Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

resultat

Guldnyckeln, först med det bästa – Grattis alla vinnare!

28 mars 2019 av Michaela Pålsson

Det har varit tufft för årets Guldnyckeljury att utse alla vinnare. Guldnyckeln fick in många bidrag och samtliga höll mycket hög kvalité. Men i går var det dax att dela ut Guldnycklar och en Diamantnyckel.

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Guldnyckeln, först med det bästa – här är de nominerade!

1 mars 2019 av Michaela Pålsson

Juryn med Calle Sjönell vid rodret har gjort sitt. Det blev två långa och intensiva dagar ute i Postnords huvudkontor. Här har vi de som kan bli först med det bästa 2019!

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Guldnyckelnjuryn – de bestämmer vilka som blir först med det bästa.

18 januari 2019 av Michaela Pålsson

Kreatörer, beteendestrateger, kreativa chefer, analytiker och sociala medier-experter är några av titlarna vi hittar i årets jury för Guldnyckeln, tävlingen som belönar den bästa direkt- och datadrivna kommunikationen. Ordförande är Calle Sjönell och i slutet av mars vet vi vilka som är först med det bästa.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Calle Sjönell blir Guldnyckelns juryordförande 2019

28 november 2018 av Michaela Pålsson

Uppdraget som Guldnyckelns juryordförande 2019 har gått till Calle Sjönell. Han har en lång och gedigen bakgrund inom kommunikation, reklam och marknadsföring, och har arbetat internationellt i flera år. Han har även haft flera internationella juryuppdrag.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Grand Slam för Garbergs och Bris vid årets Guldnyckelgala

16 mars 2016 av webbredaktionen

Nu är de svenska mästerskapen i vem som producerat bäst direkt kommunikation under det gångna året avgjorda. Mängder av innovativ, kreativ och resultatdrivande direkt kommunikation blev belönad under gårdagens Guldnyckeldag. Mest hyllat av allt blev [...]

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, guldnyckeln, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, strategi, varumärke

Släpp på bromsen!

8 maj 2015 av Tore Thallaug

Nu haglar det av rapporter och årsbokslut där vi får en verklig bild av hur det har gått för Sveriges företag under föregående år. Samtidigt har också vårens alla prisutdelningar och galor klarats av, där […]

Arkiverad under: Kolumnen Taggad som: debatt, demokrati, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, EU, kommentar, marknadsekonomi, marknadsföring, policy, reflektion, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, sökmarknadsföring, strategi

Data driver kundfokus

6 november 2014 av webbredaktionen

En ny, unik undersökning, besvarad av fler än 3 000 respondenter i 17 olika länder, om betydelsen av datadriven marknadsföring, publiceras i dag via SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, och GlobalDMA, ett internationellt […]

Arkiverad under: Internationellt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, interaktion, internationellt, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, personuppgifter, reklam, resultat, sociala medier, sökmarknadsföring, strategi, varumärke

Guld och silver i Echo Awards

29 oktober 2014 av webbredaktionen

Sverige kammade hem två guld och ett silver i årets Echo Awards. Ett stort grattis till Saatchi & Saatchi och Volontaire för guldet och ett lika stort grattis till DDB för silvret! GULD till Saatchi Saatchi tillsammans med […]

Arkiverad under: Allmänt, Internationellt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dma2014, dr, kreativitet, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, strategi

25–30 oktober: DMA 2014 i San Diego

25 oktober 2014 av webbredaktionen

Kunskap om världen. Från världen. Med en särställning som den globala mötesplatsen för datadriven marknadsföring är DMA unikt i sitt slag. En mötesplats där beslutsfattare, analytiker och marknadsförare från mer än 30 länder får chansen […]

Arkiverad under: Genomförda event Taggad som: direktreklam, dm, dma2014, internationellt, kreativitet, marknadsekonomi, reklam, resultat, sociala medier, strategi

En levande och fungerande direktreklam

16 september 2014 av Tore Thallaug

Då och då proklamerar förstå-sig-påare den traditionella direktreklamens nära förestående död. Inte sällan ställs den i motsatsförhållande till nya kanaler och den snabbt ökande digitaliseringen. Självklart påverkar de förändringar som sker oss på olika områden, […]

Arkiverad under: Kolumnen Taggad som: debatt, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, interaktion, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, resultat, strategi, varumärke

  • 1
  • 2
  • 3
  • Nästa sida »

Kategorier

  • Event
    • Seminarium
    • Utbildning
  • Genomförda event
  • Kolumnen
  • Nyheter
    • Allmänt
    • Globalt & lokalt
    • Guldnyckelnytt
    • Internationellt
    • Juridik & etik
    • Juristspalten
  • Övrigt

Senaste artiklarna

  • Lagar, trender och medlemsnytta
  • Trendspaning från ECHO awards
  • Morgondagens kundresor
  • En fulladdad höst med FEDMA på besök
  • Trendspaning från DMEXCO - en av världens största Martech-konferenser
  • Välkomna tillbaka!
  • 9 svenskar i Echo Awards jury
  • Vi har flyttat!
  • Trevlig sommar!
  • Ny styrelse i SWEDMA

Kommande event

  • Framtidens marknadsföring: Personalisering
  • Lär dig mer om datadriven marknadsföring med Bisnode och Vendemore
  • Swedma på turné: Välkommen till ett seminarium om kundlojalitet, systemstöd och om att vara kundcentrisk - Stockholm
  • SWEDMAs ADMA-utbildning ”Auktoriserad data- och marketingansvarig” – nu även i Göteborg
  • CRM diplomutbildning
  • DM-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok