
25 juni
Dagens konsumenter är allt mer svårfångade. Reklamtröttheten är utbredd, intresset för annat än livsstilsrelaterade varumärken är låg och publiken spenderar allt mer tid i underhållningsplattformar långt från annonser. Hur gör man för att sticka ut, väcka intresse och skapa ett varumärke som kunderna faktiskt vill interagera med – på riktigt? Och hur långt vågar man gå i en traditionell bransch som länge fokuserat på ansvar och trygghet. Finns det gränser? Under seminariet får vi höra mer om Klarnas varumärkesresa och hur de arbetar med just dessa frågor. Klarna är vinnare av Guldnyckelns nya Martech-pris 2019.
Om föreläsaren
Christian Cabau lever för att skapa reklam som både triggar konversationer och rör upp känslor. Christian har en bred marknadsföringsbakgrund med erfarenhet från både kund- och byråsidan. Han började sin karriär inom telekom och arbetade då med varumärken som Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet, liksom hårdvaruleverantörer som Apple, HTC och Sony. Efter flera år av som engagerad och involverad beställare, bestämde han sig för att helt växla över till den kreativa sidan och började på reklambyrån DDB där han hanterade några av byråns största konton, inklusive Samsung Nordics, Svenska Spel och Volkswagen. Sedan två år tillbaka är han nu helt uppslukad med att omvandla Klarna från en ”rationell betalningsleverantör till en känslomässig shoppingupplevelse” som marknadschef för Klarna i Sverige.
Tid: Tisdag 25 juni, kl. 9.00–10.00. Frukost finns från 8.30.
Plats: SWEDMA, Kungsgatan 62 i Stockholm.
Mat & dryck: Frukost ingår.
Pris exkl moms: Ansluten kostnadsfritt. Övriga SEK 995. (No show-avgift SEK 300 för medlemmar/associerade, full deltagaravgift för övriga.)
Övrigt: Din anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till en annan person. Läs även Villkor för anmälan till SWEDMAs arrangemang.
