Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Bli associerad medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Allmänna och etiska regler
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Fråga juristen
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
    • Vanliga frågor
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • DM-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Martech Report 2019
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Bli associerad medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga associerade medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

reklamtävling

Guldnyckelnjuryn – de bestämmer vilka som blir först med det bästa.

18 januari 2019 av Michaela Pålsson

Kreatörer, beteendestrateger, kreativa chefer, analytiker och sociala medier-experter är några av titlarna vi hittar i årets jury för Guldnyckeln, tävlingen som belönar den bästa direkt- och datadrivna kommunikationen. Ordförande är Calle Sjönell och i slutet av mars vet vi vilka som är först med det bästa.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Calle Sjönell blir Guldnyckelns juryordförande 2019

28 november 2018 av Michaela Pålsson

Uppdraget som Guldnyckelns juryordförande 2019 har gått till Calle Sjönell. Han har en lång och gedigen bakgrund inom kommunikation, reklam och marknadsföring, och har arbetat internationellt i flera år. Han har även haft flera internationella juryuppdrag.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Tar över som ordförande i Guldnyckeljuryn

7 november 2017 av webbredaktionen

Björn Ståhl har jobbat med reklam och kommunikation i 27 år. Nyligen rankades han av The Big Won Report som världens sjunde bästa Creative Director. I elva år var han på Lowe, i Stockholm och i London.

Arkiverad under: Allmänt, Guldnyckelnytt, Internationellt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, marknadsekonomi, marknadsföring, reklamtävling

Let´s go to New Orleans!

25 augusti 2017 av Michaela Pålsson

Då har juryn i Echo Awards sagt sitt och vi har en shortlist. Och det ser minst sagt bra ut för våra svenska byråer, totalt finns det 15 chanser till guld. Ska MRM/McCann och Vattenfall […]

Arkiverad under: Allmänt, Guldnyckelnytt, Internationellt, Nyheter, Okategoriserade Taggad som: reklamtävling

Guldnyckeln – ett lyckat arrangemang!

8 april 2016 av webbredaktionen

Nu har det hunnit passera några veckor sedan årets Guldnyckeldag och vi vill åter passa på att tacka alla som var på plats den 15 mars, alla besökare, sponsorer, partners och inte minst alla inspirerande [...]

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, guldnyckeln, kreativitet, marknadsföring, reklamtävling

Grand Slam för Garbergs och Bris vid årets Guldnyckelgala

16 mars 2016 av webbredaktionen

Nu är de svenska mästerskapen i vem som producerat bäst direkt kommunikation under det gångna året avgjorda. Mängder av innovativ, kreativ och resultatdrivande direkt kommunikation blev belönad under gårdagens Guldnyckeldag. Mest hyllat av allt blev [...]

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, guldnyckeln, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, strategi, varumärke

Släpp på bromsen!

8 maj 2015 av Tore Thallaug

Nu haglar det av rapporter och årsbokslut där vi får en verklig bild av hur det har gått för Sveriges företag under föregående år. Samtidigt har också vårens alla prisutdelningar och galor klarats av, där […]

Arkiverad under: Kolumnen Taggad som: debatt, demokrati, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, EU, kommentar, marknadsekonomi, marknadsföring, policy, reflektion, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, sökmarknadsföring, strategi

Fredrik Reinfeldt till Guldnyckeln

17 december 2014 av webbredaktionen

Han lämnade uppdraget som statsminister efter valet 2014. Sedan dess har det mer eller mindre varit tyst. Nu meddelar SWEDMA att Fredrik Reinfeldt är årets huvudtalare på Guldnyckelns inspirationsdag den 19 mars nästa år. Fredrik Reinfeldt var […]

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, reklam, reklamtävling

Guld och silver i Echo Awards

29 oktober 2014 av webbredaktionen

Sverige kammade hem två guld och ett silver i årets Echo Awards. Ett stort grattis till Saatchi & Saatchi och Volontaire för guldet och ett lika stort grattis till DDB för silvret! GULD till Saatchi Saatchi tillsammans med […]

Arkiverad under: Allmänt, Internationellt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dma2014, dr, kreativitet, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, strategi

Årets branschpersonlighet

25 mars 2014 av webbredaktionen

I samband med Guldnyckeln delar SWEDMA också ut specialpriset Årets branschpersonlighet. Det är ett hederspris som delas ut till en välförtjänt person som har utmärkt sig för lång och trogen tjänst eller som har gjort […]

Arkiverad under: Allmänt, Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat

  • 1
  • 2
  • 3
  • Nästa sida »

Kategorier

  • Event
    • Konferens
    • Mingel
    • Seminarium
    • Utbildning
  • Genomförda event
  • Kolumnen
  • Nyheter
    • Allmänt
    • Globalt & lokalt
    • Guldnyckelnytt
    • Internationellt
    • Juridik & etik
    • Juristspalten
  • Övrigt

Senaste artiklarna

  • Martech Report 2019
  • Data, Tech & Marketing
  • Kraftig minskning av antalet oönskade säljsamtal
  • Guldnyckelnjuryn – de bestämmer vilka som blir först med det bästa.
  • Full fart till och bortom årsskiftet
  • Svensk tolkning av GDPR liberal
  • Calle Sjönell blir Guldnyckelns juryordförande 2019
  • Trendspaning och utblick
  • Diskussionen om #metoo fortsätter inom branschen
  • PS Communications - Ny eventpartner till Guldnyckeln

Kommande event

  • Diplomutbildning i CRM våren 2019
  • ADMA våren 2019
  • Customer NXT – ett exklusivt framtids- och forskningsnätverk
  • ADMA Brush-up: Dags att uppdatera din auktorisation!
  • DM-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Besök: Kungsgatan 62, Stockholm
Postadress: Box 22500, 104 22 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok