Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

direktreklam

Guldnyckeln, först med det bästa – Grattis alla vinnare!

28 mars 2019 av Camilla Sjögren

Det har varit tufft för årets Guldnyckeljury att utse alla vinnare. Guldnyckeln fick in många bidrag och samtliga höll mycket hög kvalité. Men i går var det dax att dela ut Guldnycklar och en Diamantnyckel.

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Guldnyckeln, först med det bästa – här är de nominerade!

1 mars 2019 av Camilla Sjögren

Juryn med Calle Sjönell vid rodret har gjort sitt. Det blev två långa och intensiva dagar ute i Postnords huvudkontor. Här har vi de som kan bli först med det bästa 2019!

Arkiverad under: Guldnyckelnytt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Guldnyckelnjuryn – de bestämmer vilka som blir först med det bästa.

18 januari 2019 av Camilla Sjögren

Kreatörer, beteendestrateger, kreativa chefer, analytiker och sociala medier-experter är några av titlarna vi hittar i årets jury för Guldnyckeln, tävlingen som belönar den bästa direkt- och datadrivna kommunikationen. Ordförande är Calle Sjönell och i slutet av mars vet vi vilka som är först med det bästa.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Calle Sjönell blir Guldnyckelns juryordförande 2019

28 november 2018 av Camilla Sjögren

Uppdraget som Guldnyckelns juryordförande 2019 har gått till Calle Sjönell. Han har en lång och gedigen bakgrund inom kommunikation, reklam och marknadsföring, och har arbetat internationellt i flera år. Han har även haft flera internationella juryuppdrag.

Arkiverad under: Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, kommentar, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi, varumärke

Experten tipsar om hur du tacklar GDPR

13 februari 2018 av Camilla Sjögren

Snart träder EU:s nya dataskyddslagstiftning i kraft. Från och med den 28 maj kommer nya, hårdare krav att gälla för den som hanterar personuppgifter. Trots det är det inte alla företag som förstått att bråda [...]

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Nyheter Taggad som: dataskyddsförordning, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, EU, gdpr, integritet, internationellt, juridik, marknadsföring, personuppgifter

Tar över som ordförande i Guldnyckeljuryn

7 november 2017 av Camilla Sjögren

Björn Ståhl har jobbat med reklam och kommunikation i 27 år. Nyligen rankades han av The Big Won Report som världens sjunde bästa Creative Director. I elva år var han på Lowe, i Stockholm och i London.

Arkiverad under: Allmänt, Guldnyckelnytt, Internationellt, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, guldnyckeln, internationellt, marknadsekonomi, marknadsföring, reklamtävling

SWEDMA söker ny vd

31 oktober 2017 av Camilla Sjögren

Karta

Gillar du att ta ansvar, att leda, att påverka och förändra? Har du ett brinnande intresse för marknadsföring och ser alla de möjligheter som uppenbarat sig de senaste åren inom digital datadriven marknadsföring?

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, Associerade, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, internationellt, lediga tjänster, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, platsannons, reklam, sociala medier

Röda trådar i Los Angeles

27 oktober 2016 av Camilla Sjögren

Welcome to LADå var vi hemma från DMAs årliga konferens &THEN, som den här gången hölls i Los Angeles. Jag vill passa på att tacka alla som reste med oss, ett härligt gäng. Tillsammans fick vi massor [...]

Arkiverad under: Allmänt, Internationellt, Nyheter Taggad som: &then, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dma, dr, internationellt, kommentar, los angeles 2016, marknadsekonomi, marknadsföring, reklam, sociala medier, strategi, varumärke

Anpassning till dataskyddsförordningen – en guide i korta drag

27 juni 2016 av Camilla Sjögren

Den 25 maj 2018 måste vi vara helt klara med anpassningen från personuppgiftslagen till dataskyddsförordningen. Två år kan tyckas vara en lång tid, men tiden går fort om man har kul! Därför vill SWEDMA ge [...]

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Juristspalten, Nyheter Taggad som: dataskyddsförordning, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, etik, EU, integritet, internationellt, juridik, marknadsekonomi, marknadsföring, personuppgifter, policy, reklam, sociala medier

Geoblocking – vad handlar det om?

13 juni 2016 av Camilla Sjögren

Inom EU pågår just nu diskussioner om ett generellt förbud mot så kallad geoblocking, det vill säga att en webbplats utifrån geografiska kriterier avgör huruvida användare ska få ta del av hela eller delar av [...]

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Juristspalten, Nyheter Taggad som: direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, EU, interaktion, internationellt, juridik, marknadsekonomi, marknadsföring, policy, reklam, strategi

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 13
  • Nästa sida »

Kategorier

  • Event
    • Seminarium
    • Utbildning
  • Genomförda event
  • Kolumnen
  • Nyheter
    • Allmänt
    • Globalt & lokalt
    • Guldnyckelnytt
    • Internationellt
    • Juridik & etik
    • Juristspalten
  • Övrigt

Senaste artiklarna

  • Många svenskar i ECHO Awards jury 2021
  • Vi börjar nu summera ett intensivt år tillsammans med alla er medlemmar och nätverk
  • Mycket på gång hos SWEDMA
  • Martech rapport 2020
  • Trygg Data - certifiera dig nu
  • Sommarhälsningar med data i fokus
  • Corona - Sjukdomen som drabbar både människor och företag
  • Guldnyckeln nummer 38
  • Swedma Certifiering för integritetsskydd vid marknadsföring
  • Data, personuppgifter och marknadsföring i Coronatider

Kommande event

  • Webinar: Att gå från informatör till påverkare
  • Webinar: Reklaminvesteringarna under Covid-19. Summering av 2020 och utblick 2021.
  • Utbildning: Självledarskap – skapa struktur, handlingskraft och välmående in i 2021
  • Utbildning: Bli auktoriserad data- och marketingansvarig
  • Utbildning: CRM diplomutbildning
  • NIX-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok