Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

Lagar, trender och medlemsnytta

19 november 2019 av Malin Anglert

Malin Anglert

Vi pratade mycket om GDPR förra året, men även i år står konsekvenserna av den nya lagen högt upp på mångas agendor. Och snart kommer e-privacy vilket förstärker fokus på integritetsfrågor och marknadsföring. Genom vår rådgivning och våra utbildningar kan vi på SWEDMA hjälpa dig rätt med både stort och litet.

Kanske behöver du gå vår ADMA-utbildning – Auktorisera Data & Marketing Ansvarig? Vi körde full kurs i oktober och kan glädja oss över att vi fick rejält höga utvärderingsbetyg (NPS på 89). Att ha kunskap om data och personlig integritet har aldrig varit viktigare. Nästa år hoppas vi kunna genomföra utbildningen i såväl Stockholm som Göteborg. Kan även tips om den endagarsutbildning vi genomför den 28 november ”Personlig integritet och datadriven marknadföring – vad får man egentligen göra?” (obs ett fåtal platser kvar)

Är du nyfiken på vilka trender som gäller för datadriven marknadsföring 2020? I förra veckan satt vår medlem Mattias Andersson på Miltton Insights i ECHO-awards juryn och han listar fem trender inför nästa år; Kreativitet baserat på insikt och insikt baserad på kreativitet, Marketing Automation och en omnikanal kommunikation slår till med full kraft, Helhet – inte enstaka kanalspecifika kampanjer, H2H (Human2Human) ersätter B2B och B2C, Var nyfiken på tekniken – nya möjligheter nästan varje dag. 

Malin Anglert
vd, SWEDMA

Arkiverad under: Kolumnen

Senaste artiklarna

  • Lagar, trender och medlemsnytta
  • Trendspaning från ECHO awards
  • Morgondagens kundresor
  • En fulladdad höst med FEDMA på besök
  • Trendspaning från DMEXCO - en av världens största Martech-konferenser
  • Välkomna tillbaka!
  • 9 svenskar i Echo Awards jury
  • Vi har flyttat!
  • Trevlig sommar!
  • Ny styrelse i SWEDMA

Kommande event

  • Framtidens marknadsföring: Personalisering
  • Lär dig mer om datadriven marknadsföring med Bisnode och Vendemore
  • Swedma på turné: Välkommen till ett seminarium om kundlojalitet, systemstöd och om att vara kundcentrisk - Stockholm
  • SWEDMAs ADMA-utbildning ”Auktoriserad data- och marketingansvarig” – nu även i Göteborg
  • CRM diplomutbildning
  • DM-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok