Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

strategi

Guldnyckeln, först med det bästa – Grattis alla vinnare!

28 mars 2019 av Camilla Sjögren

Det har varit tufft för årets Guldnyckeljury att utse alla vinnare. Guldnyckeln fick in många bidrag och samtliga höll mycket hög kvalité. Men i går var det dax att dela ut Guldnycklar och en Diamantnyckel.

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Guldnyckeln, först med det bästa – här är de nominerade!

1 mars 2019 av Camilla Sjögren

Juryn med Calle Sjönell vid rodret har gjort sitt. Det blev två långa och intensiva dagar ute i Postnords huvudkontor. Här har vi de som kan bli först med det bästa 2019!

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Guldnyckelnjuryn – de bestämmer vilka som blir först med det bästa.

18 januari 2019 av Camilla Sjögren

Kreatörer, beteendestrateger, kreativa chefer, analytiker och sociala medier-experter är några av titlarna vi hittar i årets jury för Guldnyckeln, tävlingen som belönar den bästa direkt- och datadrivna kommunikationen. Ordförande är Calle Sjönell och i slutet av mars vet vi vilka som är först med det bästa.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Calle Sjönell blir Guldnyckelns juryordförande 2019

28 november 2018 av Camilla Sjögren

Uppdraget som Guldnyckelns juryordförande 2019 har gått till Calle Sjönell. Han har en lång och gedigen bakgrund inom kommunikation, reklam och marknadsföring, och har arbetat internationellt i flera år. Han har även haft flera internationella juryuppdrag.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Knyt an till dina kunder på ett nytt sätt

29 mars 2017 av Camilla Sjögren

I dagens digitala värld blir allting smartare och snabbare i takt med att människor, produkter och enheter blir alltmer sammankopplade. För att hålla jämna steg med utvecklingen i detta ständigt och hastigt föränderliga landskap, måste företagen på allvar börja tänka annorlunda och innovativt för att knyta an till sina kunder.

Arkiverad under: Genomförda event Taggad som: direktmarknadsföring, dm, interaktion, internationellt, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, sociala medier, strategi, varumärke

Röda trådar i Los Angeles

27 oktober 2016 av Camilla Sjögren

Welcome to LADå var vi hemma från DMAs årliga konferens &THEN, som den här gången hölls i Los Angeles. Jag vill passa på att tacka alla som reste med oss, ett härligt gäng. Tillsammans fick vi massor [...]

Arkiverad under: Allmänt, Internationellt, Nyheter Taggad som: &then, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dma, dr, internationellt, kommentar, los angeles 2016, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, sociala medier, strategi, varumärke

Geoblocking – vad handlar det om?

13 juni 2016 av Camilla Sjögren

Inom EU pågår just nu diskussioner om ett generellt förbud mot så kallad geoblocking, det vill säga att en webbplats utifrån geografiska kriterier avgör huruvida användare ska få ta del av hela eller delar av [...]

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Juristspalten, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, EU, interaktion, internationellt, juridik, marknadsekonomi, marknadsföring, policy, reklam, strategi

Anpassning senaste 25 maj 2018

4 maj 2016 av Camilla Sjögren

Dataskyddsförordningen är nu publicerad i EUs officiella tidning och vi har 2 år och 20 dagar på oss att anpassa oss till förordningen, alltså till den 24 maj 2018. Det innebär att det är hög tid att påbörja [...]

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Nyheter Taggad som: dataskyddsförordning, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, etik, EU, integritet, internationellt, juridik, marknadsekonomi, marknadsföring, personuppgifter, policy, reklam, strategi

Grand Slam för Garbergs och Bris vid årets Guldnyckelgala

16 mars 2016 av Camilla Sjögren

Nu är de svenska mästerskapen i vem som producerat bäst direkt kommunikation under det gångna året avgjorda. Mängder av innovativ, kreativ och resultatdrivande direkt kommunikation blev belönad under gårdagens Guldnyckeldag. Mest hyllat av allt blev [...]

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, guldnyckeln, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, strategi, varumärke

Amerikansk DMA blir internationell &THEN

22 maj 2015 av Camilla Sjögren

Sedan lång tid tillbaka arrangerar den amerikanska DM-organisationen DMA den årliga konferensen DMA Annual Conference & Exhibition. Från och med årets konferens har DMA däremot gjort om konferenskonceptet helt från grunden och det nya upplägget lanseras i oktober […]

Arkiverad under: Internationellt, Nyheter Taggad som: &then2015, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, internationellt, marknadsföring, reklam, strategi

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 6
  • Nästa sida »

Kategorier

  • Event
    • Seminarium
    • Utbildning
  • Genomförda event
  • Kolumnen
  • Nyheter
    • Allmänt
    • Globalt & lokalt
    • Guldnyckelnytt
    • Internationellt
    • Juridik & etik
    • Juristspalten
  • Övrigt

Senaste artiklarna

  • Många svenskar i ECHO Awards jury 2021
  • Vi börjar nu summera ett intensivt år tillsammans med alla er medlemmar och nätverk
  • Mycket på gång hos SWEDMA
  • Martech rapport 2020
  • Trygg Data - certifiera dig nu
  • Sommarhälsningar med data i fokus
  • Corona - Sjukdomen som drabbar både människor och företag
  • Guldnyckeln nummer 38
  • Swedma Certifiering för integritetsskydd vid marknadsföring
  • Data, personuppgifter och marknadsföring i Coronatider

Kommande event

  • Webinar: Eyes don’t lie. Så når du bättre medieeffekt med hjälp av Eye Tracking
  • Utbildning: Skapa affärsmöjligheter och arbeta datadrivet med LinkedIn & Social Selling.
  • Utbildning: Självledarskap – skapa struktur, handlingskraft och välmående in i 2021
  • Utbildning: Bli auktoriserad data- och marketingansvarig
  • NIX-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok