Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

Hur bryter man normerna i en traditionell bransch? – FULLSATT

4 juni 2019 av webbredaktionen

25 juni

Dagens konsumenter är allt mer svårfångade. Reklamtröttheten är utbredd, intresset för annat än livsstilsrelaterade varumärken är låg och publiken spenderar allt mer tid i underhållningsplattformar långt från annonser. Hur gör man för att sticka ut, väcka intresse och skapa ett varumärke som kunderna faktiskt vill interagera med – på riktigt? Och hur långt vågar man gå i en traditionell bransch som länge fokuserat på ansvar och trygghet. Finns det gränser? Under seminariet får vi höra mer om Klarnas varumärkesresa och hur de arbetar med just dessa frågor. Klarna är vinnare av Guldnyckelns nya Martech-pris 2019.

Om föreläsaren
Christian Cabau lever för att skapa reklam som både triggar konversationer och rör upp känslor. Christian har en bred marknadsföringsbakgrund med erfarenhet från både kund- och byråsidan. Han började sin karriär inom telekom och arbetade då med varumärken som Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet, liksom hårdvaruleverantörer som Apple, HTC och Sony. Efter flera år av som engagerad och involverad beställare, bestämde han sig för att helt växla över till den kreativa sidan och började på reklambyrån DDB där han hanterade några av byråns största konton, inklusive Samsung Nordics, Svenska Spel och Volkswagen. Sedan två år tillbaka är han nu helt uppslukad med att omvandla Klarna från en ”rationell betalningsleverantör till en känslomässig shoppingupplevelse” som marknadschef för Klarna i Sverige.

Tid: Tisdag 25 juni, kl. 9.00–10.00. Frukost finns från 8.30.
Plats: SWEDMA, Kungsgatan 62 i Stockholm.
Mat & dryck: Frukost ingår.
Pris exkl moms: Ansluten kostnadsfritt. Övriga SEK 995. (No show-avgift SEK 300 för medlemmar/associerade, full deltagaravgift för övriga.)
Övrigt: Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Läs även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.

Till anmälan

CHRIS CABAU

Arkiverad under: Genomförda event

Senaste artiklarna

  • Lagar, trender och medlemsnytta
  • Trendspaning från ECHO awards
  • Morgondagens kundresor
  • En fulladdad höst med FEDMA på besök
  • Trendspaning från DMEXCO - en av världens största Martech-konferenser
  • Välkomna tillbaka!
  • 9 svenskar i Echo Awards jury
  • Vi har flyttat!
  • Trevlig sommar!
  • Ny styrelse i SWEDMA

Kommande event

  • Framtidens marknadsföring: Personalisering
  • Lär dig mer om datadriven marknadsföring med Bisnode och Vendemore
  • Swedma på turné: Välkommen till ett seminarium om kundlojalitet, systemstöd och om att vara kundcentrisk - Stockholm
  • SWEDMAs ADMA-utbildning ”Auktoriserad data- och marketingansvarig” – nu även i Göteborg
  • DM-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok