Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Bli associerad medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Bli associerad medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

Bli associerad medlem

Som associerad medlem får du och ditt företag tillgång till vårt nätverk och alla våra tjänster – från bara 11 400 kr/år.

SWEDMAs uppgift är att se till att den svenska marknaden för direkt och datadriven kommunikation ligger i framkant. Det arbetet består av många olika delar: omvärldsbevakning, opinionsbildning, utbildning och att lyfta fram riktigt bra dm. Det handlar om att tillvarata branschens långsiktiga intressen, för vem skulle annars göra det?

SWEDMA står för den samlade kraften och nätverket – men självklart också för service till de enskilda medlemmarna. Vi ska vara branschen, dess röst och dess starkaste supporter, utan att för den sakens skull försöka styra den.

För att SWEDMA ska få full genomslagskraft är det viktigt att vi får stöd av så många som möjligt som arbetar med direkt och datadriven kommunikation. Bland våra associerade och medlemmar finns redan många av branschens tyngsta aktörer. Men vi saknar dig och ditt företag! Kom med – och gör vårt pågående samtal ännu vassare.

”För oss på ett lite mindre företag har det varit ovärderligt med SWEDMAs kurser, särskilt ADMA-utbildningen. De skulle ha blivit för dyra för oss annars! Att man som bonus får möjlighet att nätverka gör det inte sämre.” – Fredrika Sandell, AON

Dokument för nedladdning

  • Se nedan …

Andra alternativ
Om du är intresserad av en associering för ditt företag kan du även välja bland följande kontaktvägar:

  • Använd webbplatsens kontaktformulär för att fråga oss om associering.
  • Fyll i en intresseanmälan om anslutning till SWEDMA.
  • Eller varför inte slå en signal?

Dokument

  • Juridik
    • Allmänna villkor för DM, rev. 201604
      • Stöddokument för allmänna leveransvillkor
    • General Conditions DM, rev. 2016
    • Etiska regler för adresserad direktreklam (ADR), rev. 201208
    • Etiska regler för oadresserad direktreklam (ODR), rev. 201208
    • Etiska regler för telemarketing (TM) till företag
    • Etiska regler för försäljning och marknadsföring över telefon till konsument, rev. 201611
    • Etiska regler för marknadsföring till företag via e-post, reviderade 201308
    • Etiska regler för marknadsföring till privatpersoner via e-post, reviderade 201308
    • 10 viktiga punkter vid marknadsföring till privatperson via e-post
    • Etiska regler för sökmarknadsföring – sponsrade länkar
    • Etiska regler för sökmarknadsföring – sökmotoroptimering
    • Etiska regler för mobil marknadsföring, reviderade 201308
    • Förberedelser inför EUs dataskyddsförordning – vägledning för personuppgiftsansvariga
    • Samhällsinformation eller marknadsföring?
    • SWEDMAs integritetspolicy
  • Information om GDPR
    • Anpassning till dataskyddsförordningen – en guide i korta drag
    • FAQ om GDPR
    • Förberedelser inför EUs dataskyddsförordning – vägledning för personuppgiftsansvariga
    • Bli proffs på GDPR i din egen takt (komplett mobilkurs från 750 kr)
  • Reklamspärr
    • Samhällsinformation eller marknadsföring?
  • Rapporter
    • Martech Report 2019 – beställ ditt eget exemplar av den senaste Martech-rapporten.
    • CRM-barometern 2018. En trendrapport kring svenska organisationers CRM-arbete.
    • Martech 2017 – svenska marknadschefer ger sin syn på marknadsföringsrelaterad teknik år 2017.
  • Medlemskap
    • Ansökan om associering
    • Ansökan om medlemskap
  • Om SWEDMA
    • Informationsbroschyr om SWEDMA
    • Stadgar, rev. 20140411
    • Årsberättelse 2011
    • Årsberättelse 2012
    • Årsberättelse 2013
    • Årsberättelse 2014
    • Årsberättelse 2015
    • Årsberättelse 2016
  • DM-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Besök: Kungsgatan 62, Stockholm
Postadress: Box 22500, 104 22 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok