• Event
  • / Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Tisdag 16 september 2025 | 08:30–09:30 (frukost serveras från 08:00) | Kostnadsfritt

Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler.

Tillsammans med PostNord bjuder SWEDMA in till ett seminarium i Malmö för att gå igenom rapporten. Vi har frågat mottagarna om såväl digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade.

Tidningar (magasin och lokala gratistidningar) är också ett nytt område för i år för Mottagarmakt. Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna.

Vi kommer också att gå igenom ett antal case tillsammans med PostNords kundanalytiker.

Observera att vi tillämpar no-show-avgift på 200 kr vid utebliven närvaro.


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Thomas Klamell

Produktkommunikatör, PostNord

Bild huvudföreläsare

Leif Holm

Senior analyst, PostNord

Bild huvudföreläsare

Thomas Nordek

Senior analyst, PostNord

Datum & tid:

Tisdag 16 september 2025

08:30–09:30 (frukost serveras från 08:00)

Plats:

Clarion Hotel Malmö Live, Dag Hammarskjölds torg 2, 211 18 Malmö

Pris exkl moms:

Gratis för medlemmar i SWEDMA

Gratis för övriga

Sista anmälningsdag:

25 augusti

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem