner oss just nu. Vi vill förmedla vad vi menar med uttrycket ”Digitalisering är inget verktyg, det är ett förhållningssätt” och få deltagarna att fundera över hur de tar sig an liknande frågeställningar i deras bransch.
Vad gör ämnet du ska tala om särskilt aktuellt eller viktigt just nu? Digitalisering av kommunikationsflöden har pågått en tid men nu det är mer fragmenterat än någonsin, där vi parallellt till och med ser statistik som visar den fysiska försändelsen fördelar. Vi vill ge vår bild av hur vi försöker ligga i framkant för att möta kundens behov i denna fragmenterade värld samtidigt som vi effektiviserar våra egna processer.
Hur ser du till att deltagare på olika nivåer, från nybörjare till experter, får ut något av föreläsningen? Genom att vara väl förberedd och skapa interaktivitet går det alltid att känna av och anpassa dialogen utifrån vilka som deltar. Sedan försöker vi utgå från breda frågeställningar som berör de flesta branscher men göra fördjupningar i kundcase. Övergripande vill vi försöka inspirera genom att berätta om vår resa, om de utmaningar vi ser i vår bransch och hur vi har tagit oss an dem. Genom att prata mer om förhållningssätt och beteende snarare än om branschspecifika tekniska lösningar i samtalet om digitalisering tror vi att alla lättare berörs och inspireras av.
Vad är din största förhoppning för deltagarnas nästa steg efter föreläsningen? Att de känner att det var väl investerad tid att komma till SWEDMA denna morgon så att de generellt vill komma tillbaka till era träffar och specifikt att de skulle känna för att prata vidare med oss i någon av de frågor dagens träff berörde.
Om PDS och Parajett
Parajett AB har i över 100 år varit en ledande aktör inom grafisk kommunikation. Genom dotterbolaget Parajett Digital Solutions (PDS) har de utvecklat moderna och kostnadseffektiva digitala lösningar som hjälper företag att effektivisera sina kommunikationsflöden. Idag kombinerar de erfarenhet och ny teknik för att skapa smarta, kundanpassade kommunikationslösningar i en allt mer fragmenterad digital värld.
Ta chansen att inspireras, utöka ditt nätverk och få insikter som kan hjälpa dig att utveckla din kommunikation!
Alla artiklar