• Event
  • / Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Så får ditt budskap bättre effekt – prata med mottagarna på deras villkor

Datum: 20 maj 2025

Kl: 8.30-9.30 (frukost serveras från 8.00)

KOSTNADSFRITT

Undvik missförstånd, irritation eller ignorans genom att välja rätt kanal för ditt budskap. Rapporten Mottagarmakt tas fram varje år av PostNord i samarbete med Kantar och kartlägger hur svenska hushåll vill ta emot såväl reklam som affärskommunikation i en mängd olika kommunikationskanaler.

Tillsammans med PostNord bjuder vi in till ett seminarium i Göteborg för att gå igenom rapporten. Vi frågar såväl om digitala kommunikationskanaler såsom mejl, YouTube, TV, radio, utomhus t.ex. som om kommunikation i den fysiska postlådan, brev, tidningar, direktreklam och hur de reagerar när de inte själva får välja hur och var de ska bli kontaktade. Tidningar (magasin och lokala gratistidningar) är också ett nytt område för i år för Mottagarmakt.

Att välja bort postlådan är att välja bort kunder

Marknadskommunikation i postlådan är uppskattad och ger avsändaren en möjlighet att kommunicera djupare med mottagarna.

Kort om företaget och om föreläsaren

PostNord är den  ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel,  distribution och logistik i Norden.


Huvudföreläsare

Bild huvudföreläsare

Thomas Klamell

Bild huvudföreläsare

Leif Holm

Bild huvudföreläsare

Tomas Nordek

Datum & tid:

20 maj 2025

8.30-9.30 (frukost serveras från 8.00)

Plats:

IOffice Göteborg, Sjöbefälsskolan Kvarnbergsgatan 2

Sista anmälningsdag:

18 maj

Övrigt:

Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Se även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Anmäl dig här Bli medlem