Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

Om SWEDMA

SWEDMA – Swedish Data & Marketing Association – grundades redan 1968.

SWEDMA – Swedish Data & Marketing Association – sammanför såväl leverantörer som köpare i det svenska ekosystemet för datadriven marknadsföring. SWEDMA samlar hela värdekedjan och skapar optimala förutsättningar för att arbeta ansvarsfullt med datadriven marknadsföring – och bidra till det som ett enskilt företag inte självt kan uppnå.

SWEDMA har tre viktiga fokusområden:

Opinion – påverkar lagstiftning, verkar för självreglering och skapar opinion för att bygga de bästa marknadsförutsättningarna för alla.

Rådgivning – vi vägleder dig och din organisation i den digitala transformationen av marknadsföringen. Det kan handla om alltifrån juridisk rådgivning till hur den datadrivna marknadsföringen utvecklas i framtiden och vilken kunskap och kompetens som krävs för att arbeta ansvarsfullt.

Engagemang – skapar nätverk och utbyten av idéer, utbildar och inspirerar för att omvandla ambition och potential till innovation och konkreta affärsresultat.

SWEDMA arrangerar även Guldnyckeln – Sveriges äldsta kommunikationstävling för resultatdriven marknadsföring.

Dokument

  • Juridik
    • Branschkod Personlig integritet och marknadsföring
    • Allmänna villkor för DM, rev. 201604
      • Stöddokument för allmänna leveransvillkor
    • General Conditions DM, rev. 2016
    • Etiska regler för telemarketing (TM) till företag
    • Etiska regler för försäljning och marknadsföring över telefon till konsument, rev. 201611
    • Etiska regler för marknadsföring till företag via e-post, reviderade 201308
    • Etiska regler för sökmarknadsföring – sponsrade länkar
    • Etiska regler för sökmarknadsföring – sökmotoroptimering
    • Samhällsinformation eller marknadsföring?
    • SWEDMAs integritetspolicy
  • Information om GDPR
    • Anpassning till dataskyddsförordningen – en guide i korta drag
    • FAQ om GDPR
    • Förberedelser inför EUs dataskyddsförordning – vägledning för personuppgiftsansvariga
    • Bli proffs på GDPR i din egen takt (komplett mobilkurs från 750 kr)
  • Reklamspärr
    • Samhällsinformation eller marknadsföring?
  • Rapporter
    • Lojalitetsprogramindex – beställ ditt eget exemplar av senaste rapporten här.
    • Martech Report 2020 – beställ ditt eget exemplar av den senaste Martech-rapporten.
    • CRM-barometern 2018. En trendrapport kring svenska organisationers CRM-arbete.
    • Martech 2017 – svenska marknadschefer ger sin syn på marknadsföringsrelaterad teknik år 2017.
  • Om SWEDMA
    • Årsberättelse 2019
  • NIX-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok