Gillar du att ta ansvar, att leda, att påverka och förändra? Har du ett brinnande intresse för marknadsföring och ser alla de möjligheter som uppenbarat sig de senaste åren inom digital datadriven marknadsföring?
Medlemmar
Knyt an till dina kunder på ett nytt sätt
I dagens digitala värld blir allting smartare och snabbare i takt med att människor, produkter och enheter blir alltmer sammankopplade. För att hålla jämna steg med utvecklingen i detta ständigt och hastigt föränderliga landskap, måste företagen på allvar börja tänka annorlunda och innovativt för att knyta an till sina kunder.
Data driver kundfokus
En ny, unik undersökning, besvarad av fler än 3 000 respondenter i 17 olika länder, om betydelsen av datadriven marknadsföring, publiceras i dag via SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, och GlobalDMA, ett internationellt […]
Ett väl fungerande samspel
Sverige är ett relativt öppet samhälle. Det är en fördel för såväl näringsliv som konsumenter och samhället i stort. Relationen mellan företag och konsumenter regleras, på olika sätt, av ett antal regelverk, lagar och förordningar. […]
Snart dags för Tendensdagen 2014
Sveriges Marknadsförbund anordnar i år som vanligt Tendensdagen, i år den 23 oktober. Bland årets talare märks personer som Rikard Steiber från MTGx, Sabina Rasiwala från SVT, Stina Honkamaa Bergfors från United Screens och många […]
Analys av LIBEs omröstning om dataskyddsförordningen – fullversion
Den 21 oktober röstade Europaparlamentets utskott för medborgerliga fri- och rättigheter samt rättsliga och inrikes frågor (LIBE) om förändringar i EU-kommissionens förslag till ny, gemensam dataskyddsförordning. Resultatet blev ett antal ändringar som EU-parlamentet förhandlar vidare […]
Rätten till egna uppgifter viktig
I DN Debatt 2013-08-13 skrev tre framträdande kristdemokrater om vikten av att värna våra personuppgifter och att bromsa myndigheternas ”handel” med desamma. Kristdemokraterna menar att vår egen rätt till uppgifterna om oss själva bör grundlagsskyddas. […]
SWEDMA söker ny vd
Vi söker en ny vd till SWEDMA, då Eva-Lotta, vår nuvarande vd, under hösten går vidare till nya utmaningar. SWEDMA och dess medlemmar står inför många utmaningar framöver i ett alltmer komplext marknadsföringslandskap, och med […]
Eva-Lotta Laurin vidare till nytt uppdrag
SWEDMAs vd Eva-Lotta Laurin väljer att i höst gå vidare till nya arbetsuppgifter. SWEDMAs styrelse inleder omgående arbetet med att rekrytera en ny vd. Under hösten lämnar Eva-Lotta Laurin arbetet som vd för SWEDMA för […]
Här är Guldnyckeljuryn 2013
Den 21 mars är det dags igen för Guldnyckeln, svensk direktmarknadsförings stora inspirationsdag och galakväll med prisutdelning till det gångna årets bästa direkta och interaktiva marknadsföring. Redan en månad innan sammanträder årets Guldnyckeljury för att […]