03 mars 2020

Svenska priser i årets ECHO Awards

Svenska priser i årets ECHO Awards.
Echo Awards är den globala reklamtävlingen som belönar världens mest effektiva datadrivna kommunikation. Sverige kammade hem tre silver i tävlingen. Reaktion och Barncancerfonden vann två silver i kategorierna ”Best use of email” och ”Best B2B” för kampanjen ”The Brave Stories Christmas campaign” samt Liseberg och Welcom som tog hem andraplatsen i kategorin Travel & Hospitality” för kampanjen ”Halloween på Liseberg”.

Stort grattis till vinnarna och extra stort grattis till våra medlemmar Reaktion och Cancerfonden!

Fakta om ECHO Awards:
Echo Awards är världens största tävling för datadriven kommunikation. I Sverige är det Swedma som är partner till tävlingen och rekommenderar personer till juryn som har med representanter ifrån 26 länder.

Samtliga nomineringar till årets prisutdelning finns att läsa här: https://www.ana.net/content/show?id=echo-awards-home

Artiklar i Sverige: https://www.resume.se/kommunikation/tavling/reaktion-och-welcom-prisas-i-echo-awards/

Alla artiklar