Meny

  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information
  • Nyheter
  • Event
  • Juridik
    • Svensk branschkod för integritetsskydd vid marknadsföring
    • Fråga juristen
    • Information om GDPR
      • FAQ om GDPR
    • Integritetspolicy
    • Juristspalten
    • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig
      • ADMA – auktoriserad data- och marketingansvarig, brush-up
  • Reklamspärr
    • NIX adresserat
      • NIX adresserat – konsumentinformation
      • NIX adresserat – företagsinformation
      • NIX adresserat – återförsäljare
    • NIX-Telefon
    • Nej tack till reklam
    • NIX-nämnden
  • Rapporter
    • Beställning av Lojalitetsprogramindex 2019
    • Beställning av Martech Report 2020
  • Trygg Data
  • Medlemskap
    • Bli medlem
      • Anslut ditt företag eller din organisation
    • Befintliga medlemmar
    • Detta är SWEDMA
  • Om oss
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valnämnd
    • Revisorer
    • Stadgar
    • DMA i världen
  • Kontakt
    • Prenumerera på information

annonser

SWEDMA söker ny vd

31 oktober 2017 av Camilla Sjögren

Karta

Gillar du att ta ansvar, att leda, att påverka och förändra? Har du ett brinnande intresse för marknadsföring och ser alla de möjligheter som uppenbarat sig de senaste åren inom digital datadriven marknadsföring?

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, Associerade, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, internationellt, lediga tjänster, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, platsannons, reklam, sociala medier

SWEDMA söker ny vd

10 juli 2013 av Camilla Sjögren

Vi söker en ny vd till SWEDMA, då Eva-Lotta, vår nuvarande vd, under hösten går vidare till nya utmaningar.  SWEDMA och dess medlemmar står inför många utmaningar framöver i ett alltmer komplext marknadsföringslandskap, och med […]

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, Associerade, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dm-leverantörer, dr, internationellt, lediga tjänster, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, reklam, sociala medier

Nordiska konsumentombudsmän uttalar sig om marknadsföring i sociala medier

9 maj 2012 av Camilla Sjögren

De nordiska konsumentombudsmännen har presenterat sin ståndpunkt om marknadsföring i sociala medier. Man har velat se om EUs nuvarande direktiv om integritet och elektronisk kommunikation går att tillämpa på de sociala medierna. Konsumentombudsmännen slår fast […]

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Juristspalten, Nyheter Taggad som: annonser, banner, barnreklam, blogga, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, etik, Facebook, Google+, ICC, integritet, internationellt, juridik, kommentar, konsumentpolitik, konsumentskydd, marknadsekonomi, marknadsföring, Norden, personuppgifter, policy, producentansvar, reklam, samtycke, sociala medier, strategi, Twitter, varumärke

Guldnyckeln, utbildningar och dataskydd

7 mars 2012 av Camilla Sjögren

Nu ligger senaste numret av SWEDMAs nyhetsbrev om direktmarknadsföring ute. I marsnumret kan du läsa om annalkande Guldnyckeln, om aktuella utbildningar och seminarier, och inte minst om det senaste kring EU-förslaget om ny dataskyddsreglering. Du […]

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, EU, internationellt, juridik, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, Medlemmar, nya medlemmar, reklam, reklamtävling, resultat, sociala medier, strategi

Bättre helhetsbild av medieinvesteringarna i Sverige

19 december 2011 av Camilla Sjögren

Adresserad direktreklam (ADR) kommer från och med årsskiftet att ingå i de reklammätningar som TNS Sifo redovisar varje månad. Det kommer att ge både annonsörer och byråer en större möjlighet att utvärdera och kombinera ADR […]

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, kreativitet, marknadsekonomi, marknadsföring, postalt, reklam, strategi, varumärke

SWEDMA söker affärsutvecklare

25 november 2011 av Camilla Sjögren

SWEDMA utvecklar verksamheten vidare och tillsätter en helt ny tjänst som affärsutvecklare. Tjänsten som affärsutvecklare är direkt underställd och rapporterar till organisationens vd. SWEDMA och dess medlemmar står inför många utmaningar i ett alltmer komplext […]

Arkiverad under: Allmänt, Nyheter Taggad som: annonser, kreativitet, lediga tjänster, marknadsekonomi, marknadsföring, rekrytering, strategi, varumärke

Mentala tillkortakommanden hos (MP) om reklam

28 oktober 2011 av Camilla Sjögren

Riksdagens allmänna motionstid har som vanligt stimulerat ett antal miljöpartister att angripa en företeelse de ogillar och framför allt inte förstår. För hur ska man annars tolka att de angriper den enda reklamform man som […]

Arkiverad under: Kolumnen Taggad som: annonser, debatt, demokrati, direktmarknadsföring, direktreklam, dm, dr, etik, integritet, kommentar, marknadsekonomi, marknadsföring, personligt, personuppgifter, postalt, reflektion, reklam, strategi, varumärke, yttrandefrihet

En titt på ICCs reviderade reklamregler

30 september 2011 av Camilla Sjögren

ICC (Internationella handelskammaren, International Chamber of Commerce) har introducerat en reviderad version av reglerna för reklam och marknadskommunikation. Än så länge är endast den engelska versionen offentlig, men den reviderade texten innehåller förändringar som till viss […]

Arkiverad under: Kolumnen Taggad som: annonser, direktmarknadsföring, dm, etik, ICC, internationellt, juridik, kommentar, marknadsföring, personuppgifter, policy

Ditt varumärke skyddat som sökord

27 september 2011 av Camilla Sjögren

I ett förhandsavgörande publicerat den 22 september av EU-domstolen fastslås att ett känt varumärke inte får användas av ett konkurrerade företag vid köp av sökord, om det konkurrerande företaget saknar tillstånd för användandet. Samma avgränsning görs […]

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Juristspalten, Nyheter Taggad som: annonser, domslut, etik, EU, internationellt, juridik, marknadsföring, policy, sökmarknadsföring, sponsrade länkar, varumärke

Svea hovrätt friar för annonser för utländskt spelbolag

9 augusti 2011 av Camilla Sjögren

Hur påverkas direktmarknadsföringen i Sverige av hovrättens friande dom från den 22 juni gällande annonsering för utländska spelbolag i svensk dagspress? Tidigare i år fälldes Expressens och Aftonbladets chefredaktörer i tingsrätten för att ha publicerat annonser för utländska spelbolag.

Arkiverad under: Internationellt, Juridik & etik, Juristspalten, Nyheter Taggad som: annonser, direktmarknadsföring, dm, domslut, EU, juridik, marknadsföring, spelbolag

Kategorier

  • Event
    • Seminarium
    • Utbildning
  • Genomförda event
  • Kolumnen
  • Nyheter
    • Allmänt
    • Globalt & lokalt
    • Guldnyckelnytt
    • Internationellt
    • Juridik & etik
    • Juristspalten
  • Övrigt

Senaste artiklarna

  • Många svenskar i ECHO Awards jury 2021
  • Vi börjar nu summera ett intensivt år tillsammans med alla er medlemmar och nätverk
  • Mycket på gång hos SWEDMA
  • Martech rapport 2020
  • Trygg Data - certifiera dig nu
  • Sommarhälsningar med data i fokus
  • Corona - Sjukdomen som drabbar både människor och företag
  • Guldnyckeln nummer 38
  • Swedma Certifiering för integritetsskydd vid marknadsföring
  • Data, personuppgifter och marknadsföring i Coronatider

Kommande event

  • Webinar: Eyes don’t lie. Så når du bättre medieeffekt med hjälp av Eye Tracking
  • Utbildning: Skapa affärsmöjligheter och arbeta datadrivet med LinkedIn & Social Selling.
  • Utbildning: Självledarskap – skapa struktur, handlingskraft och välmående in i 2021
  • Utbildning: Bli auktoriserad data- och marketingansvarig
  • NIX-nämnden
  • FEDMA
  • ICC
  • NIX-Telefon
  • Reklamombudsmannen

Klara Östra Kyrkogata 2 B
111 52 Stockholm
Tel: +46 8 534 802 60
E-post: direkt@swedma.se

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.Ok