“Kundlöften är inte fluff – de är en konkurrensfördel”
Inför SWEDMAs seminarium den 21 maj träffar vi Isabella Boström från Trickle för ett samtal om affärsstrategi, autenticitet och varför kundlöften är viktigare än någonsin.
Det är lätt att tänka på kundlöften som något mjukt – kanske till och med lite fluffigt. En vänlig rad i ett nyhetsbrev. Ett löfte i en pitch. En del av det som brukar kallas varumärkesarbete. Men när vi träffar Isabella Boström från Trickle blir det snabbt tydligt att vi borde se på kundlöften i ett helt annat ljus.
– “Jag vill att deltagarna går härifrån med en aha-upplevelse – att de verkligen känner skillnaden mellan ett vagt löfte och ett som är genomarbetat, konkret och affärsdrivande,” säger hon.
Isabella är digital marknadsförare och strateg, med lång erfarenhet av att jobba nära både kommunikation och affärsmål. Den 21 maj håller hon ett digitalt seminarium tillsammans med SWEDMA där hon kommer att djupdyka i vad kundlöften egentligen är – och varför de är en outnyttjad resurs i många B2B-företag.
– “I det B2B-landskap vi verkar i i dag är förtroende nästan en form av valuta. Kunderna kräver bevis. Det räcker inte att säga att man bryr sig om kunden – det måste märkas i varje kontaktpunkt. Här har kundlöften en enorm kraft. De är inte längre ‘nice to have’, de är affärskritiska.”
För Isabella handlar seminariet inte om att presentera en färdig modell som alla ska trycka in sin verksamhet i. I stället vill hon skapa en miljö där deltagarna – oavsett om de är nybörjare eller erfarna marknadsstrateger – får reflektera, utmanas och inspireras.
– “Jag kommer att varva strategiska insikter med konkreta exempel, och bjuda in till dialog. Målet är att deltagarna ska kunna känna igen sig – och se direkt hur de kan applicera det vi pratar om på sin egen vardag.”
För det är just det: kundlöften är inget man skriver ner och glömmer bort. De är ett levande verktyg som ska genomsyra hela organisationen – från sälj till leverans.
– “Min största förhoppning är att deltagarna lämnar seminariet med en känsla av inspiration och handlingskraft. Att de ser möjligheten att skapa något verkligt värdefullt för sina kunder – och för sin affär – genom att ta sina kundlöften på allvar.”
📅 Seminarium: Kraften hos kundlöften inom B2B
🕘 21 maj, kl. 09.00–10.00
🎟️ Anmäl dig här