Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

Så ser den verkliga köpresan ut! – Malmö

3 oktober 2019 av Malin Anglert

21 eller 22 oktober

Odyssey TOUCH – en helt ny studie över svenska konsumenters köpbeteende inom detaljhandeln.

När allt fler konsumenter väljer att köpa sina produkter och tjänster online blir de digitala kanalerna mer och mer centrala längs med hela kundresan. Vilket får konsekvenser för oss som företag då vi hittills begränsats av att vi enbart kan följa våra kunders digitala beteenden i de kanaler som vi ”äger” själva. De allra flesta vet också att det är långt ifrån tillräckligt, då de flesta köpbesluten fattas innan kunden ens kommer till våra egna kanaler.

Med sin nya studie TOUCH har insikts- och analysbolaget Odyssey följt och kartlagt över 650 svenska konsumenters verkliga köpresor inom detaljhandeln. Är du nyfiken på hur dina kunder rör sig mellan olika digitala och fysiska touchpoints, var i kundresan dina kunder är mottagliga för kommunikation och vilka touchpoints som är mest effektiv, vilka synergieffekter olika touchpoints ger… och inte minst hur dina media investeringar har levererat ska du komma och lyssna. Odyssey Touch presenteras av Christer Sjökvist från Odyssey som genomfört studien och Mats Rönne från Svensk Direktreklam som är huvudsponsor av studien. Ett seminarium för dig som vill komma bort från affärsplanering baserat på vad kunder säger, till hur de faktiskt gör.

”Att ta reda på varför man köper, hur man köper, vem som köper, vilka kanaler man använder, vilka attityder man har är grymt intressant och gör att det finns skäl att fundera både en och två gånger innan du planerar din nästa marknadsföringsinsats” säger Mats Rönne som är en av experterna bakom studien.

Kort om föreläsarna

Christer Sjökvist är partner på Odyssey, bolaget bakom studien. Christer är en riktig researchlegendar med många år i branschen bakom sig. Bla. som Globalt Insights ansvarig hos IKEA, 10 år som Senior Expert hos Ericsson ConsumerLab och 8 år som ansvarig för Business Development hos Ipsos.

Mats Rönne är varumärkeskonsulten, en uppskattad föreläsare, rådgivare och debattör inom marknadsföring som gärna delar med sig av sina drygt 25 års erfarenheter som ansvarig på storföretag som Ericsson, Electrolux och Skanska och seniorkonsult på byråsidan. Han var en av initiativtagarna till reklameffekttävlingen 100-wattaren och har även varit ordförande för Sveriges Annonsörer.

MALMÖ
Tid: Måndag 21 oktober, kl. 10.00–11.00.
Plats: Aller Media, Östergatan 20 i Malmö.
Mat & dryck: Fika från kl 9.45

GÖTEBORG
Tid: Tisdag 22 oktober, kl. 09.00–10.00.
Plats: Alektum Group, Nils Ericsonsgatan 17 i Göteborg.
Mat & dryck: Fika från kl 8.45

Pris exkl moms: Kostnadsfritt för medlemmar/associerade medlemmar
995 kr för övriga (No show-avgift 300 kr för medlemmar/associerade, full deltagaravgift för övriga)
Övrigt: Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Läs även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Christer Sjökvist
Mats Rönne

Till anmälan – Malmö

Till anmälan – Göteborg

Arkiverad under: Genomförda event

Senaste artiklarna

  • Lagar, trender och medlemsnytta
  • Trendspaning från ECHO awards
  • Morgondagens kundresor
  • En fulladdad höst med FEDMA på besök
  • Trendspaning från DMEXCO - en av världens största Martech-konferenser
  • Välkomna tillbaka!
  • 9 svenskar i Echo Awards jury
  • Vi har flyttat!
  • Trevlig sommar!
  • Ny styrelse i SWEDMA

Kommande event

  • Framtidens marknadsföring: Personalisering
  • Lär dig mer om datadriven marknadsföring med Bisnode och Vendemore
  • Swedma på turné: Välkommen till ett seminarium om kundlojalitet, systemstöd och om att vara kundcentrisk - Stockholm
  • SWEDMAs ADMA-utbildning ”Auktoriserad data- och marketingansvarig” – nu även i Göteborg
  • CRM diplomutbildning
  • DM-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok