Det har varit tufft för årets Guldnyckeljury att utse alla vinnare. Guldnyckeln fick in många bidrag och samtliga höll mycket hög kvalité. Men i går var det dax att dela ut Guldnycklar och en Diamantnyckel.
resultat
Guldnyckeln, först med det bästa – här är de nominerade!
Juryn med Calle Sjönell vid rodret har gjort sitt. Det blev två långa och intensiva dagar ute i Postnords huvudkontor. Här har vi de som kan bli först med det bästa 2019!
Guldnyckelnjuryn – de bestämmer vilka som blir först med det bästa.
Kreatörer, beteendestrateger, kreativa chefer, analytiker och sociala medier-experter är några av titlarna vi hittar i årets jury för Guldnyckeln, tävlingen som belönar den bästa direkt- och datadrivna kommunikationen. Ordförande är Calle Sjönell och i slutet av mars vet vi vilka som är först med det bästa.
Calle Sjönell blir Guldnyckelns juryordförande 2019
Uppdraget som Guldnyckelns juryordförande 2019 har gått till Calle Sjönell. Han har en lång och gedigen bakgrund inom kommunikation, reklam och marknadsföring, och har arbetat internationellt i flera år. Han har även haft flera internationella juryuppdrag.
Grand Slam för Garbergs och Bris vid årets Guldnyckelgala
Släpp på bromsen!
Nu haglar det av rapporter och årsbokslut där vi får en verklig bild av hur det har gått för Sveriges företag under föregående år. Samtidigt har också vårens alla prisutdelningar och galor klarats av, där […]
Data driver kundfokus
En ny, unik undersökning, besvarad av fler än 3 000 respondenter i 17 olika länder, om betydelsen av datadriven marknadsföring, publiceras i dag via SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, och GlobalDMA, ett internationellt […]
Guld och silver i Echo Awards
Sverige kammade hem två guld och ett silver i årets Echo Awards. Ett stort grattis till Saatchi & Saatchi och Volontaire för guldet och ett lika stort grattis till DDB för silvret! GULD till Saatchi Saatchi tillsammans med […]
25–30 oktober: DMA 2014 i San Diego
Kunskap om världen. Från världen. Med en särställning som den globala mötesplatsen för datadriven marknadsföring är DMA unikt i sitt slag. En mötesplats där beslutsfattare, analytiker och marknadsförare från mer än 30 länder får chansen […]
En levande och fungerande direktreklam
Då och då proklamerar förstå-sig-påare den traditionella direktreklamens nära förestående död. Inte sällan ställs den i motsatsförhållande till nya kanaler och den snabbt ökande digitaliseringen. Självklart påverkar de förändringar som sker oss på olika områden, […]