
Vi pratade mycket om GDPR förra året, men även i år står konsekvenserna av den nya lagen högt upp på mångas agendor. Och snart kommer e-privacy vilket förstärker fokus på integritetsfrågor och marknadsföring. Genom vår rådgivning och våra utbildningar kan vi på SWEDMA hjälpa dig rätt med både stort och litet.
Kanske behöver du gå vår ADMA-utbildning – Auktorisera Data & Marketing Ansvarig? Vi körde full kurs i oktober och kan glädja oss över att vi fick rejält höga utvärderingsbetyg (NPS på 89). Att ha kunskap om data och personlig integritet har aldrig varit viktigare. Nästa år hoppas vi kunna genomföra utbildningen i såväl Stockholm som Göteborg. Kan även tips om den endagarsutbildning vi genomför den 28 november ”Personlig integritet och datadriven marknadföring – vad får man egentligen göra?” (obs ett fåtal platser kvar)
Är du nyfiken på vilka trender som gäller för datadriven marknadsföring 2020? I förra veckan satt vår medlem Mattias Andersson på Miltton Insights i ECHO-awards juryn och han listar fem trender inför nästa år; Kreativitet baserat på insikt och insikt baserad på kreativitet, Marketing Automation och en omnikanal kommunikation slår till med full kraft, Helhet – inte enstaka kanalspecifika kampanjer, H2H (Human2Human) ersätter B2B och B2C, Var nyfiken på tekniken – nya möjligheter nästan varje dag.
Malin Anglert
vd, SWEDMA