CommToTalk Planet: Hur kan ni mäta växthusgasutsläpp från medieköp?
Datum: 13 mars – Kl: 09-10
KOSTNADSFRITT (för medlemmar till branschorganisationer inom CommToAct initiativet)

Reklambranschen står inför en stor hållbarhetsutmaning – men hur kan vi mäta och minska klimatpåverkan från våra medieköp?
Ad Net Zero har lanserat det globala ramverket Global Media Sustainability Framework (GMSF), en branschledande guide för annonsörer, mediebyråer och utgivare som vill arbeta mer hållbart. Ramverket hjälper till att skapa en enhetlig och jämförbar mätning av växthusgasutsläpp från digitala, TV-, tryck-, ljud-, utomhus- och biomedier.
I denna CommToTalk får du en exklusiv genomgång av ramverket direkt från Alex d’Albertanson, som varit med och utvecklat det inom Ad Net Zero-teamet.
Detta får du med dig:
- Reklambranschens hållbarhetsutmaning – och varför det är dags att agera
- Vad Global Media Sustainability Framework innebär och hur det fungerar
- De senaste uppdateringarna – vad som lanserats och vad som är på gång
- Konkreta steg för svenska annonsörer, mediebyråer och utgivare
Observera att webinariet kommer hållas på engelska
Om AdNetZero
Ad Net Zero är ett branschinitiativ som lanserades 2020 i Storbritannien med målet att minska och så småningom eliminera koldioxidutsläppen från reklam- och kommunikationsbranschen. Initiativet har nu blivit globalt. Läs mer här!