Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

Medlemmar

SWEDMA söker ny vd

31 oktober 2017 av Camilla Sjögren

Karta

Gillar du att ta ansvar, att leda, att påverka och förändra? Har du ett brinnande intresse för marknadsföring och ser alla de möjligheter som uppenbarat sig de senaste åren inom digital datadriven marknadsföring?

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, Associerade, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, internationellt, lediga tjänster, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, platsannons, reklam, sociala medier

Knyt an till dina kunder på ett nytt sätt

29 mars 2017 av Camilla Sjögren

I dagens digitala värld blir allting smartare och snabbare i takt med att människor, produkter och enheter blir alltmer sammankopplade. För att hålla jämna steg med utvecklingen i detta ständigt och hastigt föränderliga landskap, måste företagen på allvar börja tänka annorlunda och innovativt för att knyta an till sina kunder.

Arkiverad under: Genomförda event Taggad som: direktmarknadsföring, dm, interaktion, internationellt, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, sociala medier, strategi, varumärke

Data driver kundfokus

6 november 2014 av Camilla Sjögren

En ny, unik undersökning, besvarad av fler än 3 000 respondenter i 17 olika länder, om betydelsen av datadriven marknadsföring, publiceras i dag via SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, och GlobalDMA, ett internationellt […]

Arkiverad under: Internationellt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, interaktion, internationellt, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, personuppgifter, reklam, resultat, sociala medier, sökmarknadsföring, strategi, varumärke

Ett väl fungerande samspel

24 oktober 2014 av Camilla Sjögren

Sverige är ett relativt öppet samhälle. Det är en fördel för såväl näringsliv som konsumenter och samhället i stort. Relationen mellan företag och konsumenter regleras, på olika sätt, av ett antal regelverk, lagar och förordningar. […]

Arkiverad under: Kolumnen Taggad som: Associerade, debatt, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, etik, integritet, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, näringsliv, nya medlemmar, reklam

Snart dags för Tendensdagen 2014

2 oktober 2014 av Camilla Sjögren

Sveriges Marknadsförbund anordnar i år som vanligt Tendensdagen, i år den 23 oktober. Bland årets talare märks personer som Rikard Steiber från MTGx, Sabina Rasiwala från SVT, Stina Honkamaa Bergfors från United Screens och många […]

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: Associerade, marknadsföring, Medlemmar, reklam, Sveriges Marknadsförbund, varumärke

Analys av LIBEs omröstning om dataskyddsförordningen – fullversion

11 november 2013 av Camilla Sjögren

Den 21 oktober röstade Europaparlamentets utskott för medborgerliga fri- och rättigheter samt rättsliga och inrikes frågor (LIBE) om förändringar i EU-kommissionens förslag till ny, gemensam dataskyddsförordning. Resultatet blev ett antal ändringar som EU-parlamentet förhandlar vidare […]

Arkiverad under: Övrigt Taggad som: Medlemmar

Rätten till egna uppgifter viktig

27 augusti 2013 av Camilla Sjögren

I DN Debatt 2013-08-13 skrev tre framträdande kristdemokrater om vikten av att värna våra personuppgifter och att bromsa myndigheternas ”handel” med desamma. Kristdemokraterna menar att vår egen rätt till uppgifterna om oss själva bör grundlagsskyddas. […]

Arkiverad under: Allmänt, Juridik & etik, Nyheter Taggad som: debatt, demokrati, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, etik, integritet, juridik, kommentar, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, personligt, personuppgifter, policy, postalt, reklam, sociala medier, spar, strategi, yttrandefrihet

SWEDMA söker ny vd

10 juli 2013 av Camilla Sjögren

Vi söker en ny vd till SWEDMA, då Eva-Lotta, vår nuvarande vd, under hösten går vidare till nya utmaningar.  SWEDMA och dess medlemmar står inför många utmaningar framöver i ett alltmer komplext marknadsföringslandskap, och med […]

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, Associerade, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, internationellt, lediga tjänster, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, reklam, sociala medier

Eva-Lotta Laurin vidare till nytt uppdrag

28 juni 2013 av Camilla Sjögren

SWEDMAs vd Eva-Lotta Laurin väljer att i höst gå vidare till nya arbetsuppgifter. SWEDMAs styrelse inleder omgående arbetet med att rekrytera en ny vd. Under hösten lämnar Eva-Lotta Laurin arbetet som vd för SWEDMA för […]

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: Associerade, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, nya medlemmar, reklam, rekrytering

Här är Guldnyckeljuryn 2013

8 februari 2013 av Camilla Sjögren

Den 21 mars är det dags igen för Guldnyckeln, svensk direktmarknadsförings stora inspirationsdag och galakväll med prisutdelning till det gångna årets bästa direkta och interaktiva marknadsföring. Redan en månad innan sammanträder årets Guldnyckeljury för att […]

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, reklam, reklamtävling, resultat, sökmarknadsföring, strategi

  • 1
  • 2
  • Nästa sida »

Kategorier

  • Event
    • Seminarium
    • Utbildning
  • Genomförda event
  • Kolumnen
  • Nyheter
    • Allmänt
    • Globalt & lokalt
    • Guldnyckelnytt
    • Internationellt
    • Juridik & etik
    • Juristspalten
  • Övrigt

Senaste artiklarna

  • Många svenskar i ECHO Awards jury 2021
  • Vi börjar nu summera ett intensivt år tillsammans med alla er medlemmar och nätverk
  • Mycket på gång hos SWEDMA
  • Martech rapport 2020
  • Trygg Data - certifiera dig nu
  • Sommarhälsningar med data i fokus
  • Corona - Sjukdomen som drabbar både människor och företag
  • Guldnyckeln nummer 38
  • Swedma Certifiering för integritetsskydd vid marknadsföring
  • Data, personuppgifter och marknadsföring i Coronatider

Kommande event

  • Webinar: Att gå från informatör till påverkare
  • Webinar: Reklaminvesteringarna under Covid-19. Summering av 2020 och utblick 2021.
  • Utbildning: Självledarskap – skapa struktur, handlingskraft och välmående in i 2021
  • Utbildning: Bli auktoriserad data- och marketingansvarig
  • Utbildning: CRM diplomutbildning
  • NIX-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok