Möt föreläsaren Robert Kajsjö: Vad du kan förvänta dig av vår CRM-kurs
Till hösten lanserar SWEDMA och Remotion en ny kurs inom marknadsföring! Kursen erbjuder nya insikter i optimerad kundinteraktion och framgångsrika CRM-strategier. Du kommer att lära dig effektiva metoder och processer, från kundanskaffning till att öka kundlojaliteten, och kursen leds av erfarna CRM-experter. Genom praktiska övningar och fallstudier får du möjlighet att omsätta dina nyvunna kunskaper i praktiken. Efter avslutad kurs får du ett erkänt diplom från SWEDMA och möjligheten att knyta värdefulla kontakter inom CRM-området. Vi har träffat Robert Kajsjö, en av föreläsarna och data science consultant på Remotion för att prata om hans förväntningar inför kursen:
Berätta kort om dig själv, vem är du, vad har du för erfarenhet och vad har du för roll idag?
Jag heter Robert Kajsjö och brinner för att använda data som drivkraft för affärsutveckling och för att hjälpa företag att förstå och optimera sina kundrelationer. Under mina åtta år i yrkeslivet har jag haft flera roller med fokus på data och affärsutveckling. Jag inledde min karriär som managementkonsult, där jag byggde en stark grund inom dataanalys och kundinsikt, och har sedan vidareutvecklat min expertis som analytiker.
I min nuvarande roll på Remotion kombinerar jag mina färdigheter som data scientist och managementkonsult, med ett särskilt fokus på kundinsiktsdriven affärsutveckling inom marknadsföring. Jag arbetar med hela spektrat av kunddata, från att göra den tillgänglig för insikter till att analysera och omvandla den till strategiska beslut. Mitt arbete omfattar allt från kravställning på kunddata och kundbasanalyser till att identifiera lojalitetsdrivare, utveckla värdebaserade kundsegmenteringar och utforma effektiva kundstrategier. Jag genomför också testning och utvärdering av marknadsföringskampanjer, bygger prediktiva modeller för att förutse kundbeteenden och skapar kundcentrerad rapportering och uppföljning.
Varför bör man, enligt dig, gå kursen ” Next Gen CRM: Mastering customer interactions”?
Digitalisering och snabb teknologisk utveckling har förändrat kundens förväntningar och beteenden på ett grundläggande sätt. För att lyckas måste företag inte bara förstå sina kunder utan också aktivt förutse deras behov och skapa personliga, värdefulla interaktioner i varje steg av kundresan.
Den här kursen ger verktygen och insikterna som krävs för att navigera denna nya verklighet. Vi går igenom hur man kan förvandla varje kundkontakt till en möjlighet till långsiktigt värde. I en värld där kundupplevelsen är alltmer konkurrensavgörande, är denna kurs en chans att ligga steget före.
Vad ser du mest fram emot att föreläsa om/diskutera med kursdeltagarna?
Jag ser mest fram emot att diskutera värdebaserad kundsegmentering och hur detta bör ligga till grund för att utveckla av en kundstrategi. Eftersom kunder kan vara värdefulla på olika sätt är det sällan optimalt att försöka driva alla kunder åt samma håll. En värdesegmentering delar in kundbasen utifrån vilket värde de har för företaget. De olika värdesegmenten bör sedan ha olika målsättningar, nyckeltal och aktiviteter kopplade till sig.
Anmäl dig och läs mer om kursen här.
Alla artiklar